Gå til innhold

Mener AP at terroristers rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Mener Sylvi at regimets sikkerhet er viktigere enn nordmenns rettigheter?

 

Som så mange politikere av ulike avskygninger opp gjennom årene mener hun vel at så lenge man ikke gjør noe galt så får man aldri behov for disse rettighetene allikevel. Ergo er de eneste som trenger rettigheter folk som ikke fortjener dem... 

 

Dette er feil. Spørsmålet i saken dreide seg ikke om nordmenn, men nordmenn med ekstra statsborgerskap som i tillegg utgjør en trussel. Snip ...

 

 

De er vel fortsatt nordmenn om de har noen egenskaper i tillegg...? Enten de nå heter Mullah eller Fjotolf. 

 

Nordmenn ja, men uten tillegget omfavner ikke dette nordmenn generelt.

 

Det øvrige du spør om vet jeg ikke hvordan man tenkte seg å håndtere. Om man radikaliseres ytterligere tviler jeg på. Har man først tatt det steget, så ser jeg ikke for meg at de bryr seg. Jeg tror nok heller ikke terror-trusselen mot sitt andre land (hvis den i hele tatt finnes) er like stor som mot Norge, men det kan jo være verdt å vurdere oppi det hele. Her stoler jeg på at de administrative gjør gode vurderinger, og gjør de ikke det kan de klages inn til domstolen.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Nordmenn ja, men uten tillegget omfavner ikke dette nordmenn generelt.

 

Men dermed er vi vel tilbake til mitt opprinnelige utsagn: "Som så mange politikere av ulike avskygninger opp gjennom årene mener hun vel at så lenge man ikke gjør noe galt så får man aldri behov for disse rettighetene allikevel."

 

Så påpeker du altså at man i tillegg må ha ekstra statsborgerskap, så derfor er akkurat disse nordmennene ikke generelle nok, og vi andre får ikke behov for disse rettighetene og behøver ikke bekymre oss. Ja, og så må man utgjøre en trussel, men det kan vel nordmenn uten ekstra statsborgerskap gjøre også? PST-sjefen kan sikkert mene noe om det, men hvorfor skal vi stole på bukkens anslag når vi foreslår at den skal passe havresekken for oss?

 

For meg er dette prinsipielt like betenkelig enten antall potensielle ofre er lite eller stort. Og enten bukken mener de fortjener det eller ikke...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men dermed er vi vel tilbake til mitt opprinnelige utsagn: "Som så mange politikere av ulike avskygninger opp gjennom årene mener hun vel at så lenge man ikke gjør noe galt så får man aldri behov for disse rettighetene allikevel."

 

Så påpeker du altså at man i tillegg må ha ekstra statsborgerskap, så derfor er akkurat disse nordmennene ikke generelle nok, og vi andre får ikke behov for disse rettighetene og behøver ikke bekymre oss. Ja, og så må man utgjøre en trussel, men det kan vel nordmenn uten ekstra statsborgerskap gjøre også? PST-sjefen kan sikkert mene noe om det, men hvorfor skal vi stole på bukkens anslag når vi foreslår at den skal passe havresekken for oss?

 

For meg er dette prinsipielt like betenkelig enten antall potensielle ofre er lite eller stort. Og enten bukken mener de fortjener det eller ikke...

 

Geir :)

 

 

Ok. Jeg hengte meg kanskje for mye opp i Skatteflyktning's kommentar inni der, men da skjønner jeg hva du mener. Logisk sett er det jo sånn at gjør man ikke noe galt har man heller ingenting å frykte (eller statsborgerskap å miste). Hva er problemet med det? Hvis du kjører for fort mister du førerkortet. Kjører du ikke for fort har du altså ingenting å frykte. Dersom barnevernet har grunn til å mene at du ikke er istand til å forsørge et barn kan du miste barnet. Forsørger du ditt barn har du ingenting å frykte. Dette er for min del helt nødvendig selv om det kan gjøres feil (som det jo gjør, men da kan du ta saken til retten). Alternativet av å ikke ha et slikt vern er mye værre, men dette vil vel avhenge av alvorligheten av konsekvensen av å ikke ha et slikt vern. En fører som kjører uforsiktig kan gi svært alvorlige konsekvenser. Et barn som får et ødelagt liv er for alvorlig til å ikke ha et barnevern. Alvorligheten av en terrorhandling er kanskje noe av det alvorligste vi kan komme på, og i situasjoner som dette bør vi også handle så raskt som mulig. Derfor trenger vi et vern også mot terror, spesielt i disse tider - men du mener dette er et problem fordi det er noen som selvsagt er nødt til å gjøre vurderinger her hvis vi skal ha et vern? Og på tross av at man kan få saken sin kjørt i rettssystemet i ettertid.

 

 

 

 

Ja, og så må man utgjøre en trussel, men det kan vel nordmenn uten ekstra statsborgerskap gjøre også? 

 

Selvsagt, men dersom vurderingen er at risikoen for at personer med ett statsborgerskap er så liten at vern anses unødvendig, men er en større risiko for personer med to. Er det da unødvendig for de med to også fordi det var det for de med ett? Jeg ser poenget ditt, men jeg mener man bør vurdere risiko utifra virkeligheten. 

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsk statsborgerskap er ikke en rettighet.

Og hva har tortur med saken å gjøre?

 

Nei, norsk statsborgerskap er et privilegium.

 

Hva har du gjort for å FORTJENE ditt statsborgerskap?

Blitt presset ut av noen sin kroppsåpning på rett sted -- mens en afghaner ble presset ut på feil sted?

 

Gratulerer.

Du fortjener tydeligvis statsborgerskapet ditt mye mer enn den andre tullingen som ikke hadde vett, styrke, ære eller intelligens nok til å bli født her.

Kanskje hvis han hadde arbeidet litt hardere, så kunne han klart det.

Men alle kan ikke fortjene Norsk statsborgerskap så mye som deg.

 

Når man ønsker seg en politistat, så er det å frata noen statsborgerskapet uten lov eller dom hånd i hanske med å kunne ta noen med til "hemmelige" baser som Guantanamo Bay for litt god gammeldags tortur for rikets sikkerhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Slik er det nå bare. Ingen som sier det nødvendigvis er fortjent, men så har aldri verden vært rettferdig heller.

 

Om du er så opptatt av rettferdighet kan du jo flytte til til et uland og jobbe frivillig der?

Eller er du slik som alle andre av dine meningsfeller, og at det er helst andre som skal betale for din gode moral?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slik er det nå bare. Ingen som sier det nødvendigvis er fortjent, men så har aldri verden vært rettferdig heller.

 

Om du er så opptatt av rettferdighet kan du jo flytte til til et uland og jobbe frivillig der?

Eller er du slik som alle andre av dine meningsfeller, og at det er helst andre som skal betale for din gode moral?

Noen av oss ønsker å gjøre verden mer rettferdig, og bedre.

For alle.

Litt om gangen.

 

Mens du er på "Slik er det nå bare" og "så har aldri verden vært rettferdig heller".

Ville du sagt det samme om du ble født inn i fattigdom, og mens mennesker motarbeider deg når du forsøker å kjempe deg ut av den?

 

Verden er ikke urettferdig, og verden er ikke bare slik -- det er mennesker som er urettferdige, og mennesker som har formet verden som den er i dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Slik er det nå bare. Ingen som sier det nødvendigvis er fortjent, men så har aldri verden vært rettferdig heller.

 

Om du er så opptatt av rettferdighet kan du jo flytte til til et uland og jobbe frivillig der?

Eller er du slik som alle andre av dine meningsfeller, og at det er helst andre som skal betale for din gode moral?

 

Å inneha norsk statsborgerskap medfører vitterlig nok en del rettigheter. Og plikter. Alle mennesker på kloden har også rett til ett statsborgerskap etter loven om menneskerettighetene. (Artikkel 15). Nå handler disse lovene stortinget diskuterer om mennesker som innehar 2 statsborgerskap, og delvis omgår denne bestemmelsen. Delvis, fordi artikkel 15 skriver også at ingen skal vilkårlig, berøves sitt statsborgerskap. 

 

Norsk statsborgerskap er derfor en rettighet.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

Om definisjonen på rasisme er å ikke ville ha innvandring som fører til sin egen utslettelse kan ikke rasisme være negativt.

Ingen hindrer deg i å få barn.

 

Ingen dreper deg.

 

Få nekter deg å flytte hvor du vil i verden - i motsetning til deg, som ønsker å nekte andre å flytte hvor de vil.

 

...

 

Paranoid, much?

 

Har hvite rett til å eksistere ? Ja eller Nei.

 

Jeg mener det er helt klart at hvite har den rettigheten, og skal hvite eksistere i framtiden må måten rasisme tolkes på forandres for slik det er i dag er "rasisme" anti-hvit.

Lenke til kommentar

 

 

Om definisjonen på rasisme er å ikke ville ha innvandring som fører til sin egen utslettelse kan ikke rasisme være negativt.

Ingen hindrer deg i å få barn.

 

Ingen dreper deg.

 

Få nekter deg å flytte hvor du vil i verden - i motsetning til deg, som ønsker å nekte andre å flytte hvor de vil.

 

...

 

Paranoid, much?

 

Har hvite rett til å eksistere ? Ja eller Nei.

 

Jeg mener det er helt klart at hvite har den rettigheten, og skal hvite eksistere i framtiden må måten rasisme tolkes på forandres for slik det er i dag er "rasisme" anti-hvit.

 

Hvor er det dere hører det der anti-hvit sprøytet?

 

Forstår du ikke at hvor enn du får propagandaen din fra -- så utnyttes du nettopp fordi du blir skremt?

 

Hvis du får barn med en nigeriansk kvinne...

Har den hvite rase tapt noenting?

 

Nei.

Den hvite kvinnen du eventuelt kunne fått barn med i stedet, får barn med en annen person.

100% av de hvite genene som ville blitt videreført, har blitt videreført.

 

Venstresiden, sentrum og den fornuftige delen av høyresiden ønsker å bekjempe høyreekstremisme, uansett om det er arabisk, vestlig eller afrikansk.

DERE hjelper ikke til.

Rasistene på alle sider og kanter er problemet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje folket begynner å gå lei av innvandring.

 

 

Hvem er "folket"? De 2-300 som sendte blomster til Listhaug, eller de 58 000 som så langt har støttet "mot-aksjonen" for Leger Uten Grenser...?

 

Geir :)

 

 

Den svarte du selv på.

 

 

 

Jeg er tilhenger av en verden uten grenser jeg. Hvis det er så at de 58000 er opptatt av at disse legene ikke bryr seg om grenser så synes jeg det er strålende.  :wee:

 

Jeg ser en del gjør et poeng ut av at LUG jobber i nærområdene. Jeg er tilhenger av det også. Innsatsen bør gjøres der det er mulig. Det ene utelukker ikke det andre, og dette har ingenting med innvandring å gjøre. Man kan være for innvandring og internasjonalt hjelpearbeid på en gang helt uten å gå i spagaten.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Logisk sett er det jo sånn at gjør man ikke noe galt har man heller ingenting å frykte (eller statsborgerskap å miste). Hva er problemet med det? Hvis du kjører for fort mister du førerkortet. Kjører du ikke for fort har du altså ingenting å frykte. Dersom barnevernet har grunn til å mene at du ikke er istand til å forsørge et barn kan du miste barnet. Forsørger du ditt barn har du ingenting å frykte. Dette er for min del helt nødvendig selv om det kan gjøres feil (som det jo gjør, men da kan du ta saken til retten). Alternativet av å ikke ha et slikt vern er mye værre, men dette vil vel avhenge av alvorligheten av konsekvensen av å ikke ha et slikt vern. En fører som kjører uforsiktig kan gi svært alvorlige konsekvenser. Et barn som får et ødelagt liv er for alvorlig til å ikke ha et barnevern. 

 

 

Nå finnes det jo eksempler - om enn unntak - på folk som har blitt fratatt barna uten gjøre noe galt. (Akkurat som det finnes eksempler på folk som kanskje burde vært fratatt dem uten å bli det.) Jeg synes ikke det er åpenbart at løsningen med et barnevern med slike rettigheter til "summarisk" inngripen er et udelt gode. At det redder noen barn er åpenbart, men ikke uten kostnad.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...