Gå til innhold

Mener AP at terroristers rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet?


Anbefalte innlegg

 

 

Norsk statsborgerskap er derfor en rettighet.

Så 7 milliarder mennesker har da rett på norsk statsborgerskap?

 

Forutsatt at de får asyl som kvoteflyktning, eller får seg jobb som arbeidsinnvandrer, eller på annen måte kjøper seg inn i landet for eksempel ved å starte bedrift her -- hvorfor ikke?

 

Haha, ok. Da har jeg fått bekreftet hva jeg trodde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Norsk statsborgerskap er derfor en rettighet.

Så 7 milliarder mennesker har da rett på norsk statsborgerskap?

 

Forutsatt at de får asyl som kvoteflyktning, eller får seg jobb som arbeidsinnvandrer, eller på annen måte kjøper seg inn i landet for eksempel ved å starte bedrift her -- hvorfor ikke?

 

Haha, ok. Da har jeg fått bekreftet hva jeg trodde.

 

Det er faktisk status quo i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Norsk statsborgerskap er derfor en rettighet.

Så 7 milliarder mennesker har da rett på norsk statsborgerskap?
Forutsatt at de får asyl som kvoteflyktning, eller får seg jobb som arbeidsinnvandrer, eller på annen måte kjøper seg inn i landet for eksempel ved å starte bedrift her -- hvorfor ikke?
Haha, ok. Da har jeg fått bekreftet hva jeg trodde.
Hele verdens 7 milliarder mennesker har rett på ett statsborgerskap ja.
Lenke til kommentar

 

 

Du svarte ikke på spm. Ja eller Nei ?

 

 

Om hvite mennesker har rett til å eksistere..?

Alle mennesker har rett like mye rett til å leve i fred og frihet.

 

 

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

Lenke til kommentar

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

 

 

Du bør selvsagt ha rett til å sikre din eksistens ja, og i iverksette de tiltak som trengs, så lenge disse tiltakene ikke fratar andre samme retten.

 

Om du bør ha rett til å sikre noen framtidige menneskers eksistens på bekostning av andres, er derimot mer tvilsomt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nei sier jeg da, kun for de som er født i norge. For alle andre er det et innvilget privilegium.

 

Etter loven er statsborgerskapet en rettighet for oss. Det hindrer jo ikke at det er et privilegium også... :)

 

Statsborgerskapet kan vel neppe kalles en naturrett. Det oppstår med staten, og hviler på staten. Og det er jo sånn at lovgitte rettigheter er en flyktig ting: Det som kan innvilges deg ved lov kan tas fra deg ved lov. Nettopp derfor er det denne diskusjonen er viktig: Vi bør ikke gjøre det for lett for staten å reversere eller gripe inn i den retten, selv om påskuddet ved en gitt anledning synes legitimt.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Så 7 milliarder mennesker har da rett på norsk statsborgerskap?

Forutsatt at de får asyl som kvoteflyktning, eller får seg jobb som arbeidsinnvandrer, eller på annen måte kjøper seg inn i landet for eksempel ved å starte bedrift her -- hvorfor ikke?

 

Haha, ok. Da har jeg fått bekreftet hva jeg trodde.

 

Det er faktisk status quo i dag.

 

 

Relativt vittig, han tolker deg som du vil ha hele verden inn i Norge, men innser ikke at du kun beskriver dagens virkelighet :)

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Du svarte ikke på spm. Ja eller Nei ?

 

 

Om hvite mennesker har rett til å eksistere..?

Alle mennesker har rett like mye rett til å leve i fred og frihet.

 

 

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

 

Din eksistens..?

 

Føler du at din eksistens er truet..?

 

Send gjerne en PM hvis Russland eller Kina har truet med å drepe deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du svarte ikke på spm. Ja eller Nei ?

 

Om hvite mennesker har rett til å eksistere..?

Alle mennesker har rett like mye rett til å leve i fred og frihet.

 

 

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

 

Din eksistens..?

 

Føler du at din eksistens er truet..?

 

Send gjerne en PM hvis Russland eller Kina har truet med å drepe deg.

 

Faren er vel at hvite får barn med ikke-hvite, noe man kun kan unngå om man setter opp gjerder, litt som med bikkjer, griser og kuer altså. Brunskjortene tar ansvar, de er redde at en blandingsrase vil resultere i sivilisasjonens kollaps og voldelig kaos; dette kan kun hindres ved at de får bestemme hvem som skal få barn. Nå er vel det meste av verdens befolkning blandings fra før av, men det hindrer jo ikke litt god gammeldags rasefetisj og Tore Tvedt tilbedelse   :D

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

 

 

Du bør selvsagt ha rett til å sikre din eksistens ja, og i iverksette de tiltak som trengs, så lenge disse tiltakene ikke fratar andre samme retten.

 

Om du bør ha rett til å sikre noen framtidige menneskers eksistens på bekostning av andres, er derimot mer tvilsomt.

 

Geir :)

 

 

Det du sier nå fungerer ikke i praksis, til slutt må enten nordmenn bli en minoritet eller så stenges grensene. Dette gjelder alle vestlige land slik dagens utvikling er.

Lenke til kommentar

Det du sier nå fungerer ikke i praksis, til slutt må enten nordmenn bli en minoritet eller så stenges grensene. Dette gjelder alle vestlige land slik dagens utvikling er.

Eller så får du akseptere at ikke alle nordmenn er kritthvite i huden, samt muligens hjelpe de som kommer over grensen til å bli nordmenn.

 

(Eventuellt innse at konseptet "nordmenn" er en fantasi på linje med "Enhjørning")

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja det høres jo fint ut når man sier det slik, da regner jeg med at du også er enig i at man burde ha rett til å iverksette tiltak som sikrer rettigheten for fortsatt eksistens ?

 

 

Du bør selvsagt ha rett til å sikre din eksistens ja, og i iverksette de tiltak som trengs, så lenge disse tiltakene ikke fratar andre samme retten.

 

Om du bør ha rett til å sikre noen framtidige menneskers eksistens på bekostning av andres, er derimot mer tvilsomt.

 

Geir :)

 

 

Det du sier nå fungerer ikke i praksis, til slutt må enten nordmenn bli en minoritet eller så stenges grensene. Dette gjelder alle vestlige land slik dagens utvikling er.

 

Det å bli en minoritet er ikke det samme som å slutte å eksistere.

 

Ingen av delene er for så vidt realistisk at skjer med det første.

Lenke til kommentar

Men så er det heller ikke sånn at alle innvandrere som kommer til Norge blir kulturelt assimilert, selv ikke etter flere generasjoner. Dette varierer mye fra individ til individ og innvandrergruppe til innvandrergruppe; enkelte er nærmest insulære, har liten kontakt med nordmenn og få verdier til felles. Det er liten grunn til å tro at storstilt innvandring over kort tid kun vil endre hvordan hvordan den gjennomsnittlige innbygger i Norge ser ut, men også kultur, verdier og holdninger, med alle de konsekvenser det vil få. F.eks. er det få kulturer i verden som verdsetter kvinners rettigheter like høyt som den norske, så en slik prosess vil mest sannsynlig føre til en svekkelse av kvinners stilling, nesten uansett hvem det er som innvandrer.

 

Jeg er ingen innvandringsmotstander eller nasjonalist, tvert imot, men jeg registrerer en enorm blindhet eller naivitet blant kritikerne av innvandringsmotstanderne. Selvfølgelig vil en stor grad av innvandring fra kulturer med helt andre holdninger enn de innfødte også medføre en endring av hvilke holdninger som er aksepterte og gjeldende, noe annet ville vært rart. Et samfunn er ikke mer eller mindre enn summen av innbyggerne. Hvis et land ikke ønsker disse endringene og derfor har en restriktiv innvandringspolitikk tenker jeg det er et helt legitimt standpunkt. Å ikke ønske en total omkalfatring av egen kultur er ikke det samme som å hate andre kulturer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke innvandringsmotstander, ei heller for åpne grenser uten kontroll. men som verdens rikeste land, bør Norge hjelp de som trenger dette. Enten der de er, eller få de svakeste av disse over til Norge som kvoteflyktninger.

 

Folk er forskjellige, og det vil ta mange generasjoner før de er helt assimilert. Men så lenge man fortsetter å forskjellsbehandle mennesker, desto lenger tid vil det ta å assimilere disse. USA og afroamerikanerne er et godt eksempel. Ved å fortsette å forskjellsbehandle afroamerikanerne, har man sørget for at majoriteten ikke føler seg godtatt i samfunnet.

Lenke til kommentar

 

Du bør selvsagt ha rett til å sikre din eksistens ja, og i iverksette de tiltak som trengs, så lenge disse tiltakene ikke fratar andre samme retten.

Om du bør ha rett til å sikre noen framtidige menneskers eksistens på bekostning av andres, er derimot mer tvilsomt.

 

Det du sier nå fungerer ikke i praksis, til slutt må enten nordmenn bli en minoritet eller så stenges grensene. Dette gjelder alle vestlige land slik dagens utvikling er.

 

 

 

Det kan du selvsagt mene om du vil, men det endrer ikke på det jeg sa. At du og andre ikke ønsker at hvite(?) nordmenn blir en minoritet, gir dere ikke noen ekstra rettigheter. Det kan selvsagt gi dere et påskudd, men det blir ikke rett av den grunn. 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Men så er det heller ikke sånn at alle innvandrere som kommer til Norge blir kulturelt assimilert, selv ikke etter flere generasjoner. 

 

Sant nok. Og det er en utfordring. Men ikke alle tror at vi løser den utfordringen best ved å stenge oss inne.

 

Et samfunn er ikke mer eller mindre enn summen av innbyggerne. 

 

Og hva er summen av innbyggerne? Er det geita eller er det meg, eller er det ingen av oss? Eventuelt et demokratisk flertall? I så fall, er det ikke relevant at innvandringsmotstanderne i dag er i mindretall i nettopp demokratiske organer?

 

Selv synes jeg som kjent at selv et rent flertall ikke skal ha rett til å overkjøre mindretallets rettigheter. Og selvsagt da heller ikke det motsatte.

 

Hvis et land ikke ønsker disse endringene og derfor har en restriktiv innvandringspolitikk tenker jeg det er et helt legitimt standpunkt.

 

Kan et land ha et standpunkt? Nei. Individer har standpunkter, skjønt flere individer kan selvsagt dele standpunkt. Men landet? Vi er jo ofte ikke enige innad i gruppen engang: Familier er uenige om politikk, innad i partier er man uenige, noen er uenige med seg selv fra en dag til en annen. Så hvor skulle dette standpunktet komme fra? Den som skriker høyest, som Listhaug? Hestehandler på stortinget? Det er hyggelig at Hareide sto støtt i denne saken, i motsetning til en del andre. Men han er nok glad - i akkurat denne saken - for at det allikevel ikke ble hans 4% som avgjorde om det ble 52% av tinget for eller 52% av tinget mot mistillit.

 

Det blir som vår egen EF-avstemning og Brexit og flere: Landet er ofte delt omtrent på midten, og nettopp 52% avgjør fremtiden for både seg og de andre 48.

 

Å ikke ønske en total omkalfatring av egen kultur er ikke det samme som å hate andre kulturer.

 

Det er helt riktig. Men man kan være både opptatt av egen kultur og hate andre kulturer. Og man trenger ikke være kulturrelativist fordi om man ikke gjør noen av delene. 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...