Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Her er det mye å velge i, så utfordringen her er å finne bare én ting. Det som har bydd på flest utfordringer i mitt liv, og som er en av demonen jeg må kjempe mot, er nok angst, og spesielt sosial angst. Folk jeg kjenner godt vet ikke engang at jeg har det, fordi jeg er så flink til å unngå vanskelige situasjoner, og har et arsenal av unnskyldninger. Og riktignok blir det bedre og bedre. Selv om det høres rart ut, så har det gjort godt for meg at jeg setter meg selv lavt, og at jeg bygger ned forventninger, for da slipper man å hamle med forventnings og prestasjonsangst. Dog krasjer det med ønsket om å bli likt, sett og leve opp til andres forventede forventninger om meg, slik jeg forespeiler det. Noen gir f, noen ser, og da er det gjort. Spesielt for noen, normalt for meg.

Forstår du kunst, eller synes du det bare er vås?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok feil å si at jeg "forstår" kunst, men kan samtidig respektere de som interesser seg i emnet. Har vært på et par kunstmuseer i løpet av livet, deriblant Mona Lisa. Greit sted å kunne reflektere og tenke litt over hva man ser på.

Er du god til å tegne?

Lenke til kommentar

Nja. Når jeg var konfirmant i 98 - var en del av undervisningen å sette opp et teaterstykke. Jeg fikk en rolle. "Gammel mann i sofa". Jeg satt i en sofa i litt over en time, uten å gjøre en pøkk. Forestillingen ble fremført i en gymsal. Så ikke i et teater. 😜

Hva er det smarteste du vet om?

Lenke til kommentar

Ikke så mye egentlig. Kan til tider være helt ok i hoderegning og matte. Kan navn på dinosaurer som få vet om. Kan litt om verdensrommet. Men ofte på veldig basic nivå med noen fun facts her og der. Føler meg av og til som en empath også. For ofte ser jeg lag av følelser og psykologi som jeg ser andre ikke enser.

Hva har du gjort, som andre ble imponert over?

Lenke til kommentar

Kommer ikke på noe stort sånn umiddelbart, men har stilt opp på jobb en del ganger når behovet plutselig har vært der, selv om jeg egentlig har hatt fri og gjort andre ting. Det er det beste jeg klarer å komme på akkurat nå.

Ville du helst ha latt være å pusse tennene i en uke eller ikke bruke deodorant?

Lenke til kommentar

Ville takket ja til militæret.

 

Den gangen så ville jeg ikke, men i ettertid ser jeg at det mest sannsynligvis hadde vært en smart ting å gjøre. Jeg hadde kanskje vokset opp litt fortere også og fått god livserfaring ut av det.

 

Hva er du mest takknemlig for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide å trykke på ydmykhetsknappen her. Takknemlig først og fremst for livet. At jeg er født i vesten, nærmere bestemt Norge. I en tid hvor manuelt arbeid som har bygd opp vårt samfunn, går over til roboter og automatikk. Hvor det samme mennesket har både opplevd krig med hester og bajonett og opplevd krig med droner og atomvåpen. For en tid vi lever i. Takknemlig for en ok helse, for mine foreldre, familie, venner, samfunn, gode mennesker. Barn, dyr, planter, alt vår planet har å by på. For muligheten og privilegiet til å skrive om det, tenke det, føle det, leve og nyte. Synd ikke alle får oppleve det.

Hva er det som vekker eventyrlysten, eller 6-åringen i deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...