Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Har de siste 3 årene benyttet meg av Djuice sine rabatterte iPhone-priser ved binding. Dette har jeg spart typisk 1500-2000 på (selv om de ikke nødvendigvis hadde de aller billigste abonnementene).

 

Nå som Djuice er forduftet så er jeg overført til Telenor YNG 8 gb - men stemmer det at Telenor bare tilbyr SWAP ved kjøp av ny telefon? Å betale opp mot 1000 kr/mnd i faste mobilutgifter er uaktuelt. Er da mitt eneste alternativ å kjøpe iPhone X uten binding fra Eplehuset/Elkjøp etc? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har de siste 3 årene benyttet meg av Djuice sine rabatterte iPhone-priser ved binding. Dette har jeg spart typisk 1500-2000 på (selv om de ikke nødvendigvis hadde de aller billigste abonnementene).

 

Nå som Djuice er forduftet så er jeg overført til Telenor YNG 8 gb - men stemmer det at Telenor bare tilbyr SWAP ved kjøp av ny telefon? Å betale opp mot 1000 kr/mnd i faste mobilutgifter er uaktuelt. Er da mitt eneste alternativ å kjøpe iPhone X uten binding fra Eplehuset/Elkjøp etc? :hmm:

 

Evt bytte til Telia? De har gode rabatter ved kjøp med binding. F.eks, iPhone 8 med binding til 6GB abb. 1300 kr rabatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som Djuice er forduftet så er jeg overført til Telenor YNG 8 gb - men stemmer det at Telenor bare tilbyr SWAP ved kjøp av ny telefon? Å betale opp mot 1000 kr/mnd i faste mobilutgifter er uaktuelt. Er da mitt eneste alternativ å kjøpe iPhone X uten binding fra Eplehuset/Elkjøp etc? :hmm:

 

Hei, jeg er i disse tider på jakt etter ny telefon selv, og har sett litt rundt hos blant annet Telenor, og det stemmer at de kun selger med SWAP avtale, eller betale for hele telefonen på en gang, kjedelig at det er slik hos dem. 

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar begge to. Er det noen som har finregnet på disse SWAP-avtalene? Ser skjermforsikring bare er inkl. første 3 måneder, deretter antageligvis 99 kr/mnd. Dette må man jo nesten ha med så dyr mobil som X er. Blir totalprisen typisk mindre ved SWAP vs å betale mobilen ut med en gang? Om jeg kunne spart 1500-2000 kr ved SWAP så kunne det vært aktuelt, hvis ikke kjøper jeg nok den heller hos Eplehuset e.l.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar begge to. Er det noen som har finregnet på disse SWAP-avtalene? Ser skjermforsikring bare er inkl. første 3 måneder, deretter antageligvis 99 kr/mnd. Dette må man jo nesten ha med så dyr mobil som X er. Blir totalprisen typisk mindre ved SWAP vs å betale mobilen ut med en gang? Om jeg kunne spart 1500-2000 kr ved SWAP så kunne det vært aktuelt, hvis ikke kjøper jeg nok den heller hos Eplehuset e.l.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1791704&do=findComment&comment=24138160

 

Skjermforsikring er inkludert hele 24 månedersperioden, det er pluss forsikringen som er gratis de 3 første månedene, så koster den 59kr. Men det er også en veldig bra forsikring, nu i posten med express over natt om uhellet er ute, og den ødelagte sender du i retur når du har fått den nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei . Siden jeg skal kjøpe iPhone 8 plus etterhvert så spørr jeg her . Tenkte å lage en bruker på iCloud og overføre alle kontakter , bilder , dokumenter i word. Er dette uproblematisk uten en apple enhet ?

Kan du ikke laste opp alt på Google kontoen din, så laste det ned på iPhone derfra. Så kan du synkronisere telefonen med iCloud kontoen til slutt :)

Lenke til kommentar

Jeg er da litt glad for at det enda er noe ramme rundt telefonen mtp. beskyttelse og uheldige trykkfeil langs kanten når man holder telefonen, jeg vet ikke hvor mye bedre dette fungerer på f.eks Galaxy S8 mot S7, men sistnevnte var i hvert fall for dårlig. Apple er jo ikke kjent for å endre designet nevneverdig for ofte heller. Tenker heller at designet fra X blir implementert nedover i rekkene slik at også de "rimeligere" telefonen endelig blir tilføyd ett friskt pust.

 

Hvordan hverdagen blir uten en hjem-knapp må jeg nesten svare på etter å ha prøvd det ut, og det blir neppe med iPhone X det skjer for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Er det noen på forumet her som har inngående kjennskap til hvor mange telefoner de ulike butikkene får inn til lanseringen neste uke? 

 

Det ryktes at det vil være ca 2-3 millioner enheter klare til forhåndssalg på fredag. Regner med at Apple tar de fleste selv, så spørs om butikkene får så mange.

Lenke til kommentar

det kan tenkes at INGEN butikker i Norge får denne inn i første omgang. 

 

Det stemmer ikke. Telia var f.eks i kontakt med Apple i dag før de la ut telefonen på sin nettside i dag med forhåndsbestilling på fredag. Som overnevnte sier ville de utsatt, men få enheter vil det bli.

 

Hadde håpet på litt mer gunstige priser på Telia, men slik gikk det ikke! Tydeligvis virker konkurransen å være lav. Kanskje operatørene nå tar igjen for knalltøff konkurranse om pris på abbo og det faktum at EU-roaming nå er inkl.

Lenke til kommentar

 

det kan tenkes at INGEN butikker i Norge får denne inn i første omgang. 

 

Det stemmer ikke. Telia var f.eks i kontakt med Apple i dag før de la ut telefonen på sin nettside i dag med forhåndsbestilling på fredag. Som overnevnte sier ville de utsatt, men få enheter vil det bli.

 

Hadde håpet på litt mer gunstige priser på Telia, men slik gikk det ikke! Tydeligvis virker konkurransen å være lav. Kanskje operatørene nå tar igjen for knalltøff konkurranse om pris på abbo og det faktum at EU-roaming nå er inkl.

 

Telia har jo billigere pris en apple.no hvis man betaler alt med en gang og velger et billig abbonement. For min del koster 1gb abbo 169 i mnd med telia, og med mobilen betalt med en gang på 12599. Hvis jeg kjøper fra apple.no blir det 12690 for mobilen + 12mndx129kr for 1gb abbonement fra ice.net.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...