Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skaffet meg en 7820X, og har da en 7800X til overs. Hva tenker folket om prisvurderingen på ca 2700,-? Den er deliddet og selges da i utgangspunktet uten garanti osv.

Tja, rundt  2500 da den er uten garanti. Bør spare litt på å velge denne uten garanti over 8700k imo(som også yter bedre).

Nå er din e god overklokker som gjerne kan dra opp prisen for rett kjøper

Lenke til kommentar

 

Har skaffet meg en 7820X, og har da en 7800X til overs. Hva tenker folket om prisvurderingen på ca 2700,-? Den er deliddet og selges da i utgangspunktet uten garanti osv.

Tja, rundt  2500 da den er uten garanti. Bør spare litt på å velge denne uten garanti over 8700k imo(som også yter bedre).

Nå er din e god overklokker som gjerne kan dra opp prisen for rett kjøper

 

Flott!, takk!

 

Da satt jeg ned prisen til 2500,- og satser på at den blir solgt fort. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor man kan få kapton tape i Norge?

ser slik ut:

Google er din slave :D

 

https://www.e3printable.no/nettbutikk-norge/39-diverse/287-kapton-tape/

 

https://www.google.no/search?client=opera&q=kapton+tape+norge&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

 

Det er en som kjører skylake x "direct on die" kjøling med vannblokk! Samme som vi gjorde i gamledager med 3770k/4770k/4790k :D

 

Brukte da EK "Direct on die" spesial skruer.

 

 

 

REAN1MAT0R

yep i am cooling direct on die with liquid metal

no special mounting - i dont see it anywhere for sale

so i just screw it into the socket by Heatkiller IV waterblock standart screws for lga2011

and i have to use Asus Rampage 4 extreme x79 lga2011 socket backplate for Heatkiller mounting mechanism

 

Nå får jeg vel 100kr i rabatt på deliddinga du skal gjøre for meg?  :tease:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Takker, håpte på å finne lokalt, men får bare evt. bestille.

 

Det er en som kjører skylake x "direct on die" kjøling med vannblokk! Samme som vi gjorde i gamledager med 3770k/4770k/4790k :D

 

Brukte da EK "Direct on die" spesial skruer.

 

 

 

REAN1MAT0R

yep i am cooling direct on die with liquid metal

no special mounting - i dont see it anywhere for sale

so i just screw it into the socket by Heatkiller IV waterblock standart screws for lga2011

and i have to use Asus Rampage 4 extreme x79 lga2011 socket backplate for Heatkiller mounting mechanism

 

Jeg har slike skruer liggende, men har nok ikke guts nok til å prøve det ut.  :tease:

 

Nå får jeg vel 100kr i rabatt på deliddinga du skal gjøre for meg?  :tease:

 

Hehe, hadde nok blitt enige om noe. ;)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da har jeg to 7820X som venter på postkontoret. 

 

Så blir litt AC:Origins og litt binning ikveld! 

 

Vurderer nesten å "gi bort" 7800Xen til 2000,- bare for å bli kvitt den.. :hmm: Burde være en grei pris det da?

Jeg tar den, enda jeg vet at du har tuklet med den :)

Lenke til kommentar

Fikk en mld. på fjesboka, så ble den nok solgt for en halvtime-time siden til en felles folder dessverre.. 

 

Første 7820X som jeg kjøpe brukt var forferdelig dårlig til å overklokke.. Klarte ikke engang CB R15 på 4700 1.252V engang.. 

 

Den andre er både kaldere og klarte det med glans. Skal se om det er noe liv i denne chippen da.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Fikk en mld. på fjesboka, så ble den nok solgt for en halvtime-time siden til en felles folder dessverre.. 

Ja herregud, 2000 kroner er kompis pris....ca. 45% ned i pris fra nypris (3779). !!

 

CT er vel en bra kompis da... :)

Lenke til kommentar

Synn å si det, men nå kjører jeg 7980xe @ stock med stock boost. Dette gir 2 kjerner på 4,4ghz og resten på 4.2ghz. Detter yter helt latterlig bra. Minnet kjører jeg dog på 4ghz litt tweaket. Får da ca 118GB/s les på minnet.

 

Nizzen, du som har testet alt, hvilken cpu er best til spilling? 6, 8, 10, 12, 16 eller 18 kjerner?

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Siden min 7820X ikke klokker så bra så dropper jeg nok å delidde den, er ikke helt sikker..

 

Kjører den på 4700 på 1.240-1.260V og da er temperaturen maks 66'C etter folding i mangefold(l)ige timer.

 

post-319721-0-39195400-1510930649_thumb.png

 

Har foldet siden klokka syv på morgenen idag. Så fikk jo en god økt idag. 

 

Frister fortsatt å delidde da jeg trengte 30-40mv mindre for samme hastighet også sist.. Mens spørs.. :hmm: 

Lenke til kommentar

Da føyk topplokket av denne CPUen også gitt.

 

post-319721-0-46779700-1511021214_thumb.jpg

 

Lot limet på PCB være igjen. Da hadde IHS en plass å være uten å vingle fra eller ligge skevt.

 

Ble en 15-20'C kaldere CPU. Så fornøyd med det.

 

Mulig at jeg kunne få skvist ut noe mer med noe anna enn CLP.

 

Temperatur har latterlig mye å si. Klarte ikke å gjennomføre CB R15 på 4900 og 1.3xV elns. Nå er det null problem på akkurst samme innstillinger.

 

Tenker at jeg kan få til 4800 på sub 1.300V og da er jeg fornøyd nok med det.

 

Fikk 2186/219 på CB R15.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synn å si det, men nå kjører jeg 7980xe @ stock med stock boost. Dette gir 2 kjerner på 4,4ghz og resten på 4.2ghz. Detter yter helt latterlig bra. Minnet kjører jeg dog på 4ghz litt tweaket. Får da ca 118GB/s les på minnet.

 

Nizzen, du som har testet alt, hvilken cpu er best til spilling? 6, 8, 10, 12, 16 eller 18 kjerner?

 

 

Alt over 8 kjerner er bortkastet på gaming, foreløbig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...