Gå til innhold

Kan Sofie Elise påvirke valget?


VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg tror man skal være forsiktig med å overdrive hvor stor påvirkning hun har på leserne sine i politiske spørsmål. De som følger henne følger henne pga mote og sånt. Hva bloggeren måtte mene om olje, FrP, skatt eller eldreomsorg går nok ikke inn på dem.

Mulig du undervurderer leserne hennes og hvor mye de følger "idolene" sine.

 

Ja. Vi ser jo hvordan det gikk med realitystjernen Trump.

Lenke til kommentar

Tusenvis på tusenvis av unge kvinner som tar imot "ordre" på hva de skal stemme ifra en alfahunn på grunn av biologi og sosialpsykologi.

 

Ikke alle mennesker bør ha stemmerett.

Gjør de virkelig det? Det kan jo være at de tar til seg det Sofie og Joakim prøver å få fram, i tillegg til å ta til seg informasjon fra andre kilder. Og så tar en vurdering basert på det de vet. Slik som de absolutt aller fleste gjør, enten de vil det eller ikke.

 

Og prøver du å påstå at du ikke tar noen valg som er grunnet i biologi og sosialpsykologi? Det er i beste fall komisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og prøver du å påstå at du ikke tar noen valg som er grunnet i biologi og sosialpsykologi? Det er i beste fall komisk.

 

 

Ikke som er basert på hva andre sier jeg skal stemme nei.

 

Det er et biologisk faktum at unge kvinner er flokkdyr og opptrer i strenge hierarkier.

 

Det jeg foreslår at vi i det minste innfører en test før man får lov til å stemme.

Lenke til kommentar

Som sagt så tror jeg ikke vi skal overvurdere hvor sterk påvirkningen til Sophie Elise er på de som følger bloggen hennes.

 

Ja, visse er nærmest psykotiske når de forsvarer henne på nett.

 

Men de er en høylytt minoritet. Den stille majoriteten blant Sophie Elise sine lesere oppfører seg normalt.

 

Det er ikke engang sikkert at de aller gærneste av leserne hennes tar synet hennes på FrP til følge heller.

 

Så, ja. Jeg tror de som frykter for hvordan det vil gå med Fremskrittspartiet ved valget kan ta det helt med ro.

Lenke til kommentar

Ikke som er basert på hva andre sier jeg skal stemme nei.

Det er et biologisk faktum at unge kvinner er flokkdyr og opptrer i strenge hierarkier.

 

 

Det jeg foreslår at vi i det minste innfører en test før man får lov til å stemme.

 

 

Du kanskje tror det, men du faller nok i mange "fallgruver" selv der du tror du er den reflekterte og vel-leste og tar avslutninger 100% på egenhånd mens egentlig blir du lurt av enkle tankefeil. Bare det å være bevisst over det betyr ikke at du ikke gjør samme feilene selv.

 

Det er mange her inne som mener at du og enkelte andre (VR-katten for eksempel) ikke burde få stemmerett basert på enkelte uttalelser.

 

Lenke til kommentar

Tusenvis på tusenvis av unge kvinner som tar imot "ordre" på hva de skal stemme ifra en alfahunn på grunn av biologi og sosialpsykologi.

 

Ikke alle mennesker bør ha stemmerett.

 

Skal vi snakke om burde/burde ikke ha stemmerett så kan jeg fortelle deg at omtrent ingen bør ha stemmerett. Faktisk så bør vi ikke stemme på hvem som skal bestemme i det hele tatt da det ikke fører noenting godt med seg. Tiden for politiske valg og politisk styre burde vært over for lenge siden, det er teknokrati som er det eneste fornuftige.

 

Vi kan selvfølgelig ha litt avstemminger, men kun på trivielle ting. F.eks. om man skal sette opp statuen av Gunnar Pedersen på torget eller i parken.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...