Gå til innhold

Multicom sin "moral"


Anbefalte innlegg

Har vært kunde en god del ganger hos multicom, Rett å slett fordi de selger en lik vare til lavere pris og lover kjapp leveringstid

 

MEN

Nå må jeg få innblikk hos andre eller om det bare er slik at jeg er uheldig,

Ser på "trustpilot" reklamen deres på nettsiden at det skildrer kun gode vurderinger og masse skryt

 

Det er vell og bra det, er vell fåtallet av oss som legger igjen våre meninger uansett når vi handler et sted

 

Nå har det seg slik at på samtlige av mine bestillinger har de hatt varen inne på lager.. Deretter har jeg bestilt og sjekker noen dager etter at ordre er igang at varen ikke er på lager

 

Typisk på dette er da PC'er

 

De selger solide varer, men levering og informasjonsformidling er de desidert dårligst på

Dette gjelder forøvrig deres "elektriske avdeling el-direkte.no" også.. 

 

Ser man på trust sin side av tilbakemeldinger kommer det masse negative reviews om leveringstid osv

 

Hvorfor skal de manipulere evt nye kunder inn til noe som kan irritere istedet for å opplyse og heller forbedre seg og få lojale kunder

 

Har sjekket nettsiden deres flere ganger daglig for å se om de faktisk kommer dårlige reviews på nettsiden deres..dette gjør det da ikke :)

 

Sleipt? JA

Smart? NEI

 

Er det verdt det for dere andre? å få dårlig service mot en billigere vare?

 

Kan ikke se for meg hvordan det blir dersom en vare er ødelagt eller ved retur av en vare :S

Email respons er 2-3 dager og korte svar av kontordamen som jeg ser for meg spiser nøtter og har et oljete tastatur da det er skrivefeil i annenhver setning

 

Overall erfaring etter 1 års av og på forhold med disse begynner jeg å helle mot andre og betaler heller et par hundrelapper for en kjappere service og levering garantert

 

En "alltid fornøyd" garanti hadde hjulpet mye hos de,, samt det å vise til forbedring.. Noe de ikke har gjort på mange år

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være billig må man gjerne ha fjernlager, og det er derfor en tredjepart som styrer logistikken. Sannsynligvis derfor det er litt leveringstid og dårlig informasjon. Handler du av f.eks Komplett koster det gjerne litt mer, men fordelen er at lagervarer er raske å levere.

 

Når du er klar over dette er det lettere å vite hvor du skal handle alt etter hvor tidskritisk leveringen er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bestilt der flere ganger, aldri leverings problemer av noe slag om de har det på Lager i Valle eller fjernlager.

Men opplevd det tungvint med angrefrist og spesielt RMA, med tungvint menes at jeg blir sendt mellom flere personer før man får klarsignal til og sende ting tilbake.

 

Bestilte sist en 10Gbit netverks kort som var på fjernlager, leverte 2-3 dager før angitt i annonse.

Lenke til kommentar

Må si jeg har handlet hos multicom en del ganger, enkelte beskylder multicom for å drive som elkjøp med prisjukst og og prøve å ta saken til forbrukerådet\rettsak for å ungå å tape penger på det.

 

Men jeg har aldri opplevet problemet der.

Eneste du må betale returfrakt frem og tilbake er eneste jeg ville vurdert komplett istedenfor da det er enklere å dra til oslo å returnere vare der.

 

Men multicom selger en del som ikke komplett selger.

Syns det er lattelig de selger mini laptop til 2400 kr de burde advart kundene å kjøpe det med mindre de skal gjøre noe annet en ekstremt lette oppgaver som kun surfing og office. Mere en det burde man ha i3 7100u cpu og 256 GB SSD disk og 8 GB ram til. Fordi folk flest har råd til 4000 kr for en laptop. Eller 6000 kr. Man må være veldig fattig hvis man ikke har bedre råd.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Multicom har masse produkter som komplett ikke har. Naturligvis er det en utfordring med fjernlager, men på en annen side kan ikke en liten bedrift ha et slik utvalg på lager (det ville kostet for mye) med lave priser. Bestilte nettopp en Synology DS3617xs derfra; tok 14 dager før den endelig er på vei til meg, som jeg synes var i overkant lenge - men man bestiller ikke fra Multicom om det er noe som haster - alternativet å bestille en del av disse produktene fra utlandet har større ulemper etter mitt syn. Så la oss heller se på det som en god mulighet til å få tak i en del produkter som ellers ikke ville vært tilgjengelig; med alle fordelene rundt kjøpsloven i ryggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men forstår virkelig ikke angående SFP+ kabel hvorfor de ikke kjøper brukt på ebay?

Problemet med slike kabeler enten virker de ikke eller viser seg de er active SFP+ og ubrukelige.

Multicom kjøper kun fra bedrift, blåsser om kabelen er brukt men virker den ikke er det ikke verdt å spare halv pris mener jeg. multicom tilbyr ikke brevsendinger så man må betale 160 kr frakt for en kabel.

 

Synd backupbay.no ikke finnes lengere.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg har handlet hos multicom en del ganger, enkelte beskylder multicom for å drive som elkjøp med prisjukst og og prøve å ta saken til forbrukerådet\rettsak for å ungå å tape penger på det.

 

Men jeg har aldri opplevet problemet der.

Eneste du må betale returfrakt frem og tilbake er eneste jeg ville vurdert komplett istedenfor da det er enklere å dra til oslo å returnere vare der.

 

Men multicom selger en del som ikke komplett selger.

Syns det er lattelig de selger mini laptop til 2400 kr de burde advart kundene å kjøpe det med mindre de skal gjøre noe annet en ekstremt lette oppgaver som kun surfing og office. Mere en det burde man ha i3 7100u cpu og 256 GB SSD disk og 8 GB ram til. Fordi folk flest har råd til 4000 kr for en laptop. Eller 6000 kr. Man må være veldig fattig hvis man ikke har bedre råd.

Er jo ikke multicom sin feil at folk ikke gjør litt research, og for enkelte kan den laptopen være akkurat det de hadde behov for.

Er jo derfor nettbutikk er billigere enn butikk med folk i som gir deg råd etc ut i fra ditt bruk.

 

Skal de ansette folk til og skrive anbefalt bruk til hvert enkelt produkt går nok prisen opp litt siden det menneske må ha lønning.

 

Bestilt derfra 2 ganger nå, første pakken tok evigheter men siden det bare var en haug med kabler på fjernlageret var det sikkert ikke noe prioritet. Tok vel 11 dager fra bestilling til sending når alt var på fjernlager.

Min bestilling Nr 2 ble sendt med en gang og kom ganske kjapt. dette var lagervare.

Lenke til kommentar

Er jo ikke multicom sin feil at folk ikke gjør litt research, og for enkelte kan den laptopen være akkurat det de hadde behov for.

Er jo derfor nettbutikk er billigere enn butikk med folk i som gir deg råd etc ut i fra ditt bruk.

 

Skal de ansette folk til og skrive anbefalt bruk til hvert enkelt produkt går nok prisen opp litt siden det menneske må ha lønning.

Faktisk ikke, tar under 15 minutter, hvis multicom tjener 150-200 kr timen, (50\70 kr) koster det dem, det blir tjent inn på første pcen. De selger. Så nei er ikke enig med deg, komplett har mulighet å gi produkterfaringer det har ikke multicom på produkter kun på multicom som bedrift.

 

Nå svarer de noen ganger, men er litt vanskelig å få kontakt med de, virker ut som de heller prioriter support en å endre sidene dems. For virker det kun er 2 personer som jobber der en på salg og en på support i perioder. Kanskje noen på øknomi men ikke ofte man hører fra de.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Er jo ikke multicom sin feil at folk ikke gjør litt research, og for enkelte kan den laptopen være akkurat det de hadde behov for.

Er jo derfor nettbutikk er billigere enn butikk med folk i som gir deg råd etc ut i fra ditt bruk.

 

Skal de ansette folk til og skrive anbefalt bruk til hvert enkelt produkt går nok prisen opp litt siden det menneske må ha lønning.

Faktisk ikke, tar under 15 minutter, hvis multicom tjener 150-200 kr timen, (50\70 kr) koster det dem, det blir tjent inn på første pcen. De selger. Så nei er ikke enig med deg, komplett har mulighet å gi produkterfaringer det har ikke multicom på produkter kun på multicom som bedrift.

 

Arbeidsgiver avgift, forsikring, etc. 

De burde hatt mulighet til produkt erfaringer ja, de syntes jeg er veldig kjekke. Er jo ikke alltid selv merkevarer treffer 100% på sine produkter.

Lenke til kommentar
Arbeidsgiver avgift, forsikring

Det er utgifter som går heletiden, er jo billigere å ha 1-2 ansatte som jobber over 100% en å ha 4 ansatte på 50% stilling.

Forsikring koster det samme uansett, er kun verdien om risikoen det står på. Komplett har nok dyrere forsikring en multicom tror jeg siden de har robot lager, men multicom gjør vel nesten alt for hånd.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Som regel er det nav\staten som betaler untakket må være ekstra tillegg som skader på eiendom\varer dekker vel ikke staten.

Så arbeid ulykke forsikting er idiotisk for andre en snekker\leger og folk som trenger det. HMS kurs betaler vel arbeidsplassen ikke forsikringen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Som regel er det nav\staten som betaler untakket må være ekstra tillegg som skader på eiendom\varer dekker vel ikke staten.

Så arbeid ulykke forsikting er idiotisk for andre en snekker\leger og folk som trenger det. HMS kurs betaler vel arbeidsplassen ikke forsikringen?

 

Det er lovpålagt med forsikring  Kanskje sjekke hva du snakker om først?

https://www.altinn.no/starte-og-drive/arbeidsforhold/ansettelse/obligatoriske-og-frivillige-forsikringer/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med forsikringen hvis man ikke fyller ut helseskjema gjelder ikke forsikringen, ganske lattelig syns jeg, arbeidsgiver skal betale når det oppstår problemer gjelder den ikke. Typisk gjensidige\DNB forsikring etc. For blir man syk koster det samme om man har brukket bein eller skade seg på andre måter.

 

Blir kanskje litt offtopic men du som nevner temaet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Arbeidsgiver avgift, forsikring

Det er utgifter som går heletiden, er jo billigere å ha 1-2 ansatte som jobber over 100% en å ha 4 ansatte på 50% stilling.

Forsikring koster det samme uansett, er kun verdien om risikoen det står på. Komplett har nok dyrere forsikring en multicom tror jeg siden de har robot lager, men multicom gjør vel nesten alt for hånd.

 

Blir kanskje litt offtopic men du som nevner temaet.

 

Kanskje sjekke hva du snakker om først?

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Problemet med forsikringen hvis man ikke fyller ut helseskjema gjelder ikke forsikringen, ganske lattelig syns jeg (...)

 

Bra konklusjon. Du viser at du forstår poenget med helseerklæring.

Lenke til kommentar

 

Arbeidsgiver avgift, forsikring

Det er utgifter som går heletiden, er jo billigere å ha 1-2 ansatte som jobber over 100% en å ha 4 ansatte på 50% stilling.

Forsikring koster det samme uansett, er kun verdien om risikoen det står på. Komplett har nok dyrere forsikring en multicom tror jeg siden de har robot lager, men multicom gjør vel nesten alt for hånd.

 

 

Dette er ny rekord i vas fra deg!

 

Arbeidsgiveravgift er prosent av lønnen, og følger dermed lineært med stillingsbrøken. Å ha ansatte som jobber over 100% er ulovlig. Forsikring er lovpålagt, og selvfølgelig en kostnad som, avhengig av forsikringsordning kan endre seg med stillingsbrøk. Hva robotlager har med det å gjøre forstår jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...