Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så jeg kjøpte Smok TFv8 kittet rundt 2 uker siden..

 

Er ikke helt fornøyd med Smok TFV8 big baby beast kittet, den gjør mye bra som ikke VECO solo kittet gjør, som bedre drag, mer smak, litt mer damp, batterilevetiden med forskj. på 300 mah mindre har ikke hatt noen betydning..

 

Men den virker til å kverke coilene mine på rundt 1 uke noe jeg syns er for dårlig.

På Veco Solo så kunne jeg chain-vape uten at det var noe problem, med TFv8 så må jeg også passe på at den ikke fort blir for varm. 

Det virker altså som at det er en e-cig der man gjør kanskje max 2-3 gode drag og så lar den ligge.

 

Jeg er også veldig påpasselig med alltid ha bra nivå med e-juice som dekker over coilen og ikke trekke som en del nybegynnere kan gjøre, altså bare bånn gass (har en ødeleggende effekt over tid), men ha ett konstant smooth drag uten å overdra, men selv med nok påpasselighet så har det gått rundt 1 uke på hver coil før den sier takk for seg jeg har blitt litt brent her.

 

Syns det er litt dritt fordi det er en veldig fin e-cig med gode kvaliteter som smak, drag, damp, utseende, men å bytte coil hver uke er litt dritt syns jeg. Har brukt bare 70/30 VG PG på M2 0.25 ohms coil og det burde den klare minst 2 uker syns jeg. 

Senk watten.

Lenke til kommentar

Så jeg kjøpte Smok TFv8 kittet rundt 2 uker siden..

 

Er ikke helt fornøyd med Smok TFV8 big baby beast kittet, den gjør mye bra som ikke VECO solo kittet gjør, som bedre drag, mer smak, litt mer damp, batterilevetiden med forskj. på 300 mah mindre har ikke hatt noen betydning..

 

Men den virker til å kverke coilene mine på rundt 1 uke noe jeg syns er for dårlig.

På Veco Solo så kunne jeg chain-vape uten at det var noe problem, med TFv8 så må jeg også passe på at den ikke fort blir for varm. 

Det virker altså som at det er en e-cig der man gjør kanskje max 2-3 gode drag og så lar den ligge.

 

Jeg er også veldig påpasselig med alltid ha bra nivå med e-juice som dekker over coilen og ikke trekke som en del nybegynnere kan gjøre, altså bare bånn gass (har en ødeleggende effekt over tid), men ha ett konstant smooth drag uten å overdra, men selv med nok påpasselighet så har det gått rundt 1 uke på hver coil før den sier takk for seg jeg har blitt litt brent her.

 

Syns det er litt dritt fordi det er en veldig fin e-cig med gode kvaliteter som smak, drag, damp, utseende, men å bytte coil hver uke er litt dritt syns jeg. Har brukt bare 70/30 VG PG på M2 0.25 ohms coil og det burde den klare minst 2 uker syns jeg. 

 

Det ryktes at kvalitet kontrollen på smok coil er litt dårlig, du kan prøve andre coils fra andre selskaper, tror joytech sine skal være bra. (http://forum.e-liquid-recipes.com/t/baby-beast-and-big-baby-beast-coil-compatibility-list/200107)

 

Hørte også at det kan hjelpe å stikke noen hull igjennom wicken til coilen med en synål eller noe likende. 

Lenke til kommentar

Det ryktes at kvalitet kontrollen på smok coil er litt dårlig, du kan prøve andre coils fra andre selskaper, tror joytech sine skal være bra. (http://forum.e-liquid-recipes.com/t/baby-beast-and-big-baby-beast-coil-compatibility-list/200107)

 

Hørte også at det kan hjelpe å stikke noen hull igjennom wicken til coilen med en synål eller noe likende. 

 

Yes. Takk for tips. Hvis problemet blir altfor ille får man jo kjøpt RBA deck, så da kan jeg evt. lage mine egne coils.

Lenke til kommentar

Så jeg blandet mitt første batch med e-juice. Blandet en nikotinfri base (80VG/20PG) med nikotin. Men etter jeg blandet oppdaget jeg at basen hadde en rar lukt som også hadde samme smak. Smaken og lukten er litt som en blanding av gummi og råtne grønnsaker. Betyr det at basen har blitt dårlig? Er det mulig? Eller skal en så VG-tung base faktisk ha en så råtten smak?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg et par Jomo Tech Lite 40W starter kit fra eBay. Sikkert kopier, men førsteinntrykket er veldig bra. Spesielt sett opp mot pris. Jeg har nettopp sluttet å røyke og kjører MTL. Anbefales for "nybegynnere" som meg. 

 

Relativt mye smak og damp. God pris og rimelig kvaliet (på langt nær top notch). Startkit til ca kr 85, ekstra tanker til ca kr 35 og coiler til ca kr 35 for 5 stk, porto inkludert. Leveringstiden var 2-3 uker for alt jeg bestillte.

 

Personlig likte jeg ikke drip tip'en, så jeg kjøpte en annen.

 

For under kr 200 får du et startkit, 2 ekstra tanker, ekstra drip tip og 5 ekstra coiler. 

 

Her er en test av det som sikkert er originalen 

 

Og her er linker til eBay selgerne jeg har kjøpt av:

 

Startkit og tanker https://www.ebay.com/itm/Lite-40W-Starter-Kit-3ml-Tank-Atomize-Box-2200mAh-Battery-510-Thread/352379335942?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=621740346163&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Coiler https://www.ebay.com/itm/Lite-40-Lite40-Replacement-Coil-0-5-SUB-OHM-Coils-for-JOMOTECH-LITE-40-Coils/142862547522?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

 

Drip tip (smak og behag, absolutt ikke nødvendig å kjøpe) https://www.ebay.com/itm/Plastic-510-Drip-Tip-Clear-Colorful-Mouthpiece-For-Vape/282961328064?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=583017418364&_trksid=p2057872.m2749.l2649

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar

Så jeg blandet mitt første batch med e-juice. Blandet en nikotinfri base (80VG/20PG) med nikotin. Men etter jeg blandet oppdaget jeg at basen hadde en rar lukt som også hadde samme smak. Smaken og lukten er litt som en blanding av gummi og råtne grønnsaker. Betyr det at basen har blitt dårlig? Er det mulig? Eller skal en så VG-tung base faktisk ha en så råtten smak?

 

Jeg har blandet selv i årevis og har aldri opplevd noe som ligner det du beskriver, så høyst sannsynlig har du fått en base som er kontaminert.  Jeg ville klaget og definitivt latt være å dampe mer av den.

Lenke til kommentar

Jeg har blandet selv i årevis og har aldri opplevd noe som ligner det du beskriver, så høyst sannsynlig har du fått en base som er kontaminert.  Jeg ville klaget og definitivt latt være å dampe mer av den.

 

Ja... Problemet er at jeg har ingenting annet. OG pakken med det nye er "Under tollbehandling". Noen anelse hvor lang tid det kan ta?? 

Noen dager? Noen uker? Min feil, jeg gikk over beløps-grensen, men jeg var litt desperat for å få noe skikkelig å dampe, pluss det pleier vanligvis gli gjennom. Er det noe jeg kan gjøre der eller bare vente på byråkratiet?

(Vanligvis har jeg backup-juice, men denne gangen har jeg ikke).

Lenke til kommentar

Jeg gjør et nytt forsøk på å stumpe siggen. Er på dag 5 nå. Har røyka siden barneskolen (altså røyka godt over 20 år) så kjenner at jeg er smått forbanna hele dagen nå :p

 

Uansett. Jeg bruker nå en eLeaf ikonn 220. Jeg bruker primært en aspire nautilus x "snill" tank (1,5ohm) og en aspire cleito 120 direkte lunge (0,16ohm). Jeg driver å prøver meg litt frem ..

 

Det jeg lurer på er effekten. Jeg fant dette diagrammet:

dl.smokers-angel-ohms-chart.jpg

 

Men det virker for meg som bare vås? Med 1,5ohm og bare 6-8 W så er det ikke mye trøkk i bua. Jeg føler jo jeg må opp i 25W (over 6 v) minst, får at smakene og trekket skal komme frem. På direkte lunge tanken er effekten selvsagt mye høyere, men jeg trenger ikke like høyt sett i forhold til spenningen for å få godt trekk. (3-4 volt er plenty).

 

Er det bare å gønne på til man føler det er greit .. eller bør man ikke ha for høy spenning? Jeg mener å ha hørt dette kan være mer usunt (?).

 

Tips til hvordan justere seg inn mottas med takk.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

For høy spenning vil føre til at bomullen i og/eller rundt coilen forkulles fordi den ikke kan trekke inn væske fort nok til å holde seg våt.  Resultatet av det kjenner du med en gang på smaken og er sikkert noe du er kjent med allerede.  Å trekke brente partikler ned i lungene er definitivt usunt, men så lenge du ikke kjenner noen usmak burde det ikke være noe problem.

 

Om du uansett føler at du ikke får "trøkk" nok er det beste du kan gjøre å kjøpe en RDA eller RTA og lære deg å gjøre alt selv.  Ferdige fordamperhoder vil aldri kunne levere i nærheten av den samme effekten som et selvbygg.  Prosessen er tross alt svært enkel og du finner hundrevis av instruksjonsvideoer på YouTube.

Lenke til kommentar

Nei, den der er beregnet mest for mekaniske mods og mods som kun regulerte spenningen + eldre typer bygg. Nye mods regulerer godt opp og ned og tankene klarer mye mer effekt enn da. Det pleier som regel å stå anbefalt effekt på de forskjellige fordamperhodene.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...