Gå til innhold

Norsk selskap har solgt nettbrett for over 130 millioner, nå skaper teknisk kluss problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke forhåndsbestilt, men dette er et produkt jeg har troen på.

 

Jeg håper de publiserer dokumentasjon om APIet nettbrettet ønsker å bruke mot backendtjenester og gjerne en åpen kildekode referanseimplementasjon av backend for lokal hosting. Veldig greit om de lager funksjonalitet for å forhåndskonfigurere addresser/sertifikater nettbrettene bruker for å kommunisere mot "skyen" også, for å gjøre deployment i større miljøer enklere.

Lenke til kommentar

Dette er alt gamle nyheter. Jeg mottar min enhet i dag! For 9 mnd siden lovet de slipp ila august, 15. Sept er derfor svært imponerende! Jeg ville heller ha skrevet om det, men ikke alle som forstår seg på utvikling av hardware...

 

Jeg skal i likhet med deg og 198 andre hente brettet i dag. Vanlig utsendelse starter mandag. Artikkelen er foreldet og bør skrives om til å fokusere på at nå starter reMarkable leveranser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først, jeg er ansatt i selskapet - bare for å avklare på forhånd. Dog, jeg bruker min personlige profil fordi jeg ytrer mine personlige meninger. Jeg er heller ikke betalt av reMarkable for dette innlegget, det er fullt og holdent brukt av min egen fritid (ja, påvirket av amerikansk etikette). 

 

Overskriften må jeg si er tåpelig (clickbait så det holder, behov for å forklare?). Jeg har forståelse for at man prøver å vinkle artikler på en slik måte at det skaper interesse, men når skjermteknologien og produktet i seg selv har vært under utvikling i 4 år, kampanjeperioden har pågått i 9 mnd, så vil jeg påstå at 2 uker for å fjerne kritiske bugs er av minimal betydning. Selskapet er også ganske unikt i flere sammenhenger, men prøv å nevn et Norskt firma som baserer seg på maskinvare (hardware) som har klart å selge like godt globalt. Jeg kommer på Tandberg og der stopper det. For å snevre inn enda mer, prøv en startup. Hvor mange klarer man å telle? 1 (reMarkable?) 

 

Om de bare er forsinket 2 uker så er de flinke! Om de er forsinket 2mnd er heller ikke noe stress, hun Ronæs har ikke forstått produktet eller markedet tror jeg.

Tusen takk for veldig hyggelig kompliment! Det skal sies at Ronæs på generelt grunnlag har rett, men det er noe alle vet. Jeg er egentlig overrasket over at det ble inkludert i utgangspunktet. Men du har helt rett; hun har ikke forstått produtet eller markedet. 

 

Har ikke forhåndsbestilt, men dette er et produkt jeg har troen på.

Jeg håper de publiserer dokumentasjon om APIet nettbrettet ønsker å bruke mot backendtjenester og gjerne en åpen kildekode referanseimplementasjon av backend for lokal hosting. Veldig greit om de lager funksjonalitet for å forhåndskonfigurere addresser/sertifikater nettbrettene bruker for å kommunisere mot "skyen" også, for å gjøre deployment i større miljøer enklere.

.API/SDK er noe som er av interesse, men har ikke hatt kapasitet til å se på dette. Vi har en lang liste med funksjonalitet og løsninger vi ønsker å implementere. 

 

 

Veiledende pris er 529 dollar for brettet, og ytterligere 79 dollar for penn eller etui. Hele pakken vil koste 716 dollar

529+79 = 608? :p

 

Faktisk så blir prisen for reMarkable og Stylus (pennen) $599. Jeg vil ikke linke til nettsiden nettopp fordi jeg vil opptre som en enkeltperson i stedet for bedrift. 

 

 

Dette er alt gamle nyheter. Jeg mottar min enhet i dag! For 9 mnd siden lovet de slipp ila august, 15. Sept er derfor svært imponerende! Jeg ville heller ha skrevet om det, men ikke alle som forstår seg på utvikling av hardware...


Jeg skal i likhet med deg og 198 andre hente brettet i dag. Vanlig utsendelse starter mandag. Artikkelen er foreldet og bør skrives om til å fokusere på at nå starter reMarkable leveranser.

 

Enig med deg at artikkelen bør omskrives for å reflektere faktisk leveranse i stedet for en merkverding vinkling på en artikkel. Dog skjønner jeg at man vil fylle tomrommet etter Apple-lanseringen med spennende artikler. 

 

Det er et nydelig produkt som funker flott, men prisen er dessverre hinsides. Greit nok å henvende seg til kritiske brukere som er villige til å betale, men når man regner med mva og penn (som man jo ha) begynner det å bli ekstremt dyrt.

All ny teknologi er dyrt i begynnelsen og bedriften er klar over prisnivået. Det håpes på at prisene kan bli lavere på sikt. 

 

Jeg forhåndsbestilte mitt eksemplar i desember i fjor. Det gjør ingenting om jeg må vente litt til. Remarkable har hele tiden holdt meg (og sikkert alle andre) oppdatert om hva som skjer underveis. Jeg gleder meg.

Det er hyggelig å høre at du opplever kommunikasjonen som god. Jeg håper at du opplever reMarkable som noe du faktisk vil bruke over tid i stedet for noe man kjøper og "glemmer". 

 

Alt for høy pris. Og hvorfor er den ikke vanntett? Denne kunne jo ha hatt en del utendørs applikasjoner om den hadde vært vanntett (og billigere).

Se svaret jeg skrev til Audun_K. Vi kunne helt klart gjort mye med reMarkable med tanke på funksjonalitet, men noen ting ble rett og slett for motstridende mot produktetes kjerne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

[...] ledelseskonsulenten [...] irriterte seg over at folk fortsatt sitter med papirblokk på møterommene.

[...]

Hele pakken vil koste 716 dollar [...]

 

Dette er vel konsulentbransjen i et nøtteskall. Lopper 716 dollar per notatblokk rundt lederbordet.

 

Edit: men jeg hadde gladelig betalt et par hundre dollar for jeg har stor sans for produktet, på papiret. Pun intended.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...