Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

"Du har fått tildelt tid for strømmåler bytte", hva om jeg ignorerer SMS?


Anbefalte innlegg

Fikk denne meldingen av agder energi

"Du har fått tildelt tid for strømmåler bytte på xx <dato> mellom kl xx og xx. Bekreft tidspunkt ved å svare "Ja". For andre beskjeder, kontakt oss på tlf XX. mvh Agder energi.

 

Jeg vil som de fleste sikkert drøye dette så mye som mulig da tendensen er at ny strømmåler måler høyere forbruk enn de gamle.

Hva om jeg ignorerer denne henvendelsen? Vil jeg kunne dra det ut, noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk denne meldingen av agder energi

"Du har fått tildelt tid for strømmåler bytte på xx <dato> mellom kl xx og xx. Bekreft tidspunkt ved å svare "Ja". For andre beskjeder, kontakt oss på tlf XX. mvh Agder energi.

 

Jeg vil som de fleste sikkert drøye dette så mye som mulig da tendensen er at ny strømmåler måler høyere forbruk enn de gamle.

Hva om jeg ignorerer denne henvendelsen? Vil jeg kunne dra det ut, noen som har prøvd?

De målerne som er bekreftet å ha målt feil skal nå være luket ut og skiftet. Dersom du mener den måler feil kan du alltids kreve en kontrollmåling av kraftselskapet ditt. Vises det en differanse mellom måler og kontrollmåling får du så klart en ny og dekket mellomlegget.

 

Nevner det bare for å ha nevnt det; Det er også kommet meldinger om folk som nå betaler mindre enn før. De gamle målerne kan både gå saktere med årene (billigere for deg), men også i noen tilfeller fortere (dyrere for deg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dem ringte nå, tok ikke telefonen, bytte skal vist skje 19. des.

hva om jeg fortsetter å ikke svare?

Tør jeg spørre hvorfor du ignorer de og ikke bare svarer de så dere kan bli enige?

 

Regner med de stille på døren din på oppgitt tidspunkt om du ikke svarer og kaller det en bomtur for så å komme tilbake en annen dag.

Lenke til kommentar

Kva er grunnen til at du ikkje tar telefonen? Dei droppar deg ikkje berre fordi du gjer sånt. Skal du unngå ny målar må du søke om det med helse/psyke som grunnlag, ikkje fordi du er redd for høgare forbruk.

 

Dersom du får ny målar og forbruket går opp samanlikna med den gamle utan at det skal vere noko grunn til det, så tar du kontakt med nettselskapet og forklarar problemet.

Lenke til kommentar

Husk at selv om den nye måleren gjerne er mer nøyaktig enn din gamle måler og det vill ende opp med at energiforbruket ditt går opp på papiret vill du i fremtiden kunne holde nettleien din lav med litt innsats, noe som kommer til å svare seg veldig selv om du blir belastet noen ekstra tiere i måneden pga mer nøyaktig måler :) 

Lenke til kommentar

Fikk sånn lapp i posten for en stund siden. Mener det sto at man måtte betale årlig gebyr på 500kr om man skulle beholde den gamle måleren.

 

Er vel greit å bare få den byttet først som sist.

 

Eller så kan du vel si alt du blir dårlig av strålingen og få legeerklæring på det. Men da må du vel gjerne kvitte deg med mobil/router/mikrobølgeovn osv for å opprettholde påstanden.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk sånn lapp i posten for en stund siden. Mener det sto at man måtte betale årlig gebyr på 500kr om man skulle beholde den gamle måleren.

 

Er vel greit å bare få den byttet først som sist.

 

Eller så kan du vel si alt du blir dårlig av strålingen og få legeerklæring på det. Men da må du vel gjerne kvitte deg med mobil/router/mikrobølgeovn osv for å opprettholde påstanden.

 

Man må fortsatt betale, selv om en blir "dårlig". 

Lenke til kommentar

 

Fikk sånn lapp i posten for en stund siden. Mener det sto at man måtte betale årlig gebyr på 500kr om man skulle beholde den gamle måleren.

 

Er vel greit å bare få den byttet først som sist.

 

Eller så kan du vel si alt du blir dårlig av strålingen og få legeerklæring på det. Men da må du vel gjerne kvitte deg med mobil/router/mikrobølgeovn osv for å opprettholde påstanden.

 

Man må fortsatt betale, selv om en blir "dårlig". 

 

 

Ja, men man må vel ha legeerklering for å slippe? eller kan alle som ikke vil ha måleren slippe nå?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ja, men man må vel ha legeerklering for å slippe? eller kan alle som ikke vil ha måleren slippe nå?

 

 

Tror kun det er via legeerklæring, men sto det ikke noe annet i ditt brev? altså at en kunne betale ekstra? Det er litt usikkert hele opplegget :)

 

 

Må si at jeg husker ikke helt hva det sto. Det var bare sånn generell informasjon om de nye målerene med advarsel på baksiden om gebyr på 500 om man skulle fortsette med gammel måler. Tror enda det er lenge til vi får dem montert da Tromsø er langt nede på monteringslisten vistnokk.

 

Virker som dem prioriterer montering på plasser med lite befolkning i nordnorge først. Alle i Dyrøy Kommune f.eks har fått nye målere for lenge siden, og det er en kommune med 1100 inbyggere.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...