Gå til innhold

Gamer.no ber om økonomisk støtte fra leserne


Anbefalte innlegg

Liker dere som nekter å støtte gamer.no fordi det publiseres artikler om esport. For all del, en mulighet til å filtrere det bort er en god løsning, men å nekte å støtte med 39 kr måneden før det er på plass er en sykt kjip tankegang!

 

Kan bare svare for meg selv her, men å betale for et produkt man ikke er fornøyd med eller ikke helt vet hvordan blir i fremtiden er ikke min greie. Litt samme grunn til at jeg sjelden/aldri forhåndsbestiller spill.

 

Husker godt hvordan Gamer var før de satser på E-sport, og en slik side hadde jeg støttet lett. Men Gamer er ikke det det en gang var, så da venter jeg heller og ser om siden utvikler seg i riktig retning før jeg eventuelt støtter de. At de tar grep og filtrerer bort E-sport er et stort steg i riktig retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter opp om kravet om å få fjernet e-sport fra landingssiden. Når dere filtrerer vekk det søppelet så skal jeg støtte dere med penger.

 

One man's trash is another man's treasure.

 

Jeg fatter egentlig ikke hvordan man kan ha så stor forakt for esport. Å lese om telenorligaen forstår jeg er lite interessant for mange(meg selv inkl.) men er det så problematisk å la være å lese artikkelen.

Er vel mange her inne som leser VG/Aftenposten/Dagbladet uten å klikke inn på artikler om Sophie Elise.

 

Men det er kanskje noe med de 39 kronene i måneden å gjøre. At det da forventes at man da kun skal ha skreddersydde artikler som passer seg selv perfekt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før så brukte jeg Adblock intill jeg tok til fornuften. Men da var det noen nettsider jeg kom in på hvor jeg ikke så hva som var der og en melding kom om å slå av Adblock for å kunne fortsette.

 

Er det noe å se på også? Men det er vel på tiden at programmer som Adblock blir banna ifra ISP leverandører for å få bukt med problemet. Dessverre så er det alt for mange som tror at alt digitalt er gratis. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Før så brukte jeg Adblock intill jeg tok til fornuften. Men da var det noen nettsider jeg kom in på hvor jeg ikke så hva som var der og en melding kom om å slå av Adblock for å kunne fortsette.

 

Er det noe å se på også? Men det er vel på tiden at programmer som Adblock blir banna ifra ISP leverandører for å få bukt med problemet. Dessverre så er det alt for mange som tror at alt digitalt er gratis. 

 

Personlig tror jeg ikke det er gangbart. Husker vi (eller var det bare Tek?) prøvde noe slikt rundt 2013, og vi fikk mye kjeft for det i kommentarfeltet. Effekten vi så da var ironisk nok at ad-block-andelen faktisk gikk opp. 

 

Samtidig er jeg enig i at noen nettsider har tatt forstyrrende reklame for langt. Vi har alltid prøvd å regulere dette selv med å være bestemte på hva slags annonseformater vi tillater og ikke. Jeg forstår likevel at det er høyst subjektivt hva som oppfattes som forstyrrende, så det er vanskelig å tekkes alle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Personlig tror jeg ikke det er gangbart. Husker vi (eller var det bare Tek?) prøvde noe slikt rundt 2013, og vi fikk mye kjeft for det i kommentarfeltet. Effekten vi så da var ironisk nok at ad-block-andelen faktisk gikk opp. 

 

Samtidig er jeg enig i at noen nettsider har tatt forstyrrende reklame for langt. Vi har alltid prøvd å regulere dette selv med å være bestemte på hva slags annonseformater vi tillater og ikke. Jeg forstår likevel at det er høyst subjektivt hva som oppfattes som forstyrrende, så det er vanskelig å tekkes alle. 

 

 

Ja det var kanskje dere? Er noen år siden nå. Selv så ser jeg rett og slett ikke problemet. Har da surfet på nettet siden Telenor begynte å tilby dette til vanlige forbrukere. Og har til gode ikke lese nettsider pga reklame. Det er noen få som er litt ekstreme men dem kan jeg telle på en hånd som jeg er innom..

 

Men om dette begynner å bli et såpass stort problem så er det vel kanskje på tide at en går via dem rette instansene for å få tjenester som Adblock forbudt i Norge. Dem som starter den prosessen vil nok ha null problem å få med seg andre i denne prosessen da det går utover alle. 

 

Nå som fks fysiske aviser sliter og mer og mer går over til digitalt og hvor reklame er og må være en kilde til inntekt for landets største aviser. Så synes jeg det er rart at ingen har tatt dette videre enda. Det er kanskje på tiden noen starter å få denne prosessen i sving? 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Støtter dette. Gamer.no har vært en hjørnestein innen norsk spilljournalistikk. Ikke bare er journalistene og skribentene noen som rabler ned noen linjer, de er flinke også. Favoritten siden oppstart har vært Joachim Froholt. Han har levert ekstremt mye bra.

 

Takker Gamer.no for det de har levert og fortsatt leverer  :w00t:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her har dere en egen forside uten e-sport  :)

Og vipps så var bokmerket mitt oppdatert og siden whitelistet! :DDet eneste jeg savner er en lenke enten på toppen eller på bunnen til forsiden uten e-sport. Slik det er nå er det jo kun vi i denne tråden som får med oss at det finnes en forside uten e-sport.

 

Edit: Ser at det allerede er en link! Takk!

Endret av andypandy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke argumentasjonen din. Som jeg skrev tidligere i tråden er det 5000 deltakere i Telenorligaen nå. Å si at de i liten grad eksisterer faller dermed på sin egen urimelighet.

 

Nå svarte jeg på en påstand om at e-sport tilhengere ikke ser ut til å være særlig fremtredende i denne tråden, fordi de ikke har like stort markeringsbehov som deres andre lesere.

 

Når tråden ser ut til å være full av mennesker som helst vil slippe å lese om e-sport, så er det vel fordi omtrent 90% ikke er interessert i e-sport, ikke fordi de har et stort markeringsbehov.

 

Jeg kan ikke forstå at dette er vanskelig, og at man nærmest river hodet av meg for å svare på en tåpelig kommentar?

 

Når det i følge deres egne tall kun er rundt 10% som er interessert i e-sport, så er det selvfølgelig lang mer plausibelt at de ikke er like godt representert i denne tråden fordi de er i mindretall, altså i liten grad eksisterer, ikke fordi de har mindre markeringsbehov enn andre lesere av Gamer.

 

 

Jeezes, enkelte klarer å lage ti høns av en fjær i hver eneste tråd. Takk for meg !

 

10% tallet er ikke vårt eget tall, det er noe som noen har funnet på i tråden her.

 

5000 deltakere i ligaen er ikke det samme som 5000 lesere. Det er 5000 folk som er inne og sjekker neste kamp og gjør aktiviteter på siden. Evt. lesere av saker som ikke selv er spillere kommer i tillegg.

 

Poenget her er jo også at det ikke er lesere man tjener penger på når bannerannonser forsvinner.

Per i dag kommer inntekter fra annet sted enn antall lesere.

Vi tror på at det er lurt å ha en redaksjon med intergritet OG være en seriøs organisator av e-sport. At disse to delene styrker hverandre. Men per i dag er det isolert sett en av dem som lønner seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Her har dere en egen forside uten e-sport  :)

Og vipps så var bokmerket mitt oppdatert og siden whitelistet! :DDet eneste jeg savner er en lenke enten på toppen eller på bunnen til forsiden uten e-sport. Slik det er nå er det jo kun vi i denne tråden som får med oss at det finnes en forside uten e-sport.

 

Edit: Ser at det allerede er en link! Takk!

Ser du så det akkurat nå, men jeg hadde allerede laget et bilde med rød ring, så vil poste likevel. ;)

 

0pRetNt.jpg

Endret av Arodem
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Gi meg muligheten til å filtrere vekk esport fra hovedsiden (dere har jo en egen landingsside for esport, hvorfor ikke en for andre nyheter?) så er det noe jeg kan vurdere.

 

Støtter hvis jeg slipper å se om e-sport på forsiden. :)

 

Vurderer sterkt å støtte dere selv om jeg ikke akkurat er den som liker å betale for å lese ting på nettet. Er bare at jeg har droppa mer og mer ut fra gamer.no grunnet all e-sporten på forsiden.

 

Som andre nevner her, mulighet til å fjerne/filtrere vekk e-sport fra forsiden

 

Istemmer mulighet for å fjerne det esporttullet. :) Evt få det på en egen side.

 

Dere har levert mye bra innhold opp igjennom tidene men slik det ser ut i dag så synes jeg e-sporten tar for mye plass

 

Vel, det synes tydelig at fokuset på e-sport også har vært til irritasjon for mange lesere, så en filtreringsmulighet synes fornuftig, ja.

 

Støttes lettere uten E-sport på forsia

 

Lag en mulighet for forside uten E-sport, så støtter jeg dere gjerne! :-)

 

Støtter opp om kravet om å få fjernet e-sport fra landingssiden.

 

Her har dere en egen forside uten e-sport  :)

 

Flott! :-) Da har jeg startet støtten!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget her er jo også at det ikke er lesere man tjener penger på når bannerannonser forsvinner.

Per i dag kommer inntekter fra annet sted enn antall lesere.

 

Og poenget mitt hadde ikke noe som helst med hverken inntekter eller annonser å gjøre, det var et svar på

 

 

Sannsynligvis fordi de som faktisk føler e-sport ikke har det samme behovet for å markere seg.

Alternativt at de i liten grad eksisterer, som er en langt mer plausibel forklaring !

Intet mer, intet mindre, men den var tydeligvis vanskelig å få inn, selv med stadig mindre teskje.

Lenke til kommentar

Bare en tanke, men det kan vel ikke være bare for Gamer det er vanskelig å tjene penger på spilldekning i kongeriket? Ser man på muligheter for fusjonering med for eksempel Pressfire?

Det ville økt lønnsutgiftene med minst 50% uten å øke inntektene noe. Neppe så lurt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...