Gå til innhold

KOMMENTAR: Hvor er egentlig de fete nye Android-spillene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En vanlig utfordring med android for oss mindre utviklere er det store spekteret med forskjellige enheter. Vi har rett og slett ikke råd til å drive support for utdaterte mobiler og nettbrett med alle slags rare særheterer og modifiserte operativ system. Når et spill betales før man har fått installert må vi være sikre på at spillet fungerer på kundens enhet, alt annet leder til 1 stjerne og null nedlastninger.

 

Den vanligste løsningen blir derfor å først lansere på iOS til man er sikker på at man har en økonomisk suksess. Betalingsviljen er større og det krever færre mennesker til å drive support og vedlikehold av appen. Dessverre så har til og med bra spill skjelden økonomisk suksess og android version uteblir totalt.

Endret av Johste
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg har for lengst gått lei av å spele på mobiltelefonen. I år har eg brukt fleire titals timar på å spele på Nintendo 3DS, mens til samanlikning har eg kanskje brukt 1 time på å spele på min iPhone 7. Det hjelper ikkje for meg at IOS er litegrand berte enn Android når ingen av dei kan måle seg med gode gamle Nintendo 3DS.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er noen av titlene som pryder listen over beste betalte apper:

SYNG - Barnesanger på norsk (Ny)

Minecraft: Pocket Edition (2011)

Bloons TD 5 (2012)

Football Manager Mobile 2017 (Ny)

Farming Simulator 18 (Ny)

Geometry Dash (2013)

Quizkampen Premium (2013)

Bridge Constructor (2013)

Wordfeud (2010)

Hitman Sniper (2014)

Teeny Titans (2016)

På Googles topp 10-liste over gratistitler her i Norge er det altså kun tre av titlene som er nye, og kun én av de titlene - riktig nok førsteplassen - er helt ny.

 

Topp 10 best betalte gratistitler...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er noen av titlene som pryder listen over beste betalte apper:

SYNG - Barnesanger på norsk (Ny)

Minecraft: Pocket Edition (2011)

Bloons TD 5 (2012)

Football Manager Mobile 2017 (Ny)

Farming Simulator 18 (Ny)

Geometry Dash (2013)

Quizkampen Premium (2013)

Bridge Constructor (2013)

Wordfeud (2010)

Hitman Sniper (2014)

Teeny Titans (2016)

På Googles topp 10-liste over gratistitler her i Norge er det altså kun tre av titlene som er nye, og kun én av de titlene - riktig nok førsteplassen - er helt ny.

Topp 10 best betalte gratistitler...?

Det finnes mange måter en app kan tjene penger på. Selv om den er gratis å laste ned kan den betale godt fra seg for utvikleren.
Lenke til kommentar

 

 

Dette er noen av titlene som pryder listen over beste betalte apper:

SYNG - Barnesanger på norsk (Ny)

Minecraft: Pocket Edition (2011)

Bloons TD 5 (2012)

Football Manager Mobile 2017 (Ny)

Farming Simulator 18 (Ny)

Geometry Dash (2013)

Quizkampen Premium (2013)

Bridge Constructor (2013)

Wordfeud (2010)

Hitman Sniper (2014)

Teeny Titans (2016)

På Googles topp 10-liste over gratistitler her i Norge er det altså kun tre av titlene som er nye, og kun én av de titlene - riktig nok førsteplassen - er helt ny.

Topp 10 best betalte gratistitler...?

Det finnes mange måter en app kan tjene penger på. Selv om den er gratis å laste ned kan den betale godt fra seg for utvikleren.

 

 

Mulig det. Men den lista der er over apper som koster mellom 2,70 og 109 kr. Som er et relativt ugratis intervall. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

Hvorfor spille på mobilen i det heletatt??

Ikke derfor jeg har mobil akkurat...

 

Greit å ha på lange bilturer eller døtid generelt.

Vil ikke møte deg i trafikken... :p Vanskelig å kjøre og spille.

Lenke til kommentar

Min tilståelse.

Star wars Galaxy of heros. EA spill..

Ble hekta, brukte ca 250 kr i uka i 2 år..

24000 kr senere og jeg hater mobil spill som kreft.

Aldri mere. Skylder litt på alkohol også, dømme kraften svekket betraktelig.

Jeg er ikke en "whale" engang i det spillet. Folk i mitt guild har brukt godt over 70k. Insane sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Det som heter gratis på Google Play er løgn. Det burde hete demo, det godt brukte begrepet på 90-tallet. Da man fikk prøve en demo av et spill og visste at det ikke var et fullverdig spill, men en smakebit på om man ville kjøpe fullversjon.

 

 

Før var gratisspill gratis i riktig forstand.

Nå er gratis blitt til: Du får lastet det ned, men hvor mye du får spille før du må betale, vet du ikke.

Noen ganger får man ikke stort mer enn introfilm og krav om betaling.

 

Særlig til barn er det synd at det å betale for en fullversjon nesten er borte.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller litt på mobilen fra tid til annen, men det er få spill som blir værende lenge. Noen er det riktignok, som f.eks Boom Beach og Clash Royale. Har ikke brukt en krone på noen av de, men det er kanskje fordi jeg ikke har noen problemer med å vente til en kiste skal åpnes eller tropper skal lages på nytt.

 

Kan ellers anbefale alle spillene i Go-serien til Square Enix. Altså Lara Croft GO, Hitman GO og Deus Ex GO. Ser de forøvrig er på 80% nå. Og selvfølgelig The Room spillene.

Lenke til kommentar

Jeg har masse mobilsoill fra Humblebundle, ikke Google Play. Der har jeg fått gode mobilspill som Bards Tale, Shadowblade, Hitman Go, Tetrobot, Worms, World of Goo og 100 andre spill. Du får både en Store på Android og Steam tilgang på PC. Anbefales stort.

https://www.humblebundle.com

 

Det fins også gode "vanlige" spill på Google Play, men du må vite hva å se etter. Galaxe on Fire 2 er et eksempel.

Lenke til kommentar

Husker for en god del år tilbake, så satt jeg og spilte Xcom på iPhone 5. Det var nesten like omfattende som PC originalen fra 2011. Grafikken var litt dårligere, dårligere lyssetting og ikke noe særlig skygger å snakke om, og ikke ren fps, pluss at en del cutscenes var fjernet for å spare plass. 

 

I dag er det ikke noen spill jeg synes er interessante. Så da kjøpte jeg heller en Switch, som jeg storkoser meg med (håper det kommer flere spill framover, spesielt Wii U spillene som jeg aldri fikk spilt).

 

Dersom Apple hadde hatt tatt litt ansvar og laget en spillplattform med kontrollerstøtte og ledet litt bedre an, så kunne ihvertfall iOS hadde et veldig bra spillbibliotek i dag. 

Lenke til kommentar

"Så da lander jeg også på betal-for-å-vinne-spillene, og som alle andre lar jeg meg jo overtale jeg også" Da er du en del av problemet, ikke løsningen. :p

 

Jeg tror det er ganske mange som, i likhet med meg, avinstallerer et spill hvis det er nødvendig med in-appkjøp. Hvis det er nødvendig, er nemlig spillet dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...