Gå til innhold

«PewDiePie» legger seg flat etter bruk av rasistisk skjellsord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser egentlig aldri på PewDiePie, men synes det ble blåst veldig opp av media og Firewatch-fyren. Han slengte det ut i et frustrert øyeblikk, og unnskyldte seg med en gang. Synes man bør ha litt mer toleranse for at folk gjør en glipp live. Men det er vel ønsketenkning i dagens skandale-klima, hvor alt som ikke er politisk korrekt blir angrepet uproporsjonert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette var en latterlig sak, synes jeg personlig.

 

Man må se ting i sammenheng. 

 

Folk virker å være så skadet av samfunnet, at de føler de må huke tak i hver eneste "ikke sak" de kan komme over, for så å klatre opp på sin hvite hest og forlange død og fordervelse over den "urett" som er vist.

 

Tåpelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er vel noen da, som mener at ord ikke er 100 % forbudt å bruke.

 

Men, så må man vel si noe for å unnskylde seg til de som har følt seg urettferdig behandlet (på vegne av noen andre). 

 

 

Der er jeg forsåvidt enig. Folk forlanger unnskyldninger, og de kommer som regel, men hvor "ekte" er de? Gjort er gjort. Unnskyldninger er mer en "faen, jeg ble busta, nå må jeg si noe for å korrigere.."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det glapp ikke bare ut. Han SA det. Det som er virkelig idiotisk med dette er hvordan han ikke tar ansvar. Han unnskylder seg ja, men kom igjen; vi velger de ordene vi bruker, og ingen ord bare "glipper ut" av seg selv.

 

Ord glipper ut, det er ganske vanlig faktisk. Ikke alle tenker helt over hva de sier i kampens hete. Det i seg selv er selvfølgelig ikke det samme som at det er greit å si hva som helst. Ser vi på antall videoer PewDiePie har laget, hvor mye han har snakket, og antall ganger han har "havnet i ilden" så ser man at fyren ikke akkurat er en hardbarka rasist som slenger fra seg nigger fordi det er gøy.

 

Hvordan vil du at han skal ta ansvar siden en unskyldning ikke er bra nok? Kappe av seg et par fingre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det glapp ikke bare ut. Han SA det. Det som er virkelig idiotisk med dette er hvordan han ikke tar ansvar. Han unnskylder seg ja, men kom igjen; vi velger de ordene vi bruker, og ingen ord bare "glipper ut" av seg selv.

 

Ord glipper ut, det er ganske vanlig faktisk. Ikke alle tenker helt over hva de sier i kampens hete. Det i seg selv er selvfølgelig ikke det samme som at det er greit å si hva som helst. Ser vi på antall videoer PewDiePie har laget, hvor mye han har snakket, og antall ganger han har "havnet i ilden" så ser man at fyren ikke akkurat er en hardbarka rasist som slenger fra seg nigger fordi det er gøy.

 

Hvordan vil du at han skal ta ansvar siden en unskyldning ikke er bra nok? Kappe av seg et par fingre?

 

 

Tenker du ikke på hva du sier, så gjør du ikke en god jobb som video-personlighet, gjør du en dårlig jobb, så går det utover kvaliteten på arbeidet ditt med de følgene det har.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det glapp ikke bare ut. Han SA det. Det som er virkelig idiotisk med dette er hvordan han ikke tar ansvar. Han unnskylder seg ja, men kom igjen; vi velger de ordene vi bruker, og ingen ord bare "glipper ut" av seg selv.

 

Ord glipper ut, det er ganske vanlig faktisk. Ikke alle tenker helt over hva de sier i kampens hete. Det i seg selv er selvfølgelig ikke det samme som at det er greit å si hva som helst. Ser vi på antall videoer PewDiePie har laget, hvor mye han har snakket, og antall ganger han har "havnet i ilden" så ser man at fyren ikke akkurat er en hardbarka rasist som slenger fra seg nigger fordi det er gøy.

 

Hvordan vil du at han skal ta ansvar siden en unskyldning ikke er bra nok? Kappe av seg et par fingre?

Ingen som sier han er rasist(som jeg har fått med meg hvertfall), men at han ikke tenker over hva han sier går jeg ikke med på. Han valgte å si det han gjorde. Det er ikke helt tilfeldig hva man sier. Det blir for dumt å vinkle det på den måten synes jeg.

Å ta ansvar er ikke å "legge seg flat" ved å si masse tull om hvorfor han sa noe tull. Å ta ansvar er å stå for det han sa. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Det glapp ikke bare ut. Han SA det. Det som er virkelig idiotisk med dette er hvordan han ikke tar ansvar. Han unnskylder seg ja, men kom igjen; vi velger de ordene vi bruker, og ingen ord bare "glipper ut" av seg selv.

 

Det er jo det som er definisjonen på at noe glipper ut av en - at man sier noe i affekt som man ikke ville sagt hvis man hadde fått tenkt seg om. Til og med de norske lover erkjenner dette.

 

At noe glipper unnskylder ikke alltid det som blir sagt, men det er ofte mindre graverende enn om man sier det gjentatte ganger mens man er reflektert.

 

Et banne-ord er jo per definisjon et ord som er tabu, og som det ikke er greit å bruke i alle sosiale eller profesjonelle sammenhenger. Det er jo derfor det er så forløsende å bruke dem når man opplever noe negativt. Jeg har jo et lite lager med tabu-ord som jeg vanligvis ikke bruker, og hjernen plukker ofte tilfeldig fra dette lageret når den føler behov for å banne. Jeg har av og til sagt ting som er mye mer sårende enn jeg hadde tenkt ved å tilfeldig velge et tilfeldig tabu-ord som var upassende akkurat i den sammenhengen (f.eks. "satan i helevete!" i et bedehus). Hadde jeg tenkt meg om, sett meg rundt, og reflektert litt, hadde jeg da valgt et annet tabu-ord.

 

Det tryggeste er "kuk-tryne" eller noe annet som er fornærmende mot hvite menn, siden ingen bryr seg om å forsvare eller bli fornærmet på våre vegne.

Endret av Orwandel
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har egentlig inntrykk av at "nigger", i sine forskjellige former, først og fremst brukes av de som vil være "Jengstere" og yngre folk som synes det er gøy med tabuord, heller enn folk som i realiteten er rasister, litt på samme måte som "kuk" og "fitte" gjerne brukes i sammenhenger som har lite med kjønnsorganer å gjøre. At utbruddet i seg selv har lite med rasisme å gjør virker også å være tilfelle her, og jeg har litt problemer med å forstå at det skal være noe å ta sånn på vei for når vedkommende som brukte det også har forklart hvorfor han gjorde nettopp det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...