Gå til innhold

Hvilken av disse gamerstolene skal jeg kjøpe til samboeren?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker pc til sims og facebook, så mitt behov for en gamerstol er relativt laber. Min samboer derimot er veldig aktiv på gaminga til tider og ønsker seg nå en gamerstol. Dette tenkte jeg at jeg skulle gi han.

 

Jeg vet han har et par kriterier, ett av dem er at det er mulig å gjøre dette:

 

Så de stolene jeg har funnet som det er mulig å gjøre det på er disse:

 

https://www.komplett.no/product/853869/datautstyr/periferiutstyr/gamingstoler/stoler/arozzi-enzo-gamingstol?offerId=KOMPLETT-310-853869

 

https://www.komplett.no/product/921756/datautstyr/periferiutstyr/gamingstoler/stoler/arozzi-milano-gamingstol?offerId=KOMPLETT-310-921756

 

https://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/AROMONZARE/arozzi-monza-gamingstol-rod

 

Noen her som kan hjelpe meg å ta en god avgjørelse?? :) Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen av dere som har tips til gode kontorstoler som har slike armlener som ønsket? Hva må jeg tenke på når jeg skal bestille en god stol?

 

Kommer an på hvor mye du kan hoste opp for en slik stol.

Selv driver jeg å sparer til en Herman Miller stol, men har også testet Vertagear Triigger 275 / 350 som er langt forran andre "gamer" stoler.

Har også hørt gode ting om Kinnarps som er nevnt i posten over din, men har ikke testet en slik selv.

Lenke til kommentar

 

Er det noen av dere som har tips til gode kontorstoler som har slike armlener som ønsket? Hva må jeg tenke på når jeg skal bestille en god stol?

 

Kommer an på hvor mye du kan hoste opp for en slik stol.

Selv driver jeg å sparer til en Herman Miller stol, men har også testet Vertagear Triigger 275 / 350 som er langt forran andre "gamer" stoler.

Har også hørt gode ting om Kinnarps som er nevnt i posten over din, men har ikke testet en slik selv.

 

Jeg vil ikke bruke noe særlig mer enn 2500 på dette da det kun er en stol han skal sitte på for å spille pc-spill... Blir til at det er stolen "hans" mens jeg kommer til å ha en vanlig ikea-stol til mitt bruk. Så ser ut til at jeg rett og slett må ta til takke med en gamerstol, siden det er billigere enn sånne fancy andre stoler. :) Ikke viste jeg at dette var en stor prossess. Hehe!

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er en ordentlig kontorstol bedre enn en gaming stol, men det er også en helt annen prisklasse.

 

Mest sannsynlig er gaming stoler ganske så identiske med kontorstoler i samme klasse, men når du kjøper en stol i gave sørg for at mottakeren har prøvesittet i den eller at den har godt med justeringsmuligheter.

 

Dette med stol er ikke lett for oss som sitter mye i de ;) 

Lenke til kommentar

Har selv Arozzi gaming stol, denne her: https://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/AROTORRETABK/arozzi-torretta-gamingstol-sort

 

Synes den er meget behagelig å sitte i, gode justeringsmuligheter på armlenene for å hvile albuene på var egentlig det som gjorde at jeg falt for denne.

 

Kan sitte i timesvis uten at det blir noe ubehagelig..  Ryggen kan også legges helt ned, så med en liten krakk å legge føttene på kan man fint legge seg ned å ta en blund i stolen :p

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som virkelig liker racingstoler? Nå kan det ha litt å gjøre med at jeg har utallige timer med faktisk racing, men jeg synes en gamingstol er ekstremt behagelig å sitte i.

 

Alle kropper er forskjellige, det som du vil se er at prisen går oppover samtidig med justeringsmulighetene. Men hvis stolen passer fint uten justeringer har man jo spart mye penger :) Dog hvis man gamer flere timer i strekk burde man uansett ha en stol som skal justeres da man burde endre sitteposisjon med jevne mellomrom for kroppen sin del.

 

Skal man gjøre det tydeligere kan man jo også snakke på samme måte om bord, de fleste klarer seg med statiske bord og har ikke noe problemer med det, men for at bordet skal passe for flest mulig må det kunne justeres. Og man burde ha ett justerbart bord hvis man skal jobbe ved det i flere timer i strekk.

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har tips til gode kontorstoler som har slike armlener som ønsket? Hva må jeg tenke på når jeg skal bestille en god stol?

 

Det er ikke så lett å se hvordan du skal få både pose og sekk her..

 

Armlenen som er benyttet i videoen er slikt som man ofte ser på billig stoler der de benyttes nettopp for å spare penger ved at de slipper å benytte dyre robuste deler som er nødvendig for å kunne justere vinkelen på ryggen. Denne typen armlen slår to fluer i samme smekk, ved å være både armlene, og stive av konstruksjonen. Men på bekostning av mulighet til å justere ryggvinkelen (og armlenene for den saks skyld).

 

Slike stoler kan jo absolutt være gode å sitte i for det om. Men det er jo helt avhengig fra person til person. Og om den ikke passer så godt, så er det dessverre også begrenset med justerings mulighet for å tilpasse den bedre.

 

Uansett har jeg et par tips: Dette søket hos Prisjakt.no er satt slik at man får frem bilder av modellene. Slik at det blir lettere å se med en gang om modellen har armlener som ønsket.

 

En ting jeg la merke til i videoen er at han benytter monitor fester som er beregnet på å henge monitorer på stolper med. Det stiller krav til tykkelsen på "stolpen" på armlenet. Slik at forslaget om IKEA Markus nok må utgå, da "stolpene" der er mer som flatjern å regne.

 

Jeg ser også på flere av "gaming stolene" som har riktig type armlen. At de imidlertid er veldig korte, og dermed havner veldig langt bak. Om man montere flight stick'ene på dem, så vil de jo ved normal sittestilling havne midt på under armene. Så se etter armlen som kommer så langt frem som mulig.

 

Et spesifikt tips i så måte kan være denne hos Jysk. Men armlenene også der er jo ikke heelt som ønsket, da de er veldig buet.

 

Også Europris har en gaming stol der armlenene tilsynelatende går nokså langt frem, det er ikke så godt å se. Men jeg vet ikke om jeg tror jeg noensinne har sett en stol som ser mer jalla ut enn den der. Men om "stolpene" er tykke nok, og armlenen lange nok, så er kanskje det det viktigste?..

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Også Europris har en gaming stol der armlenene tilsynelatende går nokså langt frem, det er ikke så godt å se. Men jeg vet ikke om jeg tror jeg noensinne har sett en stol som ser mer jalla ut enn den der.

 

Takk for dagens latterkrampe! Må være den styggeste og mest stusselige "gaming stolen" jeg har sett. At det går an!  :rofl:

321831a-emp.jpg?sw=350&sh=400&sm=fit&sfrdhXWuVU.jpg

Endret av fluks
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt to stk inkl. den jeg sitter i nå. Helt ok stol, veldig behagelig. Eneste er at den kanskje ikke holder i "15år", den første jeg hadde ble en av justeringene ødelagt og den begynte å knirke, men så er den billig også, så forvent at du kjøper en ny etter to-tre år. 

Anbefaler at du kjøper den i skinn, for armlenene på den jeg nå har i stoff, er et slags gummiaktig materiale som har endel friksjon, som jeg syns er litt ubehagelig om jeg sitter i t-skjorte. Den i skinn har armlene i vanlig skinn, som er mye mer behagelig :)

Når du prøver den så kommer du nok til å synes at den er veldig behagelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...