Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvor handler og oppbevarer dere de forskjellige valutaene når man har mye forskjellig?

Jeg har til nå gått den trygge veien, og handlet hos bitcoinsnorway, men lurer på å splitte opp i litt forskjellig etter hvert og det er noe tungvindt å ta ut valuta derifra.

 

Noen som har gode anbefalinger? Ønsker ikke å måtte ha mange forskjellige wallets for alle mulige ting. Finnes det hardware/online wallets som støtter alle typer coins?

 

Hvor er så de beste plassene å handle? Virker som man uansett må bruke mange forskjellige, spesiellt på de mindre valutaene.

 

Er det store gap i gebyrer? Der jeg har handlet til nå har 1% i både salg og kjøp, noe som utgjør noen kroner etterhvert.

Jeg bruker bittrex og bitfinex til trading og anskaffelse av mindre kjente altcoins.

Oppbevaring bruker jeg Ledger nano s og exodus wallet. 

For å spare fee kan du feks kjøpe coins direkte fra folk i miljøet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Skummelt å sette inn penger om dagen synes jeg. Mye tyder på at det vil komme en stor korreksjon, men den lar vente på seg.. Usikker på om jeg skal vente noen dager, eller om dette er det beste tidspunktet på lang tid.

 

Hvor tror dere vi skal?

 

En kan jo alltids ta en titt på ICO-markedet.  Det er et AI-relatert prosjekt jeg synes virker svært spennende og det er SingularityNet.

 

https://singularitynet.io/

 

I tillegg har ICOn en hardcap på $36M...ser for meg at dette kan vokse seg stort. 

 

Er et krav at en må hvitliste seg før en kan delta på ICO - starter om ca 4 dager.

 

 

Jeg er forresten interessert i å høre hva investorene her inne har av krypto i porteføljen sin?

Mine er:

 

-IOTA

-Power Ledger

-Waltonchain

-NEO

-Lisk

 

Andre prosjekt jeg skal investere i:

 

-WaBi

-SingularityNet

 

Hvor handler du disse?  selv har jeg kun ETH som ETN

 

Hei,

 

WaBi kommer på Etherdelta om få dager, men jeg mistenker at markedsprisen vil være høy ift ICO-pris.  I så tilfelle plasserer jeg hele investeringen i SingularityNet.  SingularityNet holder en emisjon (ICO) om 3 dager, og kjøpes vel fra nettsiden deres:

 

https://singularitynet.io/

 

Må dog hvitliste deg for å kunne delta i ICO.  Må også ha en ehtereum-wallet (Mist eller Myetherwallet f.eks.) slik at du kan få tilsendt tokens til ethereum-adressen din i walleten.  Men husk at ICO kan være svært risikabelt - ikke invester hvis du er usikker, og ikke invester mer enn du har råd til å tape.

 

For øvrige coins eller tokens kommer du langt med børsene Bittrex, Bitfinex og Binance.

Endret av Rexmentula
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med kjøp og salg av kryptovaluta gjennom aksjeselskap? 

Tenker spesifikt på regler om beskatning. Skatter en fremdeles 24% av hver gevinst som blir realisert, eller gjelder fritaksregelen her på linje med kjøp og salg av aksjer i aksjeselskap? 

Kom forøvrig over en artikkel om dagen på Venaas hvor CoinBase og Binance ble anbefalt. Binance krever ikke KYC- bare hvis man kjøper med bankkort hvis jeg har skjønt det riktig?

Endret av Faramir1
Lenke til kommentar

Noen her som har erfaring med kjøp og salg av kryptovaluta gjennom aksjeselskap?

Tenker spesifikt på regler om beskatning. Skatter en fremdeles 24% av hver gevinst som blir realisert, eller gjelder fritaksregelen her på linje med kjøp og salg av aksjer i aksjeselskap?

 

Kryptovaluta kommer ikke inn under fritaksmetoden. Det er derfor ikke hensiktsmessig å legge investeringene inn i AS.

Lenke til kommentar

Nicehash - hacket akkurat nå 62 millioner stjålet...og tidligere i dag Nordea vant i rettsak som gjør at de må sperre kontoene til alle som selger/kjøper bitcoin.

 

 

Minner meg og mt.gox i goe gamle dager. 

Eller husker barna her Norske Justcoin som gikk i dass?

 

MEN samtidig med dette stiger bitcoin til 14.000 dollar. Dette stinker dritt. Det stinker stupid money lang vei. 

Akkurat som en fjert som stiger opp og ut av rompen:

 

 

  • $0000 - $1000: 1789 days
  • $1000- $2000: 1271 days
  • $2000- $3000: 23 days
  • $3000- $4000: 62 days
  • $4000- $5000: 61 days
  • $5000- $6000: 8 days
  • $6000- $7000: 13 days
  • $7000- $8000: 14 days
  • $8000- $9000: 9 days
  • $9000-$10000: 2 days
  • $10000-$11000: 1 day
  • $11000-$12000: 6 days
  • $12,000-$13,000: 17 hours
  • $13,000-$14,000: 4 hours


Anonymous poster hash: c9280...45c
Lenke til kommentar

Er det en helt ekstrem forskjell i USD og EUR på GDAX for øyeblikket, eller er det normalt?

 

1 BTC i USD: 124.000 kr (15k USD)

1 BTC i EUR: 141.000 kr (14.4k EUR)

 

Dessverre er man låst til EUR, hvis ikke hadde jo man bare kunne plukke opp gratis penger lett som bare det...

Endret av Brulejus
Lenke til kommentar

 

Men 62 millioner, er ikke det sånn 3*10^-9 % av dagens markedsverdi?

 

Altså 0,000000003 %? Tror du må se på utregningen din på nytt... 62 mill. USD tilsvarer vel noe sånt som 0,0246 % av marketcap-en til BTC i skrivende stund (252,1 mrd. USD). Hvis det var hele markedet du tenkte på (402,3 mrd. USD) så er vel andelen 0,015 %.

 

 

Hm, gikk litt fort i svingene her ja. Tok utgangspunkt i 250bl USD market cap og 62 mill NOK og tror jeg droppet de seks nullene i million. Alltid litt dritings i eksamensperiodene sry.

Lenke til kommentar

Ryktene skal ha det til at David Sønstebø, grunnleggeren av IOTA, er invitert til en liten prat hos Skavlan.  På reddit-forumet til IOTA blir det bare betegnet som "Inside information", men hadde jo vært artig dersom det var noe i det. :)

 

EDIT: Viser seg at Skavlan avsluttet sendingene forrige uke, så det ligger vel ingenting i det allikevel.

Endret av Rexmentula
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...