Gå til innhold

Er det grunn til å frykte global oppvarming?


  

102 stemmer

  1. 1. Frykter du konsekvensene av global oppvarming?

    • Ja
      50
    • Nei
      49
    • Ingen formening
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viser seg gang etter gang at de som er opptatt av "klima og miljø" i den politiske forstand er ikke noe annet enn nedlatende tomsinger som tror at de har fortsått noe siden de har den korrupte pressen i ryggen. (se over)

 

Nekter for Holocaust og nekter for klimaendring. Er det Belze Bob, Gutten fra Eventyret og diverse brukere enda en gang?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så lett å avfeie informasjon utan å tilby eit snev av motargument...

 

Det er grunnløse påstander ment for å skremme deg til å føle at noe må gjøres.

 

Det er samme prinsipp som sikkerhetsbransjen bruker når de selger alarmer, de trenger ikke reklamere for produktene sine det er lettere å bare informere om innbruddsbølger, ran og husbranner. Redde folk vil bli mindre redd og da selger produktene og alarmene seg selv.

Helt elementær manipulasjon, og folk er ikke klar over det selv.

Fadderbarn-reklamer rundt juletider gjør noe lignende, viser bilder av et stakkarslig barn slik at du skal få dårlig samvittighet og betale de for å få god samvittighet igjen. Du ser reklamene hvert eneste år fordi de funker knallbra, folk er lettere å manipulere enn mange er klar over.

 

Når du er redd for klimakrise så er du allerede overbevist nok til at du ikke vil ta sjansen på å tenke selv.

 

 

 

Søkkrike og mektige folk kommer alltid til å si at himmelen detter ned i hodet på deg på en eller annen måte for å manipulere deg og resten av flokken til å gjøre de rikere. Når folk endelig får nok av oppdiktet klimakrise dukker det bare opp noe annet, kanskje folk skal bli redd for at planeten skal gå tom for oksygen eller ferskvann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir ingen menneskeskapte klimaendringer å frykte. I takt med at menneskeheten øker i antall så går vi tom for lett tilgjengelige energikilder (dvs energikilder som gir mer ennergi enn det krever å utvinne de). Så kommer fremtidige generasjoner til å gå mange hundreår tilbale mtp teknologi og levesett. Detr blir også vanskeligere å utvinne sjeldne jordarter. Menneskeheten får ikker utviklert seg videre eller videreført tingenes stand uten tilgang på energi.

 

Det har vært en del snakk om at eliten holder tilbake frie energikilder, men enn så lenge er dette kun prat og eventyr.

 

Det finnes langt større og viktigere problemstillinger enn klimaendringer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Viser seg gang etter gang at de som er opptatt av "klima og miljø" i den politiske forstand er ikke noe annet enn nedlatende tomsinger som tror at de har fortsått noe siden de har den korrupte pressen i ryggen. (se over)

 

Nekter for Holocaust og nekter for klimaendring. Er det Belze Bob, Gutten fra Eventyret og diverse brukere enda en gang?!

 

Hvem jeg er betyr ikke noe. Fokuser på sak og ikke person herr frimurer.

 

Forøvrig benekter jeg ikke klimaforandringer, klimaet er i kontinuerlig forandring, vi har blant annet fire årstider hvor det er forandringer i klima.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er så lett å avfeie informasjon utan å tilby eit snev av motargument...

 

Det er grunnløse påstander ment for å skremme deg til å føle at noe må gjøres.

 

Det er samme prinsipp som sikkerhetsbransjen bruker når de selger alarmer, de trenger ikke reklamere for produktene sine det er lettere å bare informere om innbruddsbølger, ran og husbranner. Redde folk vil bli mindre redd og da selger produktene og alarmene seg selv.

Helt elementær manipulasjon, og folk er ikke klar over det selv.

Fadderbarn-reklamer rundt juletider gjør noe lignende, viser bilder av et stakkarslig barn slik at du skal få dårlig samvittighet og betale de for å få god samvittighet igjen. Du ser reklamene hvert eneste år fordi de funker knallbra, folk er lettere å manipulere enn mange er klar over.

 

Enn så lenge innbrot skjer og det finnes born som svelt i hjel kvar einaste dag så ser eg ikkje heilt kva du vil fram til. Dersom Fadderbarn-reklamen fungerer så er det veldig bra sidan det fører til bistand til frå dei som har det best her på jorda til dei som har det verst.

Lenke til kommentar

 

Det er så lett å avfeie informasjon utan å tilby eit snev av motargument...

 

Det er grunnløse påstander ment for å skremme deg til å føle at noe må gjøres.

 

Det er samme prinsipp som sikkerhetsbransjen bruker når de selger alarmer, de trenger ikke reklamere for produktene sine det er lettere å bare informere om innbruddsbølger, ran og husbranner. Redde folk vil bli mindre redd og da selger produktene og alarmene seg selv.

Helt elementær manipulasjon, og folk er ikke klar over det selv.

Fadderbarn-reklamer rundt juletider gjør noe lignende, viser bilder av et stakkarslig barn slik at du skal få dårlig samvittighet og betale de for å få god samvittighet igjen. Du ser reklamene hvert eneste år fordi de funker knallbra, folk er lettere å manipulere enn mange er klar over.

 

Når du er redd for klimakrise så er du allerede overbevist nok til at du ikke vil ta sjansen på å tenke selv.

 

 

 

Søkkrike og mektige folk kommer alltid til å si at himmelen detter ned i hodet på deg på en eller annen måte for å manipulere deg og resten av flokken til å gjøre de rikere. Når folk endelig får nok av oppdiktet klimakrise dukker det bare opp noe annet, kanskje folk skal bli redd for at planeten skal gå tom for oksygen eller ferskvann?

 

 

Du har fortsatt ikke kommet med et konkret argument på hvorfor videoen er tullprat. Skal vi ha en klimadebatt så trenger vi klima-argumenter, ikke tomprat og konspirasjonsteorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes godt vi kan ha litt forskjellig vær her og der. F.eks så kunne jeg godt ha tenkt meg menneskeskapt sensommer året rundt med tropenetter her hvor jeg bor. Så kunne man hatt menneskeskapte vintre året rundt andre plasser for de som liker den slags.

 

Det er bare å kjøpe seg en gammel flyhangar eller fabrikkslokale, og så kan du lage deg ditt eget klima der inne, helt etter dine egne ønsker. Det er mange som har gjort sånt allerede.

Lenke til kommentar

Jeg synes godt vi kan ha litt forskjellig vær her og der. F.eks så kunne jeg godt ha tenkt meg menneskeskapt sensommer året rundt med tropenetter her hvor jeg bor. Så kunne man hatt menneskeskapte vintre året rundt andre plasser for de som liker den slags.

 

Men dette tar ikke i betraktning de konsekvensene man får av å kaste økosystemene ut av balanse. Hadde klimaendringer bare vært litt varmere vær så hadde jeg gitt blanke blaffen i mine CO2-utslipp. Tenker man litt lenger frem så vet man at det i praksis betyr utryddelse av dyrearter, innføring av nye, tørke av vann, innføring av nye (+flom i bebyggelser), mer ekstremvær og andre makroskala endringer på vær slik som nye værfronter som gir andre steder nye klima.

 

Norge vil mest sannsynlig bli våtere og med mer vind, ikke spesielt varmere eller kaldere.

https://no.wikipedia.org/wiki/Klimaendringer_i_Norge

https://naturvernforbundet.no/__cparticleid__16032/

http://www.yr.no/artikkel/konsekvenser-av-klimaendringene-1.6206726

Lenke til kommentar

 

 

Det er så lett å avfeie informasjon utan å tilby eit snev av motargument...

Det er grunnløse påstander ment for å skremme deg til å føle at noe må gjøres.

 

Det er samme prinsipp som sikkerhetsbransjen bruker når de selger alarmer, de trenger ikke reklamere for produktene sine det er lettere å bare informere om innbruddsbølger, ran og husbranner. Redde folk vil bli mindre redd og da selger produktene og alarmene seg selv.

Helt elementær manipulasjon, og folk er ikke klar over det selv.

Fadderbarn-reklamer rundt juletider gjør noe lignende, viser bilder av et stakkarslig barn slik at du skal få dårlig samvittighet og betale de for å få god samvittighet igjen. Du ser reklamene hvert eneste år fordi de funker knallbra, folk er lettere å manipulere enn mange er klar over.

 

Når du er redd for klimakrise så er du allerede overbevist nok til at du ikke vil ta sjansen på å tenke selv.

 

 

 

Søkkrike og mektige folk kommer alltid til å si at himmelen detter ned i hodet på deg på en eller annen måte for å manipulere deg og resten av flokken til å gjøre de rikere. Når folk endelig får nok av oppdiktet klimakrise dukker det bare opp noe annet, kanskje folk skal bli redd for at planeten skal gå tom for oksygen eller ferskvann?

Du har fortsatt ikke kommet med et konkret argument på hvorfor videoen er tullprat. Skal vi ha en klimadebatt så trenger vi klima-argumenter, ikke tomprat og konspirasjonsteorier.

 

USA skal trekke seg ut av Paris-avtalen og de fjerner AGW og klimakrise fra agendaen i offentlige etater.

 

Hvorfor?

 

Utallige eksperter har vitnet for myndighetene der i årevis, og de fakta som kommer frem stiller hele klima-farsen i et dårlig lys.

 

Stadig flere IPCC-forskere skifter side og blir skeptikere, de forteller at IPCC er uvitenskapelig og politisk motivert.

 

Og det hjelper ikke at fremtredende klima-fanatikere blir tatt på fersken i datamanipulasjon eller er under etterforskning for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA skal trekke seg ut av Paris-avtalen og de fjerner AGW og klimakrise fra agendaen i offentlige etater.

 

Hvorfor?

 

Appeal to authority. Men hvem er "USA"? NOAA og NASA blir nå guttet fra en mindre politisk elite, så du ber meg om å ta tillit til at den politiske eliten vet best om klimaendringer.

 

Utallige eksperter har vitnet for myndighetene der i årevis, og de fakta som kommer frem stiller hele klima-farsen i et dårlig lys.

 

Og jeg skal stole på dømmekraften til politiske representanter ovenfor fagfolk? Spesielt med tanke på at Olje og Gass står for 1,9 milliarder dollar i lobby, til de som merkelig nok er klimaendringsbenektere?

 

Stadig flere IPCC-forskere skifter side og blir skeptikere, de forteller at IPCC er uvitenskapelig og politisk motivert.

Kilde.

Og det hjelper ikke at fremtredende klima-fanatikere blir tatt på fersken i datamanipulasjon eller er under etterforskning for det.

Kilde.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

USA skal trekke seg ut av Paris-avtalen og de fjerner AGW og klimakrise fra agendaen i offentlige etater.

 

Hvorfor?

 

Utallige eksperter har vitnet for myndighetene der i årevis, og de fakta som kommer frem stiller hele klima-farsen i et dårlig lys.

Det er feil. Det er ikke utallige eksperter som har vitnet, men derimot velkjente svindlere.

 

Stadig flere IPCC-forskere skifter side og blir skeptikere, de forteller at IPCC er uvitenskapelig og politisk motivert.

Helt feil. IPCC-forskere skifter ikke side. Folk som kaller seg "Expert Reviewers", derimot. Men det eneste som skal til for å kalle seg det er å sette seg på en mailingliste så man får tilsendt siste utkast. Og disse tullingene var motstandere av IPCC i utgangspunktet.

 

Og det hjelper ikke at fremtredende klima-fanatikere blir tatt på fersken i datamanipulasjon eller er under etterforskning for det.

Hvem? Når?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...