Martin.F Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Hei! Bare lurer på om noen her vet om jeg kan få dekket taxi til jobben når det ikke går buss? Starter 0600 på en arbeidsplass som er 4 km unna, og så tidlig går det ikke buss. Det ville tatt meg omtrent 45 min å gå den avstanden, og jeg har ikke sykkel. Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Salvesen. Skrevet 24. november 2017 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Er du seriøs?? 17 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Er du seriøs?? Det verste er at han nok er det. Du har selv 1. Bestemt hvor du bor 2. Bestemt hvor du skal jobbe 4 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Med mindre du har fått med dette i arbeidsavtalen eller tariff er nok svaret nei. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Hei! Bare lurer på om noen her vet om jeg kan få dekket taxi til jobben når det ikke går buss? Starter 0600 på en arbeidsplass som er 4 km unna, og så tidlig går det ikke buss. Det ville tatt meg omtrent 45 min å gå den avstanden, og jeg har ikke sykkel. Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 Er du seriøs?? Det verste er at han nok er det. Du har selv 1. Bestemt hvor du bor 2. Bestemt hvor du skal jobbe Det er selvfølgelig bare bare å bytte jobb og/eller flytte. Jeg vil gjerne bo på slottet og flytter dit neste uke siden jeg valgte det. Valgte også å få jobb som guvernør for Oslo så nå skal det guverneriseres på beste vis. 4 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 45min å gå 4km? Altså, det er ikke uvanlig å løpe 3km på 11minutter. Få forskudd på lønn og kjøp en sykkel. 5 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 sjekk bruktmarkedet, du får nok en sykkel til en ganske liten sum Lenke til kommentar
H80 Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 (endret) 45min å gå 4km? Altså, det er ikke uvanlig å løpe 3km på 11minutter. Få forskudd på lønn og kjøp en sykkel. 45 min på 4 km er helt normalt gangtempo. Mange ønsker ikke å løpe 4 km så fort man kan og så gå rett på jobb uten å dusje. 45 min gange til jobb er jo helt overkommelig, det er mange som bruker mer tid enn dette til og fra jobb. Jeg ser ikke noen vits i å få forskudd på lønn. Bedre å tjene pengene før man bruker dem. Blir sikkert deilig å begynne å sykle når man har gått til jobb i 4 måneder i mørket, og aprilsola titter frem og veiene er bare og frie for grus og sand. Sette seg på den nye sykkelen og komme seg på jobb på null komma fjorten. (timer, basert på 4 km reisevei og en sykkelhastighet på 28 km/h) Endret 24. november 2017 av H80 3 Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 24. november 2017 Rapporter Del Skrevet 24. november 2017 (endret) I min tid i Bergen syklet jeg 12 km en vei for å ta buss til jobb, og vinterstid når det var is og snø gikk jeg, den slags luksus som betalt taxi til jobb om morgenen kunne jeg se langt etter. 4 km er en knapp luftetur med bikkjene etter min mening Endret 24. november 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Ville heller kjøpt en sykkel enn å kjøre taxi^^ 4km sykler du kjapt. Jeg sykler året rundt uten problemer med sommerdekk Men nå er de avstandene noe mindre enn 4km. Endret 25. november 2017 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 45min å gå 4km? Altså, det er ikke uvanlig å løpe 3km på 11minutter. Få forskudd på lønn og kjøp en sykkel. Jeg ser ikke noen vits i å få forskudd på lønn. Bedre å tjene pengene før man bruker dem. Blir sikkert deilig å begynne å sykle når man har gått til jobb i 4 måneder En helt ålreit sykkel får man på Biltema til et par tusenlapper. Trenger ikke en sykkel til 5-10.000,- for 4 lusne kilometer. 3 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 Hva med bil, scooter eller ATV? Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 (endret) Hva med bil, scooter eller ATV? Heller da en atv som han kan kjøre året rundt enn en bil som blir dyrt og en scooter det blir "vanskelig" å kjøre om vinteren. Ville personlig jeg gått for EL sykkel eller vanlig sykkel. Slipper å tenke på parkering osv. Endret 25. november 2017 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 Hva med bil, scooter eller ATV? Heller da en atv som han kan kjøre året rundt enn en bil som blir dyrt og en scooter det blir "vanskelig" å kjøre om vinteren. Ville personlig jeg gått for EL sykkel eller vanlig sykkel. Slipper å tenke på parkering osv. Eller om han slår på stortromma går det an å kjøpe en ATV for de dagene det ikke går å sykle, og en billig sykkel som han bruker ellers. Det går også an å kjøpe piggdekk til sykkel for å bruke da det er glatt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 Så, har jeg da krav på at arbeidsgiver dekker denne kostnaden, da jeg er avhengig av taxi for å komme meg på jobb? Nei, med mindre du har avtalt dette på forhånd så kan du ikkje kreve dette frå arbeidsgiver. Det er derimot ikkje til hinder for å spørre sjefen. Litt avhengig av omstendigheitene så kan det være at du får hjelp til transporten, alternativt muligheit for meirarbeid slik at du tjener inn transportkostnaden. Det einaste måten du kan kreve noke på er dersom du finner nokon som har skuld i at du ikkje kjem deg på jobb. Som feks at sjefen plutselig flytta arbeidstida slik at du ikkje kan reise kollektivt. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 25. november 2017 Rapporter Del Skrevet 25. november 2017 evt en brukt elbil, mopedbil, moped. et eller annet motorisert kjøretøy bør man ha.. en gammel sliten moped med noe piggdekkopplegg som går og er lovlig å kjøre bør da ikke koste all verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå