Gå til innhold

Gamer.no ber om økonomisk støtte fra leserne


Anbefalte innlegg

Har lest gamer.no siden oppstart, og jeg jeg vil jo si at dette er en langt på vei bedre investering enn utallige strømmetjenester jeg aldri bruker. Så jeg støtter.

 

Med det håper jeg på økt innflytelse. Setter pris på at dere fremhever redaksjonelt innhold her. Esport hopper jeg glatt over, og det er noe deprimerende at min favorittside gjennom flerfoldige år til tider ser ut som en sportsside.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke derfor Ekstra-medlemskapet ble innført?

 

Tek Ekstra forsvant da Tek.no ble solgt til VG. Mer om dette lenger ned i denne posten.

 

Kanskje det kan være en ide å undersøke hva slags artikler leserne ønsker? Lag noen skjema hvor vi kan krysse av hva vi ønsker å lese /betale for.

 

Når det er avklart, så kan Gamer.no levere akkurat hva leserne ønsker. Det sikrer flest mulig abonnenter og til enhver tid ønsket lesestoff.

 

Dersom vi får mange nok abonnenter til Gamer Support, så skal vi se på muligheten for at leserne kan påvirke hva vi skriver om. For øyeblikket er det viktigst at leserne faktisk støtter oss finansielt, så skal vi etterhvert oppdatere hvordan det går og vurdere ulike tilbud overfor de som er abonnenter.

 

Ah, selvfølgelig. Må intuberes med mer kaffe, hehe.

 

Da er vel løsningen å innføre noe tilsvarende? Gamer-Ekstra.

 

Tek Ekstra inneholdt blant annet eksklusive, omfattende dybdeartikler. Dessverre har Gamer.no vært gjennom tøffe kutt i redaksjonen de siste årene, og abonnementsinntekten fra Tek Ekstra stod ikke i stil med utgiftene med å lage de store artiklene. Derfor ble ikke noe slikt videreført, og alle artiklene som før lå bak betalingsmur er nå åpent for alle å lese.

 

Mulig å støtte med mer enn 39kr/mnd?

 

Åj, ja! Det er det selvfølgelig! Send meg en e-post til tor-steinar(at)gamer.no så finner vi ut av det.

 

Gi meg muligheten til å filtrere vekk esport fra hovedsiden (dere har jo en egen landingsside for esport, hvorfor ikke en for andre nyheter?) så er det noe jeg kan vurdere.

 

La meg komme tilbake til deg om dette etter at vi har sett abonnementstallene til Gamer Support om noen uker.

 

Om det hadde vært satsning på norske video anmeldelser av spill så hadde jeg støttet.

 

Vi er ikke fremmed for å bli god på video i tillegg til tekst, men det krever tid og ressurser vi ikke har nå. Først må vi ha nok inntekter til å fortsette med det folk kommer til oss for i dag, deretter kan vi vurdere andre satsinger dersom det finnes et overskudd.

Endret av TST
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Clan HUGO ble nylig diskvalifisert av useriøse admins som sover i timen. Har spilt 3 siste oppgjørene med stor iver og ble nylig bannet for en wo som skjedde for 1-2 måneder siden. Da det spilles 2 kamper på 1 dag er 1 dags fravær nok til å bli diskvalifisert fra ligaen. Tullete regler for de lavere divisjoner. Men for all del, kick en clan for inaktivitet som har spilt siste 3 oppgjørene etter planen. Det hjelper helt sikkert på trafikken på siden deres ;)

Lenke til kommentar

Clan HUGO ble nylig diskvalifisert av useriøse admins som sover i timen. Har spilt 3 siste oppgjørene med stor iver og ble nylig bannet for en wo som skjedde for 1-2 måneder siden. Da det spilles 2 kamper på 1 dag er 1 dags fravær nok til å bli diskvalifisert fra ligaen. Tullete regler for de lavere divisjoner. Men for all del, kick en clan for inaktivitet som har spilt siste 3 oppgjørene etter planen. Det hjelper helt sikkert på trafikken på siden deres ;)

 

Send en e-post om dette til e-sport(at)gamer.no, så skal vi se på saken og vurdere om dere er behandlet urettmessig. Ellers har ikke denne posten noe i denne tråden å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Clan HUGO ble nylig diskvalifisert av useriøse admins som sover i timen. Har spilt 3 siste oppgjørene med stor iver og ble nylig bannet for en wo som skjedde for 1-2 måneder siden. Da det spilles 2 kamper på 1 dag er 1 dags fravær nok til å bli diskvalifisert fra ligaen. Tullete regler for de lavere divisjoner. Men for all del, kick en clan for inaktivitet som har spilt siste 3 oppgjørene etter planen. Det hjelper helt sikkert på trafikken på siden deres ;)

 

Ser dette ut som rett fora å ta det der i? Helt ute.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som andre nevner her, mulighet til å fjerne/filtrere vekk e-sport fra forsiden, men mest av alt, gode norske videoanmeldelser av spill. Da ville jeg støttet.

 

Forstår selvsagt at dette krever ressurser, men jeg vil tro at dersom dere "investerer" noen av midlene dere sitter med på ordentlige videoanmeldelser, så vil folk få et "tettere" forhold til redaksjonen som igjen vil føre til flere støttende lesere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår selvsagt at dette krever ressurser, men jeg vil tro at dersom dere "investerer" noen av midlene dere sitter med på ordentlige videoanmeldelser, så vil folk få et "tettere" forhold til redaksjonen som igjen vil føre til flere støttende lesere.

 

Se mitt svar om dette lenger opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg (i likhet med flere andre her) at alle esport artiklene tar litt overhånd. Men det ene trenger vel ikke nødvendigvis utelukke det andre. Med mindre det er de samme folkene som skriver om esport, som også skriver andre artikler.

 

Jeg har abonnert på Tek Ekstra i en årrekke allerede, men for Gamer sin del så har rett og slett ikke disse CS abonnementene fristet meg. Gamer Support er absolutt noe jeg kommer til å støtte. Så får vi krysse fingrene for at det er nok til å drive skuta videre.

 

Med vennlig hilsen,

En gammel god venn :-)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har vært Ekstra-medlem helt siden det ble innført og trodde faktisk jeg fremdeles støttet denne siden gjennom det, helt til jeg leste kommentarene i denne saken.

 

Dere har levert mye bra innhold opp igjennom tidene men slik det ser ut i dag så synes jeg e-sporten tar for mye plass, og har av den grunn ikke holdt meg særlig oppdatert med Gamer.no den senere tiden.

 

Iallefall bra at e-sporten holdes utenfor dette medlemskapet.

Lenke til kommentar

Forstår gamer.no måtte ta noen tøffe valg. Men tror jeg dere har mistet mange lesere da dere begynte å satse så hardt på esport og de mange gode og spesielle sakene ble borte. For deres del håper jeg det lønte seg. Men jeg har nesten kuttet helt ut gamer som kilde til spill relatert stoff. Nesten bare tilfeldigheter att jeg ramler innom en gang i ny og ned. Dette er trist da jeg har lest Gamer i 13+ år. Dere må satse på å bli gode igjen, ikke på mer magiske inntekter på stadig dårligere og mindre stoff. En alt eller ingenting satsning. Bedre å dø stående med støvla på enn liggende naken og døende lengst mulig. Vi ønsker oss gode gamle gamer tilbake, også baker dere inn video satsing som den store skumle tingen som enten redder dere eller dreper dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...