Gå til innhold

Den store iPhone 8 / iPhone X tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme dilemma i år som de andre årene jeg har kjøpt iphone. Hvilken str, 64 eller 256?

Hver gang så tenker jeg at den nye som er minst, er større enn det jeg har fra før, så det burde holde. Men hver gang ender jeg opp med stappfull telefon. Tror jeg bare kliner til med X 256GB og gjemmer kvitteringa i en skuff jeg aldri bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var 100% sikker på at jeg skulle ha iPhone X, men begynner å lure på om iPhone 8 faktisk holder. Må vente å se til X kommer. Litt synd ikke portrettmodus er tilgjengelig på vanlig 8.

Ja vanlig iPhone 8 er ikke noe å kimse av. Verdens kjappeste mobil, nå med trådløslading og ellers forbedret på alle kanter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det får vi vite når iPhone X kan forhåndsbestilles. 

 

Regner med at det er laber etterspørsel når de fleste vet at iPhone X er rett rundt hjørnet! Mange hadde nok også ventet en designoppdatering på iPhone 8. 

Ryktes at det er ekstremt få iPhone X omløp, så vil garantert bli utsolgt med en gang, men hvor mange som er solgt er vanskelig å få rede på.

 

Det man kan lure på er om noen faste tilhengere sitter på gjerdet. Jeg ha alltid hatt nyeste. I alle fall nesten. Nå blir det 4.000 kroner dyrere ca. Tror kanskje noen tenker at hvis de ikke skal ha det beste, nemlig iPhone X tar de heller å driter i hele greia, og venter til neste år. Som kjent er jo 2. plassen (iPhone 8) første taperplassen! ;) 

 

Når det er sagt er iPhone 8 en ganske god mobil. Nytt design betyr mye for mange. Trådløs lading er en ny verden for Apple-folk, og at den er ekstremt rask er ikke dumt.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

 

Begynte plutselig å tenke på noe angående den fraværende hjemknappen på iPhone X. Noen som vet om det vil være en måte man kan få skjermen til å "krympe" på? Slik som dobbelt-tapping av hjemknappen på de andre iPhone'ene.

 

 

 

Lurer også på dette.

Noen som har funnet ut hvordan Apple har løst dette?

Jeg mistenker at hele featuren (reachability) er droppet ettersom kontrollsenteret og notifikasjonssenteret må dras ned fra toppen.

 

Det *kan* dog tenkes at de innfører reachibility som også gjør at drag down-sakene også blir senket et hakk, men dette blir ren spekulasjon fra min side.

Lenke til kommentar

Jeg leste samme artikkel. Merk ordet "apparently". Altså, de vet det ikke helt sikkert, og det kan tenkes at en annen implementasjon kan dukke opp.

 

Forøvrig er det ikke et must for meg, jeg har aldri brukt funksjonen.

Lenke til kommentar

Mange hadde nok også ventet en designoppdatering på iPhone 8. 

 

Ehm..hvem i så tilfelle - de som har null kjennskap til Apple?

 

Apple har siden iPhone 4 sluppet en "S" modell hvert år etter hovedmodell, disse har aldri fått noen nevneverdig designoppgradering. Dette er "S" året, så det er ingenting som skulle tilsi på forhånd at iPhone 8 (aka iPhone 7S) skulle få dette..

 

At Apple lanserte en oppgradert 7er og en ekslusiv 10er med nytt design har også vært lenge kjent gjennom rykter.

Endret av MrL
Lenke til kommentar

 

Jeg leste samme artikkel. Merk ordet "apparently". Altså, de vet det ikke helt sikkert, og det kan tenkes at en annen implementasjon kan dukke opp.

 

Forøvrig er det ikke et must for meg, jeg har aldri brukt funksjonen.

Tror du har misforstått ordet "apparently" :p
Lenke til kommentar

 

 

Jeg leste samme artikkel. Merk ordet "apparently". Altså, de vet det ikke helt sikkert, og det kan tenkes at en annen implementasjon kan dukke opp.

 

Forøvrig er det ikke et must for meg, jeg har aldri brukt funksjonen.

Tror du har misforstått ordet "apparently" :p

 

 

 

Jeg tolker det som "hm, vi har fått prøve den og vi har kanskje spurt en hos apple som ikke kunne svare - og alt tilsier at funksjonen er borte. MEN, vi har ikke fått noe definitivt svar fra Apple".

Lenke til kommentar

 

Mange hadde nok også ventet en designoppdatering på iPhone 8. 

 

Ehm..hvem i så tilfelle - de som har null kjennskap til Apple?

 

Apple har siden iPhone 4 sluppet en "S" modell hvert år etter hovedmodell, disse har aldri fått noen nevneverdig designoppgradering. Dette er "S" året, så det er ingenting som skulle tilsi på forhånd at iPhone 8 (aka iPhone 7S) skulle få dette..

 

At Apple lanserte en oppgradert 7er og en ekslusiv 10er med nytt design har også vært lenge kjent gjennom rykter.

 

Etter at det kom troverdige rykter om at Apple skulle oppdatere designet hvert 3. år, så hadde det vært på høy tid at iPhone 8 (7S) skulle komme med det nå.

 

Hvor er iPhone 9?

Samme som Microsoft, de droppet jo Windows 9.

 

 

 

 

Jeg leste samme artikkel. Merk ordet "apparently". Altså, de vet det ikke helt sikkert, og det kan tenkes at en annen implementasjon kan dukke opp.

 

Forøvrig er det ikke et must for meg, jeg har aldri brukt funksjonen.

Tror du har misforstått ordet "apparently" :p

 

 

 

Jeg tolker det som "hm, vi har fått prøve den og vi har kanskje spurt en hos apple som ikke kunne svare - og alt tilsier at funksjonen er borte. MEN, vi har ikke fått noe definitivt svar fra Apple".

 

Etter at iOS 11 GM lakk helgen før lansering, så var det en som fant i kildekoden at reachability var blitt fjernet. 

https://www.phonearena.com/news/iOS-11-on-the-iPhone-X-removes-the-Reachability-option-for-one-handed-use_id98085

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...