Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen år siden fikk jeg smaken på Vinmonopolets øl-utvalg. Som mildt sagt ligger en del hakk over Tuborg & Ringnes på Kiwi'n. Brukte litt for mye penger på den slags. Så prøve jeg denne nydelige flasken til 179 kr,-
https://www.vinmonopolet.no/Land/Belgia/Øvrige/3-Fonteinen-Oude-Geuze/p/10945401

Å fytti helvete det var godt. Jeg gidder ikke engang utdype mer enn det. Men som de sier her i Stavanger.... SATTAN det var digg!

Hva er det mest overraskende du har gjort ovenfor noen du ikke kjenner?

Lenke til kommentar

Kanskje da jeg ringte til NRK for å snakke med Erik Strand i Sportsrevyen. Spurte om det var han som hoppet på huk rundt i kjelleren min, fordi han var irritert på noe. Drømte det en natt, og fikk det innfallet å spørre han.
Han skjønte selvsagt ingenting, bare sa "hvem er dette, hvem er dette?" flere ganger. Jeg turde ikke si hvem jeg var. Ble feig og la på. Det er en del år siden.

Hva er det sprøeste innfallet du har fått og realisert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis skulle på en roadtrip for mange år siden, og da bestemte vi oss for å kjøpe en bil i gave til broren min på vegen. Vi var ikke så pengesterke, så det ble et tilnærmet vrak til 3000kr. Men vi kjørte den over 80 mil hjem igjen, og den funket greit. Problemet var at vi herjet så mye med den at vi greide å krasje den og brenne den opp før han fikk den. Tror aldri jeg har hatt det så moro hverken før eller siden.

Hva er din morsomste episode med bil?

Lenke til kommentar

Jeg og en tidligere kompis pleide ofte å ta spontante kjøreturer rundt nabolaget på måfå. En dag tok vi litt av, og kjørte bortimot to timer ut i ingenmannsland. Etter å ha fulgt en grusvei et lengre stykke, så vi en traktorvei inn i skauen. Vi satt i bilen og diskuterte om vi ville klare å komme oss opp. Så jeg ga gass, og klarte så vidt det var med min gamle Mercedes stasjonsvogn å tippe over kanten på toppen. Bare et lite problem. Det var en grøft der. Så to av bakhjula havnet utenfor og hang i løse lufta. Siden det var en myr, var det også mildt sagt ganske mye mygg. 

Vi måtte derfor gå ned den private veien, til nærmeste gårdstun - der vi pent banket på, og fortalte bonden (og eier av veien) hva vi hadde fullet på av sprell. Han kjørte dermed traktoren sin opp, og tauet oss ut igjen. Vi ga ham en pose med litt småsnacks som takk. Virket som han bare syns det var kjekt at noe skjedde. Det var en gammel bonde, som så ut til å bo alene.

Fortell om den villeste utro-historien du har hørt. 

Lenke til kommentar

Ja. Det er ganske lenge siden, men en gang gikk jeg med noen kompiser rundt i oslo da vi krysset en bro (husker ikke helt hvor) og når vi kryssa broen kom vi ned til et bygg med en slags åpen avgrunn under bygget. Helt innerst i den avgrunnen var det noen som drev & pulte.

 

Vi løp vekk når vi så det. Vi ble så overrasket at vi bare stakk av 🤣

 

Hva er den rarest personen du noen gang har møtt?

Endret av Deechon
Lenke til kommentar

Ikke poler (eller bon) bilen selv.
Skal sies at jeg snappet opp rådet fra et tv program for mange år siden (15 år pluss..)
Hvis man gjør det, vil man tære opp lakken over tid med små riper, fordi det er så mange partikler i lufta som man gnir inn i lakken.
Det har kun nytteverdi, om det gjøres veldig profft i riktige lokaler med riktig profft utstyr.
Så erfaringen er, at etter jeg sluttet bone bilen har de holdt seg bedre enn da jeg gjorde det, utvilsomt.
Bruker kun vokshampo når bilen vaskes. Har aldri hatt blankere biler.

Samme: gi meg et veldig nyttig egenerfart råd.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det teller som starstruck, men en gang jeg var i oslo og skulle krysse en gate så jeg plutselig at jens stoltenberg og to livvakter sto på andre siden av gaten og som også skulle krysse.

 

Jeg prøvde ikke å si hei siden jeg ikke ville være til bry.

 

Hva er det kuleste du har opplevd?

Endret av Deechon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...