Gå til innhold

Taxi til jobb når det ikke går buss


Martin.F

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bare lurer på om noen her vet om jeg kan få dekket taxi til jobben når det ikke går buss? 

Starter 0600 på en arbeidsplass som er 4 km unna, og så tidlig går det ikke buss.

 

Det ville tatt meg omtrent 45 min å gå den avstanden, og jeg har ikke sykkel.

 

Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Bare lurer på om noen her vet om jeg kan få dekket taxi til jobben når det ikke går buss? 

Starter 0600 på en arbeidsplass som er 4 km unna, og så tidlig går det ikke buss.

 

Det ville tatt meg omtrent 45 min å gå den avstanden, og jeg har ikke sykkel.

 

Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb?

 

 

lol-gif-31.gif

Lenke til kommentar

Er du seriøs??

Det verste er at han nok er det.

Du har selv

1. Bestemt hvor du bor

2. Bestemt hvor du skal jobbe

 

Det er selvfølgelig bare bare å bytte jobb og/eller flytte. Jeg vil gjerne bo på slottet og flytter dit neste uke siden jeg valgte det. Valgte også å få jobb som guvernør for Oslo så nå skal det guverneriseres på beste vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

45min å gå 4km? Altså, det er ikke uvanlig å løpe 3km på 11minutter. Få forskudd på lønn og kjøp en sykkel.

45 min på 4 km er helt normalt gangtempo. Mange ønsker ikke å løpe 4 km så fort man kan og så gå rett på jobb uten å dusje.

 

45 min gange til jobb er jo helt overkommelig, det er mange som bruker mer tid enn dette til og fra jobb. Jeg ser ikke noen vits i å få forskudd på lønn. Bedre å tjene pengene før man bruker dem. Blir sikkert deilig å begynne å sykle når man har gått til jobb i 4 måneder i mørket, og aprilsola titter frem og veiene er bare og frie for grus og sand. Sette seg på den nye sykkelen og komme seg på jobb på null komma fjorten. (timer, basert på 4 km reisevei og en sykkelhastighet på 28 km/h)

Endret av H80
  • Liker 3
Lenke til kommentar

45min å gå 4km? Altså, det er ikke uvanlig å løpe 3km på 11minutter. Få forskudd på lønn og kjøp en sykkel.

 Jeg ser ikke noen vits i å få forskudd på lønn. Bedre å tjene pengene før man bruker dem. Blir sikkert deilig å begynne å sykle når man har gått til jobb i 4 måneder

 

En helt ålreit sykkel får man på Biltema til et par tusenlapper. Trenger ikke en sykkel til 5-10.000,- for 4 lusne kilometer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva med bil, scooter eller ATV?

Heller da en atv som han kan kjøre året rundt enn en bil som blir dyrt og en scooter det blir "vanskelig" å kjøre om vinteren. Ville personlig jeg gått for EL sykkel eller vanlig sykkel. Slipper å tenke på parkering osv.

 

Eller om han slår på stortromma går det an å kjøpe en ATV for de dagene det ikke går å sykle, og en billig sykkel som han bruker ellers. Det går også an å kjøpe piggdekk til sykkel for å bruke da det er glatt.

Lenke til kommentar

Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb?

Nei, med mindre du har avtalt dette på forhånd så kan du ikkje kreve dette frå arbeidsgiver.

Det er derimot ikkje til hinder for å spørre sjefen. Litt avhengig av omstendigheitene så kan det være at du får hjelp til transporten, alternativt muligheit for meirarbeid slik at du tjener inn transportkostnaden.

 

Det einaste måten du kan kreve noke på er dersom du finner nokon som har skuld i at du ikkje kjem deg på jobb. Som feks at sjefen plutselig flytta arbeidstida slik at du ikkje kan reise kollektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...