Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var seks uker i Afrika med folkehøgskolen for en del år siden. Tilbrakte tid både i Kenya, Uganda, Rwanda og Tanzania før vi mot slutten av oppholdet kjørte opp gjennom Masai Mara og tilbake til Nairobi, der turen startet. Rett og slett en rundtur gjennom Øst-Afrika.

East Africa – Travel guide at Wikivoyage

Fortell om et sted du har vært, som du ikke ønsker å dra tilbake til.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Kanskje da jeg laget en artikkel om noe på Wikipedia. Var ganske enkelt laget da, og jeg trodde ikke det ville bli noe av.
Men snart meldte bidragsytere seg på, og i dag er det en omfattende, godt besøkt artikkel som oppdateres jamnlig. Av andre vel og merke, jeg gjør ingenting lenger selv 😂 Men imponerende bare det at jeg fikk satt igang noe sånt syns jeg  🙂


Fortell om din rareste drøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke drømmen så detaljert da det er lenge siden men i min rareste drøm så var jeg i 70 tallet og tok tog til en liten by. Jeg husker hvor detaljert og fint det så ut, men det var ingen folk i byen, ikke biler engang. Alt var tomt og jeg vandret rundt og så meg om uten å vite hva jeg skulle gjøre.

 

Fortell om noe du er stolt av.

Lenke til kommentar

At jeg har klart og etablere meg selv med egen leilighet, fast jobb og annet, til tross for en del utfordringer på veien. Det er jeg faktisk stolt over. 15 år gamle Scarvo hadde ikke mye tro på at det noen gang kom til å skje slik situasjonen var på den tiden.

Fortell om noe du ikke er stolt av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei egentlig ikke, det er så mye å velge i, samt at det ofte er så små forskjeller at det er vanskelig å skille. Men synes Norrlands Guld er god, Hansa fatøl er god. Liker også f.eks stout, bayer, surøl og juleøl også. Er egentlig umettelig på øl.

Har du noen gang følt at du er helt alene?

Lenke til kommentar

Er ofte alene på jobb hvis det var slikt du tenkte, men det var det nok ikke. 

Både ja og nei. Jeg har slitt en del med ensomhet opp i gjennom livet, men jeg har alltid hatt familiemedlemmer å snakke med, selv om jeg ikke alltid har vært bevisst nok på dette. Merkelig hvordan man reflekter over fortiden nå når jeg er blitt eldre.

Hva er det nærmeste du har vært å dø?

Lenke til kommentar

Tror det må ha vært da jeg gikk over en tynn stålbjelke mellom noen høye moduler på jobb.
Det var da jeg var ung og dum og tok ikke notis av sånt. Nå gyser det i magen bare ved tanken på hva jeg gjorde.
Det var sikkert 20-30 m ree ned til hardt betongulv. Et feilsteg eller ubalanse, og jeg hadde ikke vært her nå. 

Fortell din favoritt-fantasi.

 

Lenke til kommentar

Jeg har en ganske bra fantasi, så dette er noe jeg er mye innom. Nå koker nok fantasiene seg ned til hva som er realitisk og oppnåelig, og glir over til å bli drømmer. Men en favoritt hadde nok vært det man drømte om som ung gutt, bo i et mansion/slott med et utvalg av rom, kinosal, treningsstudio, basseng etc, ha en garasje med utvalgte biler, skytebane med våpen i bakhagen, bilbane, flystripe, etc. et realt luksusliv. Med personlige assistenter som kan lage mat, fly, gjøre alt man trenger, og selvsagt et eget harem.

Hvilke guttedrømmer/barndomsdrømmer hadde du, og hvilke har gått i oppfyllelse?

Lenke til kommentar

Mange. Gamle storheter dør aldri. Iron Maiden, REM, Queen, U2 etc. For rundt 25 år siden hadde jeg DDE og Kaptein Sabeltann på kassett, og hadde kassettspiller på rommet. I fjor var jeg i Dyreparken og så kapteinen live, var også på DDE-konsert for et par år siden. 

Hvilket band/artist har du mest lyst til å se live av de som fremdeles holder konserter i dag?

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...