Gå til innhold

Bygger om Tesla til hydrogenbil: Hevder det gir 1000 km rekkevidde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere først never Toyotas direktør så kan dere også nevne det han sa for 2 uker siden:

Tanaka er ikke uenig.

– Elon Musk har rett – det er bedre å lade en elbil direkte ved å plugge den i, sier han til Reuters.

• Liker 5
Skrevet

Lommeboken min skriker nei, den synes dette er idioti.

Dobbelt så dyr som en Tesla, mange ganger dyrere i drift, og sannsynligvis like lite bagasjeplass som en sportsbil.

Og fordelen skal være at når man har kjørt langt for å finne en hydrogenstasjon så tar det bare tre minutter å fylle tanken, pluss tiden det tar å betale.

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å regne ut hvor mange timer overtid jeg må jobbe for å betale ekstrakostnadene med hydrogen, det er bortkastet tid.

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor ikke ta'n helt ut og bygge den om til dampdrift? Eller spenne for et hestespann?

Under krigen bygget de bensinbiler om til knottdrift i Norge, tror dere det er et nytt marked for biler med biodrivstoff?

• Liker 1
Skrevet

de måtte krype tilbake til korset ja.. var det ikke musk som sa at hydrogen aldri ville bli noe av fordi man mistet for mye strøm i hydrogen-produksjon? lol =)

nei det hadde de ikke likevell.. får se om tesla legger merke til denne modden og kryper tilbake til korset en gang i fremtiden da x-D

• Liker 2
Skrevet (endret)

de måtte krype tilbake til korset ja.. var det ikke musk som sa at hydrogen aldri ville bli noe av fordi man mistet for mye strøm i hydrogen-produksjon? lol =)

nei det hadde de ikke likevell.. får se om tesla legger merke til denne modden og kryper tilbake til korset en gang i fremtiden da x-D

Det korset har Tesla aldri tilbedd. Ved korset høyrer dei truande heime, men Tesla har alltid vore av den sorten som lagar gode produkt som fungerer i praksis, i staden for å basere seg på gammal overtru.

Sovidt eg kan sjå har dei ikkje ein gong funne ein Tesla å byggje om. Dette hydrogenprosjektet kjem seg nok heller ikkje frå teiknebrettet.

Endret av Sturle S
  • Liker 5
Skrevet

Jesus.

• Liker 2
Skrevet

Blir gøy å se om de klarer å bevise at det går an. Men noen salgssuksess blir det neppe. Hverken med den prisen eller det faktum at man som regel må reise langt for å fylle tanken. I mange tilfeller seg jeg for meg at man må reise tilbake til utgangspunktet for å få fylt. Dvs. rekkevidden på 1000 km gjelder tur/retur, ikke en vei.

Lurer på om de fjerner batteriet som en del av prosessen eller om de får plass til brenselcellene i tillegg til batteriet.

Skrevet

Nå er det fremdriverne av Hydrogenbiler som har krypet til korset..

Tanaka (Toyota):

– Elon Musk har rett – det er bedre å lade en elbil direkte ved å plugge den i, sier han til Reuters.

• Liker 4
Skrevet

Morsomt men i likhet med originalen, altfor dyrt.

Nesten like morsomt som å lese kommentarene fra de som ikke kan finne noe galt med en elbil what so ever men som tvertimot tror de har funnet himmelrik.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...