Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

det kan tenkes at INGEN butikker i Norge får denne inn i første omgang. 

 

Det stemmer ikke. Telia var f.eks i kontakt med Apple i dag før de la ut telefonen på sin nettside i dag med forhåndsbestilling på fredag. Som overnevnte sier ville de utsatt, men få enheter vil det bli.

 

Hadde håpet på litt mer gunstige priser på Telia, men slik gikk det ikke! Tydeligvis virker konkurransen å være lav. Kanskje operatørene nå tar igjen for knalltøff konkurranse om pris på abbo og det faktum at EU-roaming nå er inkl.

 

Telia har jo billigere pris en apple.no hvis man betaler alt med en gang og velger et billig abbonement. For min del koster 1gb abbo 169 i mnd med telia, og med mobilen betalt med en gang på 12599. Hvis jeg kjøper fra apple.no blir det 12690 for mobilen + 12mndx129kr for 1gb abbonement fra ice.net.

 

 

Her er det ikke lett å skjønne hva du mener. Første år med Telia vil koste deg 12599+(12*169)= 14 627. Kjøper du hos Apple og har abbo hos Ice.net blir det 12690+(12*129) = 14 238. Med andre ord koster det deg 389 kroner ekstra hvis man kjøper fra Telia. Selv om man velger et dyrere abbo "får" man lite av Telia.

Lenke til kommentar

 

 

 

det kan tenkes at INGEN butikker i Norge får denne inn i første omgang. 

 

Det stemmer ikke. Telia var f.eks i kontakt med Apple i dag før de la ut telefonen på sin nettside i dag med forhåndsbestilling på fredag. Som overnevnte sier ville de utsatt, men få enheter vil det bli.

 

Hadde håpet på litt mer gunstige priser på Telia, men slik gikk det ikke! Tydeligvis virker konkurransen å være lav. Kanskje operatørene nå tar igjen for knalltøff konkurranse om pris på abbo og det faktum at EU-roaming nå er inkl.

 

Telia har jo billigere pris en apple.no hvis man betaler alt med en gang og velger et billig abbonement. For min del koster 1gb abbo 169 i mnd med telia, og med mobilen betalt med en gang på 12599. Hvis jeg kjøper fra apple.no blir det 12690 for mobilen + 12mndx129kr for 1gb abbonement fra ice.net.

 

 

Her er det ikke lett å skjønne hva du mener. Første år med Telia vil koste deg 12599+(12*169)= 14 627. Kjøper du hos Apple og har abbo hos Ice.net blir det 12690+(12*129) = 14 238. Med andre ord koster det deg 389 kroner ekstra hvis man kjøper fra Telia. Selv om man velger et dyrere abbo "får" man lite av Telia.

 

Beklager. Jeg så feil. "Betal nå" prisen til Telia var 12 599 ca. Totalt etter 12mnd ble det 15 887 kr. Dermed vil det være billigere å kjøpe mobil uten abbonement fra Apple.no for 12 690 og deretter betale 129 i mnd fra ice.net for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne "leppa" øverst på skjermen på Iphone X? Skjermen ser jo herlig ut ellers men jeg synes den hadde sett bedre ut om alt oppe var svart i stedet for "ører" rundt denne leppa øverst.Ser jo bare rart ut i landskapsmodus i både apper,video og spill.

Om man skal sammenligne Apple sin løsning med den lille "leppa" for kamera og hele fronten som skjerm ellers , opp imot hvordan f.eks S8 har det med en ramme både oppe og nede , så vil jeg uten tvil si Apple sin løsning ser best ut . 

At glasset kurver over kanten på sidene på S8 vil jeg heller si er ett minus enn ett pluss , mest pga lys som reflekteres på denne kanten som "vrir" skjermbildet på kantene. 

Lenke til kommentar

Det som apple også muligens har tenkt på er at når hele fronten er skjerm så vil telefonene ser mer og mer like ut. "lomma" i toppen gir apple et nærmest ikonisk design som gjør at med en gang man ser en iPhone X så er man ikke i tvil om at det er en iPhone.

Om det er fint eller ikke er selvfølgelig en smaks sak, men jeg synes ikke det ser så ille ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mon tro om Apple vil ta kritikken fra mange,og lage neste utgave med den øverste delen sort slik at denne lomma ikke lenger vil være der?Det kan også være at mange etterhvert synes at dette ikke ser verst ut.Som jeg har forstått det er det ikke mulig å forandre dette med en software heller. Kanskje det eneste er å få et valg for å kjøre enkelte apper uten denne lomma? Om man ser på bilder,ser det jo snodig ut med denne lomma

når man kjører spill eller ser på video. 

Lenke til kommentar

Er veldig i tvil om jeg skal bestille hos Apple eller Telia, med tanke på leveringstid... Telia var veeeldig treig sist, men veldig rask før det. Og denne gangen er det langt færre telefoner. Så sånn sett føles det best å gå for Apple, siden de "garantert" har flest telefoner. Men hvis alle tenker sånn...så er man like langt, hehe. Noen tanker?

Lenke til kommentar

Er veldig i tvil om jeg skal bestille hos Apple eller Telia, med tanke på leveringstid... Telia var veeeldig treig sist, men veldig rask før det. Og denne gangen er det langt færre telefoner. Så sånn sett føles det best å gå for Apple, siden de "garantert" har flest telefoner. Men hvis alle tenker sånn...så er man like langt, hehe. Noen tanker?

prøv begge? avbestill der du må vente lengst?

Lenke til kommentar

 

Er veldig i tvil om jeg skal bestille hos Apple eller Telia, med tanke på leveringstid... Telia var veeeldig treig sist, men veldig rask før det. Og denne gangen er det langt færre telefoner. Så sånn sett føles det best å gå for Apple, siden de "garantert" har flest telefoner. Men hvis alle tenker sånn...så er man like langt, hehe. Noen tanker?

prøv begge? avbestill der du må vente lengst?
Som igjen fører til enda lengre estimert leveringstid for andre igjen.
Lenke til kommentar

 

 

Er veldig i tvil om jeg skal bestille hos Apple eller Telia, med tanke på leveringstid... Telia var veeeldig treig sist, men veldig rask før det. Og denne gangen er det langt færre telefoner. Så sånn sett føles det best å gå for Apple, siden de "garantert" har flest telefoner. Men hvis alle tenker sånn...så er man like langt, hehe. Noen tanker?

prøv begge? avbestill der du må vente lengst?
Som igjen fører til enda lengre estimert leveringstid for andre igjen.

 

Snakk om et par timer isåfall, neste på lista får jo mail.

Lenke til kommentar

Ser ut som det er en bug hos Telia sin nettbutikk, jeg dreiv på litt å plutselig lå iPhone X i handlekurven, men når jeg kommer til menyen man kan taste inn eksisterende nummer eller velge nytt kommer jeg ikke videre med mitt nr, men om jeg velger nytt nummer kommer jeg hvertfall helt til betaling/levering, ikke prøvd lengre men virker som bestilling kan gjennomfør. Blir sikkert annulert uansett men :p

Lenke til kommentar

 

 

Er veldig i tvil om jeg skal bestille hos Apple eller Telia, med tanke på leveringstid... Telia var veeeldig treig sist, men veldig rask før det. Og denne gangen er det langt færre telefoner. Så sånn sett føles det best å gå for Apple, siden de "garantert" har flest telefoner. Men hvis alle tenker sånn...så er man like langt, hehe. Noen tanker?

prøv begge? avbestill der du må vente lengst?
Som igjen fører til enda lengre estimert leveringstid for andre igjen.

 

 

Men bare estimert. Når han bestiller fra Apple finner han ut når han får med en gang. Da er det bare å avbestille fra Telia, og ingen taper noe tid på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...