Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Man tar jo bilder med det som er bak :) SE er faktisk en kjempe telefon. Kjøpte en til samboeren og hun stortrives med den. Ikke alle som synst stor skjerm er noe særlig heller og da er den passe. Rask er den også. 

 

For min del er det X eller ingenting. Har en 6S plus nå som batteriet synger på siste verset på, men bytter heller batteri på den enn å gå for 8ern. Blir rett og slett for lite nytt. Om de i sedvanlig apple stil har klart å løse faceid på en bra måte så skal X få prøve seg. Var egentlig ikke veldig bekymret for at de har løst denne raskt og bra, men etter å ha prøvd hvor dårlig dette fungerte på Note8 i noen dager (dog helt annet system) så ble jeg litt bekymret. Nå er telefonen stortsett opplåst når jeg får høye på skjermen og jeg håper ikke faceid blir et skritt tilbake der. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan funker iphone x i passiv bilholder.

Må jo være et helvete å låse opp skjermen om man skal ha trynet foran og midt i mot hver gang :p

Er enkelt med tommel fingeravtrykk på hjemknapp

 

Nå bruker ikke jeg lengre mobil montert på dashbordet men det er sikkert noen som ønsker det selv om man har pairing og trådløst til bilens infotainment. Ikke alle nyere biler har carplay forberedt heller.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Man tar jo bilder med det som er bak :) SE er faktisk en kjempe telefon. Kjøpte en til samboeren og hun stortrives med den. Ikke alle som synst stor skjerm er noe særlig heller og da er den passe. Rask er den også. 

 

For min del er det X eller ingenting. Har en 6S plus nå som batteriet synger på siste verset på, men bytter heller batteri på den enn å gå for 8ern. Blir rett og slett for lite nytt. Om de i sedvanlig apple stil har klart å løse faceid på en bra måte så skal X få prøve seg. Var egentlig ikke veldig bekymret for at de har løst denne raskt og bra, men etter å ha prøvd hvor dårlig dette fungerte på Note8 i noen dager (dog helt annet system) så ble jeg litt bekymret. Nå er telefonen stortsett opplåst når jeg får høye på skjermen og jeg håper ikke faceid blir et skritt tilbake der. 

 

Heldigvis er det ikke veldig dyrt å bytte batteri.

Lenke til kommentar

Glass har sine fordeler og ulemper. Personlig har jeg savnet glass helt siden iPhone 4 og 4S da det er perfekt for meg som bruker telefonen uten deksel. Det å bruke, spesielt iPhone 7 / 7 Plus i Jet Black uten deksel er jo temmelig håpløst da blankpolert aluminium riper veldig lett. Også matt aluminium riper relativt lett da aluminium er et ganske så mykt metall.

 

Herdet/forsterket glass derimot er langt mer motstandsdyktig mot riper noe som jeg ser på en som en stor fordel. Hadde jo iPhone 4 i endel år uten deksel og den fikk jo ikke en skramme. Det negativt er jo naturligvis at du er langt mer utsatt for fallskader, for jo hardere du gjør glasset og jo mer motstandsdyktig den blir mot riper jo mer porøst blir det jo også så jo lettere vil den knuse / slå sprekker ved fall. Og det virker jo som Apple med iPhone 8, akkurat som med iPhone 4 og 4S har gått for langt hardere glass på baksiden enn på forsiden så den vil være veldig motstandsdyktig for riper men ganske så utsatt for knall og fall.

 

 

Heldigvis så har jeg aldri kunst en telefon i hele mitt liv, og kan vel ikke huske sist jeg har mistet telefonen i bakken i det hele og store så akkurat det ser jeg ikke på som noe problem for min del. Glass gir jo veldig mye mening, da det gjør det langt bedre for de av oss som liker å bruke telefonen uten deksel, og de som driver å mister telefonen sin hele tiden kjøper jo uansett deksel som alltid.

Lenke til kommentar

Heldigvis så har jeg aldri kunst en telefon i hele mitt liv, og kan vel ikke huske sist jeg har mistet telefonen i bakken i det hele og store så akkurat det ser jeg ikke på som noe problem for min del. Glass gir jo veldig mye mening, da det gjør det langt bedre for de av oss som liker å bruke telefonen uten deksel, og de som driver å mister telefonen sin hele tiden kjøper jo uansett deksel som alltid.

 

Bank i bordet. :p

Lenke til kommentar

[quote name="Tesl" post="24111567" timestamp="150668583

 

De har den jo på lager,så 1-3 dager står det.

 

Har nettopp reservert en iPhone 8 gjennom Telenor Swap. Hvor lenge tror dere det tar før jeg får den? Noen som allerede har kjøpt iPhone 8 igjennom Swap som har fått sin enda?

Endret av htyske
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Eplehuset har flere modeller på lager. Edit: er det noen som kan overbevise meg om at jeg bør kjøpe meg en 8+ etter at sønnen min overtok min gamle 7+? Jeg har SE og er fornøyd.

 

SE er da mer enn god nok!!

Lenke til kommentar

 

[quote name="Tesl" post="24111567" timestamp="150668583

 

De har den jo på lager,så 1-3 dager står det.

 

Har nettopp reservert en iPhone 8 gjennom Telenor Swap. Hvor lenge tror dere det tar før jeg får den? Noen som allerede har kjøpt iPhone 8 igjennom Swap som har fått sin enda?

 

Space Gray er ikke på lager :(

Lenke til kommentar

Kjøpte i går iPhone 8 Plus, og gikk da fra Galaxy S8+. Har vært Android bruker i 4 år nå. Jamen skal jeg si det var heftig å prøve noe nytt. Jeg bare elsker brukervennligheten til iOS! Deilig overgang vil jeg si og angrer ikke i det hele tatt!

 

Tips til noen gode deksler som ikke gjør at telefonen ser ut som en murstein? altså tynne deksler som gir god beskyttelse. Ikke noe flip cover styr..

Endret av BerntOK
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple sine egne skinndeksler er ett fint sted å starte. 

 

EDIT: Plus utgaven ja, er jo en halv flytebrygge i hendene de telefonene der så da er du kanskje ute etter noe litt tynnere? :p

 

Gjør seg godt på de mindre iPhone telefonene da, og sikkert på Plus om man har endene til det.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...