Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har en PC stående som egentlig ikke blir brukt til noe som helst lenger (Intel 4770k). Har også et rom som kun blir oppvarmet med panelovner. Er det noe poeng i å kjøpe inn et bra skjermkort (eventuelt to), og bruke denne PCen til mining?

 

 
Bestemte meg for å slå skikkelig på stortromma og kjøpte:
 
Total prislapp 13177kr.   :scared:
 
Har som vanlig ikke peiling på hva jeg driver med, så her er det bare å hoppe i det med begge føttene og håpe på myklanding.  :whistle:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I utgangspunktet er jeg bare ute etter å lære noe nytt, og ser egentlig på disse pengene som tapt. Kommer jeg derimot noe i nærheten av tusen kroner måneden blir jeg kjempefornøyd.  :)

 

I mine øyne er det for sent å starte med mining

Når ETH ikke lenger bli minet ( som vil skje innen kort tid ) Så vil 80% av GPU minere lete etter en ny coin å mine. Derav mindre fortjeneste på alle, som igjen gjør det vanskelig med tanke på strømkostnad

 

Jeg har nådd min ROI for 2 mnd siden med 6 rigger og hver dag jeg får minet ser jeg på som en fest, Hadde jeg skulle startet nå og ikke for 6 mnd som jeg gjorde..så hadde jeg tatt pengene i krypto og heller fulgt med på markedet og traded frem og tilbake uke for uke ( gjør forøvrig det og er 2500% i pluss på 2 uker, Mining har gitt typ 900% på 6 mnd ...prosentene er fra hvor mye jeg har tjent ut av det jeg investerte)

 

Du skal være heldig å treffe gullfuglen med å mine coins nå

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Har en god del altcoins på binance og coinbase nå.. Har tenkt å ta ut noe.. Hva er folk her sine preferert metoder å ta ut ?

Altså slippe mest mulig fees og utrygghet :)

 

Får forøvrig ETH daglig i form av leie av et rom jeg har leid ut.. Har tenkt å utbetale dette ukentlig, Hva er beste metoden som ikke koster for mye ? siden det er snakk om små summer 1500 i uka

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar

 

 

I utgangspunktet er jeg bare ute etter å lære noe nytt, og ser egentlig på disse pengene som tapt. Kommer jeg derimot noe i nærheten av tusen kroner måneden blir jeg kjempefornøyd.  :)

 

I mine øyne er det for sent å starte med mining

Når ETH ikke lenger bli minet ( som vil skje innen kort tid ) Så vil 80% av GPU minere lete etter en ny coin å mine. Derav mindre fortjeneste på alle, som igjen gjør det vanskelig med tanke på strømkostnad

 

Jeg har nådd min ROI for 2 mnd siden med 6 rigger og hver dag jeg får minet ser jeg på som en fest, Hadde jeg skulle startet nå og ikke for 6 mnd som jeg gjorde..så hadde jeg tatt pengene i krypto og heller fulgt med på markedet og traded frem og tilbake uke for uke ( gjør forøvrig det og er 2500% i pluss på 2 uker, Mining har gitt typ 900% på 6 mnd ...prosentene er fra hvor mye jeg har tjent ut av det jeg investerte)

 

Du skal være heldig å treffe gullfuglen med å mine coins nå

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

 

Akkurat det samme som folk sa for 6 mnd siden. Fakta er at ingen vet når ETH ikke vil være mulig å mine lenger. De utsetter hele prosessen og gir uklare svar, som om de ikke helt har kontroll på denne overgangen. Og man trenger bare en god prisøkning på en annen coin som f.eks Monero, så vil det være god nok profit for ETH sin hashpower.

 

Akkurat nå så tjener alle over som miner helt vanvittig med penger, så at dette varer skal man såklart ikke regne ut ifra, men at det kommer til å være profit i mining i lang tid, har iallefall jeg veldig troa på. Og det er jeg langt ifra alene om. Ref: Umulig/meget vanskelig å få tak i skjermkort og strømforsyninger på verdensbasis.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Akkurat det samme som folk sa for 6 mnd siden. Fakta er at ingen vet når ETH ikke vil være mulig å mine lenger. De utsetter hele prosessen og gir uklare svar, som om de ikke helt har kontroll på denne overgangen. Og man trenger bare en god prisøkning på en annen coin som f.eks Monero, så vil det være god nok profit for ETH sin hashpower.

 

Akkurat nå så tjener alle over som miner helt vanvittig med penger, så at dette varer skal man såklart ikke regne ut ifra, men at det kommer til å være profit i mining i lang tid, har iallefall jeg veldig troa på. Og det er jeg langt ifra alene om. Ref: Umulig/meget vanskelig å få tak i skjermkort og strømforsyninger på verdensbasis.

 

 

 

Litt overkill med at man tjener vannvittig med penger, sett fra en normal rigg sitt perspektiv ^^ utelukker farms 

 

Når jeg anbefaler andre med mining så sier jeg at de kan prøve seg på cloudmining først, for så å investere penger tjent derfra til en rigg slik at man selv ikke sitter med penger i minus fordi man hørte på et par som tjente gode penger

 

Håper forøvrig selv at det vil være gpu mining i mange år fremover! Men samtidig være realistisk, Er nok mange som ser store penger i det å kunne fjerne all hardware og strøm kostnad på global basis 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Akkurat det samme som folk sa for 6 mnd siden. Fakta er at ingen vet når ETH ikke vil være mulig å mine lenger. De utsetter hele prosessen og gir uklare svar, som om de ikke helt har kontroll på denne overgangen. Og man trenger bare en god prisøkning på en annen coin som f.eks Monero, så vil det være god nok profit for ETH sin hashpower.

 

Akkurat nå så tjener alle over som miner helt vanvittig med penger, så at dette varer skal man såklart ikke regne ut ifra, men at det kommer til å være profit i mining i lang tid, har iallefall jeg veldig troa på. Og det er jeg langt ifra alene om. Ref: Umulig/meget vanskelig å få tak i skjermkort og strømforsyninger på verdensbasis.

 

Litt overkill med at man tjener vannvittig med penger, sett fra en normal rigg sitt perspektiv ^^ utelukker farms

 

Når jeg anbefaler andre med mining så sier jeg at de kan prøve seg på cloudmining først, for så å investere penger tjent derfra til en rigg slik at man selv ikke sitter med penger i minus fordi man hørte på et par som tjente gode penger

 

Håper forøvrig selv at det vil være gpu mining i mange år fremover! Men samtidig være realistisk, Er nok mange som ser store penger i det å kunne fjerne all hardware og strøm kostnad på global basis

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Om man bygger en rigg til 25 000kr og tjener 10 000kr i mnd, så er jo det vanvittig god fortjeneste. Selvom det ikke er vanvittige mye penger, i den forstand.

 

Prøver å være realistisk selv også, så tenker ikke at man vil sitte med denne fortjenesten i all fremtid. Men tror nok ikke vi ser GPU mining forsvinne iløpet av 2018 iallfall. Vil tro det kan gå flere år, men dette blir jo bare spekulasjon såklart. Og med forsvinne så mener jeg at man ikke kan mine med profit.

Lenke til kommentar

 

Kjipt med etoro som kan stenge kontoen din hvis du gjør det bra. Etoro er jo ingen exchange så har ikke så mye med krypto å gjøre.

 

Har du noen kilder som backer opp dette?

Og hva er eToro i dine øyne?

 

Er vel mer interessert i hva du tror eToro er. Jeg håper jo at når folk putter penger i noe har de litt peiling på hva de faktisk kjøper. eToro brukes for å kjøpe CFD kontrakter, som er et investeringsinstrument. Man tipper altså på at prisen vil gå opp eller ned uten å faktisk kjøpe noe i det hele tatt. Det er derfor det er forholdsvis billig å kjøpe og selge, mens skal man faktisk kjøpe/selge aksjer har man en kurtasje på noe rundt 45kr de fleste steder.

 

Kan man se sin wallet på eToro? Kan man sende og motta krypto på eToro? Hvis ikke er det ikke en exchange. Du kan registrere deg på en ekte exchange som gate.io og se forskjellen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/EToro

 

https://www.trustpilot.com/review/www.etoro.com

 

https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/nyheter/2017/finanstilsynet-advarer-mot-handel-i-cfd/

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det dere putter penger nå?

Hvordan anser dere vekstpotensialet til Ripple?

En generell regel er at hvis noe har veldig høyt marketcap er vekstpotensiale betydelig lavere enn de som har lav. Ripple har jo blitt pumpet helt sykt så jeg tror sannsynlighet for fall er mye større enn vekst. 

 

Vechain er noe som har et visst vekstpotensiale imo. 

Lenke til kommentar

Hva er det dere putter penger nå?

Hvordan anser dere vekstpotensialet til Ripple?

 

Solgte XRP, TRX og LTC. Har puttet mye i SUB, også har jeg fordelt resten på Ethos, Wabi og Quantstamp.

 

Substratum er det jeg vet mest om, her er det mye som kommer nå fortløpende. Kan godt hende denne bykser godt oppover når de lanserer clienten sin. Kort sagt er det å gjøre internett fritt. Folk kan kjøre en node på PC'n sin og de som bruker Substratum nettet kan surfe internett og unngå sensur. De som kjører noder får også belønning i form av SUB, hvor mye avhenger av en rekke faktorer. Så kan folk i land med mye sensur fra myndighetene surfe uten å bli oppdaget, helt anonymt.

Lenke til kommentar

Sitter for øyeblikket godt med 75% ICON (ICX) og de resterende 25% fordelt på NEO, Ethereum, Eidoo, Substratum, Cardano og Stellar. Må nevne at grunnen til såpass stor andel i ICON (ICX) er fordi jeg kjøpte inn i ICO’en og prisen har gått 100x etter det.

 

Miner Electroneum (ETN).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...