Gå til innhold

Bygger om Tesla til hydrogenbil: Hevder det gir 1000 km rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lommeboken min skriker nei, den synes dette er idioti.

 

Dobbelt så dyr som en Tesla, mange ganger dyrere i drift, og sannsynligvis like lite bagasjeplass som en sportsbil.

 

Og fordelen skal være at når man har kjørt langt for å finne en hydrogenstasjon så tar det bare tre minutter å fylle tanken, pluss tiden det tar å betale.

 

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å regne ut hvor mange timer overtid jeg må jobbe for å betale ekstrakostnadene med hydrogen, det er bortkastet tid.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

de måtte krype tilbake til korset ja.. var det ikke musk som sa at hydrogen aldri ville bli noe av fordi man mistet for mye strøm i hydrogen-produksjon? lol =)

nei det hadde de ikke likevell.. får se om tesla legger merke til denne modden og kryper tilbake til korset en gang i fremtiden da x-D

 

Det korset har Tesla aldri tilbedd. Ved korset høyrer dei truande heime, men Tesla har alltid vore av den sorten som lagar gode produkt som fungerer i praksis, i staden for å basere seg på gammal overtru.

 

Sovidt eg kan sjå har dei ikkje ein gong funne ein Tesla å byggje om. Dette hydrogenprosjektet kjem seg nok heller ikkje frå teiknebrettet.

Endret av Sturle S
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Blir gøy å se om de klarer å bevise at det går an. Men noen salgssuksess blir det neppe. Hverken med den prisen eller det faktum at man som regel må reise langt for å fylle tanken. I mange tilfeller seg jeg for meg at man må reise tilbake til utgangspunktet for å få fylt. Dvs. rekkevidden på 1000 km gjelder tur/retur, ikke en vei.

 

Lurer på om de fjerner batteriet som en del av prosessen eller om de får plass til brenselcellene i tillegg til batteriet.

Lenke til kommentar

 

de måtte krype tilbake til korset ja.. var det ikke musk som sa at hydrogen aldri ville bli noe av fordi man mistet for mye strøm i hydrogen-produksjon? lol =)

 

nei det hadde de ikke likevell.. får se om tesla legger merke til denne modden og kryper tilbake til korset en gang i fremtiden da x-D

Nå er det fremdriverne av Hydrogenbiler som har krypet til korset..

 

Tanaka (Toyota):

 

– Elon Musk har rett – det er bedre å lade en elbil direkte ved å plugge den i, sier han til Reuters.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...