Gå til innhold

Kan ikke laste ned spill fra CDON fordi installasjonslisensen har utløpt!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har 3 digitale spill jeg kjøpte fra cdon tilbake i 2011 -12; "anno 1404 gold edition", "call of duty world at war" og "call of duty modern warfare". Kan ikke lenger laste dem ned fordi, som overskriften sier, installasjonslisensen har utløpt og ordren er eldre enn 2 år. Det er svaret jeg fikk fra cdon hvertfall. Har jo nøklene til disse spillene, men de virker ikke på f.eks steam eller andre digitale spill bibliotek. Virker i selve spillet, men dem har jeg jo ikke lenger. Har noen vært ute for dette før eller har noen et godt råd for hvordan jeg kan få disse spillene oppe å kjøre igjen? På forhånd takk!

Endret av Hårek
Gjenoppretter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Torrent.

Hmm, har tenkt på det, men det er jo ikke helt på den lovlige siden eller åssen blir det når jeg eier nøklene? Har ikke lyst til å få noe problemer. takk for svar!

 

 

Er da vel lovlig så lenge du har betalt for nøklene. Som oftest når man laster ned spill via Torrent så får man orginalfilene + Crack som man legger inn om ønskelig. Du hopper jo bare over det steget.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hmm, har kjøpt to spill fra CDON selv (Anno1404 og Patrician4) og har vel fryktet akkurat dette scenarioet.

 

Men forklaringen fra CDON er jo ikke holdbar. Dette er alt for spesiell jus til at jeg kan den, men det er jo ingenting i avtalen som sa at nedlastningstid skulle være begrenset. Anno1404 er til og med et spill de fremdeles selger. Så hvilken "installasjonslisens" er det egentlig som er utløpt? 

 

Jeg kommer nok uansett til også å fyre av en mail til spillutgiverens kundeservice. Kanskje er de villig til å gi en ny key hos en tjeneste som faktisk fungerer? 

Lenke til kommentar

Hmm, har kjøpt to spill fra CDON selv (Anno1404 og Patrician4) og har vel fryktet akkurat dette scenarioet.

 

Men forklaringen fra CDON er jo ikke holdbar. Dette er alt for spesiell jus til at jeg kan den, men det er jo ingenting i avtalen som sa at nedlastningstid skulle være begrenset. Anno1404 er til og med et spill de fremdeles selger. Så hvilken "installasjonslisens" er det egentlig som er utløpt? 

 

Jeg kommer nok uansett til også å fyre av en mail til spillutgiverens kundeservice. Kanskje er de villig til å gi en ny key hos en tjeneste som faktisk fungerer? 

Det virker som det er minidownloaderen det er problem med. Når jeg klikker linken til minidownloader for et av spillene jeg nevnte prøver cdon og sende meg videre til "secure.ztorm.net/", men denne linken virker da altså helt død. Har et lite utdrag fra mailen her; "Installationslicensen för dessa spel har dessvärre gått ut då ordern är äldre än 2 år. Själva spelen fungerar fortfarande på maskinen du installerat det på, men för att installera det på fler maskiner så behöver du förnya din licens genom att köpa en ny nyckel via vår hemsida."

Lenke til kommentar

Fant akkurat denne på cdon.

 

 

Kjøpsvillkår Digitale produkter Kjøpsvillkår - Digitale produkter

For å handle på CDON.COM må du ha fylt 18 år. Vi forbeholder oss retten til å annullere ordrer fra personer som oppgir feilaktige personopplysninger og/eller har betalingsanmerkninger og reserverer oss for eventuelle prisfeil som kan finnes på hjemmesiden.

1. Bekreftelse

Når vi har mottat din bestillingen sender vi med en gang en bekreftelse per e-post til deg med informasjon om din ordre. Det er bra hvis du sparer ordrebekreftelsen ved eventuell kontakt med kundeservice.

2. Betalingsalternativer

Vi aksepterer for øyeblikket VISA og Mastercard. Kredittkortsbetaling håndteres av vår betalingspartner DIBS-DebiTech for å garantere rask og sikker betaling. Alle tilkoblinger til eller fra vår betalingspartner DIBS-Debitech skjer med kryptert HTTP-tilkobling (HTTPS) med 128 biters SSL-kryptering. På din kontoutskrift kan det derfor da stå: DIBS-Debitech.

3. Angrerett

Nedlastning av digitale produkter klassifiseres som en tjeneste som ikke kan leveres tilbake da det er en så kallet direktekonsumsjon. Det er derfor alle digitale produkter må godkjennes av kund etter kjøp og bare da en produkt er uverifisert så er en tilbake betaling mulig. Den digitale verifikasjonsprosessen likestilles med en plombering av en fysisk vare.

4. Redownload

Vil du laste ned dine produkter på nytt kan du gjøre det gjennom å gå inn på redownloadsiden. Klikk på linken Nye redownload i kundeserviceruten og logg deg inn med din e-postadresse og ditt passord. Dette er mulig så lenge du har en aktiv konto på CDON.COM. For din konto følger vi personopplysningsloven og de direktiv om rensing som finnes der.

5. Tvister om disse vilkårene skal avgjøres ifølge norsk lov.

CDON.COM følger Forbrukerrådets retningslinjer

Endret av Kureno
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...