Gå til innhold

Reklamere laptop - sjekk koster penger?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en 2 år gammel asus laptop som sluttet å fungere, og har vært i kontakt med kundeservice. Det sier de vil kreve 1100 kr om de finner ut at feilen er brukerskyldt, uten å reparere noe. Kan de kreve over 1000 kr for å bare skru opp maskinen? Slik jeg forstod det skulle man ha valget å kunne skrote maskinen om feilen skyldes bruker, og det gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og frakten tilbake.

Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur.
Men da betaler du vel ingenting?

Det nektet personen jeg snakket med i kundeservice på, det kom til å koste 1100 kr uavhengig om jeg ville ha den tilbake eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og frakten tilbake.

Om det viser seg å være brukerfeil så kan man jo skrote den uten å få den i retur.
Men da betaler du vel ingenting?

Det nektet personen jeg snakket med i kundeservice på, det kom til å koste 1100 kr uavhengig om jeg ville ha den tilbake eller ikke.

 

 

Selvsagt, det skulle bare mangle!! Du forventer vel ikke at verkstedet skal bruke arbeidstiden sin på å finne ut at den er(og forblir) ubrukelig uten å få betalt for det??

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du maskinen og hvilket merke er den. hvilken type feil sliter du med?

Det er en ASUS S551 ett eller annet notebook kjøpt på Siba. Kan undersøke nøyaktig modell når jeg kommer hjem fra ferie.

 

Feilen er at den nekter å skru seg på, og ikke en gang ladelyset lyser når den står til lading. Har tested ulike ladere og sjekket med multimeter, så feilen er med maskinen.

Endret av Balder987
Lenke til kommentar

Prosessen ved slike innsendelser er ofte slik

 

Kunde sender maskin/lever maskin i butikk

Butikken tar noen standard tester

finner de ut hva feilen er så får kunde beskjed

finner de ikke ut hva feilen er blir den sendt til produsent

Om de finner feilen og den ikke er innenfor garantiperioden / reklamasjonstiden vil butikken få regning

den regningen + alt av frakt havner hos deg som kunde

(Dette er min erfaring med slike henvendelser fra da min bror jobbet på lefdal )

 

Prisen er ofte litt høy på slike ting for at butikken ikke skal bli oversvømt i slike henvendelser for det er veldig mange som vet at det er en brukerfeil men fortsatt velger og sende den inn og si "den bare slo seg av". 

Lenke til kommentar

Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.

Lenke til kommentar

Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.

Skal teste. Noen måte å differensiere de to feilene? Har tilgang på multimeter og loddeutstyr.
Lenke til kommentar

 

Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.

Skal teste. Noen måte å differensiere de to feilene? Har tilgang på multimeter og loddeutstyr.

 

Ikke uten å åpne maskinen, hvis du da ikke merker at ladekontakten er løs.
Lenke til kommentar

Starter maskinen uten batteri med strøm tilkoblet? Hvis ikke, så er det som regel en av to feil. Ladekontakten er defekt/løsnet fra hovedkortet, eller ladekretsen i maskinen er defekt. Det første er som regel mekanisk slitasje som er vanskelig å få dekket på reklamasjon. Feil på ladekrets bør bli dekket av reklamasjon.

Batteriet er ikke avtagbart uten å skru opp maskinen, som jeg nå har gjort. Jeg er dog veldig usikker på om jeg skal lade og starte maskinen uten batteriet, da det tross alt ikke er meiningen man skal kunne fjerne det. Kan man ikke ødelegge kretsene visst PC'en ikke er bygd for batteriløs drift? Endret av Balder987
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...