Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

 

Synn å si det, men nå kjører jeg 7980xe @ stock med stock boost. Dette gir 2 kjerner på 4,4ghz og resten på 4.2ghz. Detter yter helt latterlig bra. Minnet kjører jeg dog på 4ghz litt tweaket. Får da ca 118GB/s les på minnet.

Nizzen, du som har testet alt, hvilken cpu er best til spilling? 6, 8, 10, 12, 16 eller 18 kjerner?

Alt over 8 kjerner er bortkastet på gaming, foreløbig.

Bortkastet er det ikkje, men kan være unødvendig dyrt ja.

 

Cache og minnebåndbredde er king i noen spill:

 

https://www.google.no/amp/s/amp.reddit.com/r/intel/comments/70tzsv/i97980xe_gaming_benchmarks_45_ghz_oc/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Synn å si det, men nå kjører jeg 7980xe @ stock med stock boost. Dette gir 2 kjerner på 4,4ghz og resten på 4.2ghz. Detter yter helt latterlig bra. Minnet kjører jeg dog på 4ghz litt tweaket. Får da ca 118GB/s les på minnet.

Nizzen, du som har testet alt, hvilken cpu er best til spilling? 6, 8, 10, 12, 16 eller 18 kjerner?

Alt over 8 kjerner er bortkastet på gaming, foreløbig.

Bortkastet er det ikkje, men kan være unødvendig dyrt ja.

 

Cache og minnebåndbredde er king i noen spill:

 

https://www.google.no/amp/s/amp.reddit.com/r/intel/comments/70tzsv/i97980xe_gaming_benchmarks_45_ghz_oc/

 

 

Er vel minimalt med spill idag som skalerer nevnerverdig bedre med 8 kjerner? :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Får en bedre score på 7820Xen enn det jeg gjorde på 7800Xen. Kun snakk om noen prosent i noe, men ganske store forskjellen andre plasser, men interessant likevel.

 

post-319721-0-29737200-1511133833_thumb.png

 

post-319721-0-59063900-1511134015_thumb.png

 

Kjørte samme mesh OC til tross for at det sto 2700mhz på mesh. Den lå i realiteten på 3200 mhz. Ikke at det har mye å si virker det som. Har også samme minnet OC med akkurat samme spenninger på begge oppsettene. 7800Xen ble bare kjørt et par hundre mhz høyere på kjernen.

 

Tror nok at 4.7 ghz blir 24/7 klokk. Da er tempen nede på 50'C-ish under folding og spenningen opp til 4.9 ghz er iallefall ikke verdt det. Tviler på at jeg hadde merket noe forskjell nå som mesh og minnet har fått en ganske allright klokk. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Var

 

 

Akkurat bestillt 7920x, Gigabyte Aorus Gaming 9 og 32 GB Corsair vengeance RGB 3200mhz. Håper det blir en god match. Noen som vet noe annet ?

 

Snabelen

 

Ville byttet ut RAM brikkene med G.Skill 3600++ brikker da.

 

Var ikke 32 GB kit på lager hos komplott... mulig jeg bruker 45 dagern på brikkene

 

/Snabelen

Lenke til kommentar

Var

 

 

Akkurat bestillt 7920x, Gigabyte Aorus Gaming 9 og 32 GB Corsair vengeance RGB 3200mhz. Håper det blir en god match. Noen som vet noe annet ?

 

Snabelen

 

Ville byttet ut RAM brikkene med G.Skill 3600++ brikker da.

 

Var ikke 32 GB kit på lager hos komplott... mulig jeg bruker 45 dagern på brikkene

 

/Snabelen

 

Proshop.no har best utvalg av RAM :)

Lenke til kommentar

 

Var

 

 

Akkurat bestillt 7920x, Gigabyte Aorus Gaming 9 og 32 GB Corsair vengeance RGB 3200mhz. Håper det blir en god match. Noen som vet noe annet ?

 

Snabelen

 

Ville byttet ut RAM brikkene med G.Skill 3600++ brikker da.

 

Var ikke 32 GB kit på lager hos komplott... mulig jeg bruker 45 dagern på brikkene

 

/Snabelen

 

Proshop.no har best utvalg av RAM :)

 

Det har noe med at jeg vil ha det NUH!! :D :D

Lenke til kommentar

Dersom jeg skulle ha solgt min 7820X deliddet, hvor mye kan jeg da ta for den? 3500,-? Har kvittering, man kan ikke se at den er deliddet.

 

Sikler litt på 7900X.. He he

Jeg hadde lett kjøpt den for kr 3500 om jeg ikke hadde kjøpt en helt ny 1700X-basert maskin for noen måneder siden. :)

Du kan sikkert prøve deg på kr 4000 også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...