Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden vi for tiden holder denne tråden i live med litt off topic her: Vil det være noe å hente på støy/performance på å oppgradere viftene på Kraken X62? Til f.eks. Noctua A14, Noctua iPPC eller Corsair ML140 Pro?

Jeg har 2 ML140 PRO vifter på min Kraken, og det funker knall det ? Har dem på ca 900 rpm mesteparten av tida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden vi for tiden holder denne tråden i live med litt off topic her: Vil det være noe å hente på støy/performance på å oppgradere viftene på Kraken X62? Til f.eks. Noctua A14, Noctua iPPC eller Corsair ML140 Pro?

 

Har selv iPPC 3000 på min H110i GT, og det funker knall.

 

Nei, de spinner ikke på 3000rpm :p, selv ikke under stresstest.

 

[email protected]: 50c i BF4, 75c i stresstest. Viftene under stresstest går da på maks 1800-1900rpm.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

[email protected]: 50c i BF4, 75c i stresstest. Viftene under stresstest går da på maks 1800-1900rpm.

 

Bråker nok ved den hastigheten også i grunn... Mine ML140 PRO har max 2000 rpm, men jeg hadde aldri kjørt dem der :p

11-1200 rpm er max av hva jeg orker over tid iallefall.

 

 

Ja nesten 2000rpm høres jo :)

 

i BF4 og 50c så ligger viftene på 1000rpm, men jeg har PC'n på gjesterommet og bruker headsett, så spiller ikke så stor rolle for min del.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

virker som i9 7920X er best for oss som er glad i mye value/perf.

 

byttet akkurat fra en i9 7900X unlidded, men temps var helt hinsides i min lille loop med kun 280mm radiator og litt dårlig luftflyt i Shift X.. derfor ble det en i9 7920 med større core. deliddet denne og den kjører på  4700Mhz 1.175v.

 

har ikke stabilitetstestet dette i det hele tatt.. jeg gamer kun PUBG og sliter med at gpu varmer opp loopen mens jeg spiller. (og drar med seg cpu). Vardar viftene kjører vel nå på 1180rpm elns standard og dette bråker litt for mye for min del, men tenker at jeg evt setter inn en aquaero eller temp sensor på vannet etter hvert for enda bedre viftestyring.

 

kjørte 7900X på 4500Mhz, men slet med opptil 85C load på cpu under PUBG. (1.15v). Kjører nå delidded 7920X på 4.7Ghz på 1.175v og har maks 70-75C load i PUBG so far.

 

kjørte maksrun i går CB på 4900Mhz (1.3v).. ITX kortet klarer med litt tuning i bios å holde frekvensen på alle kjernene. imponerende! (sette opp current limit i BIOS). kjører fullcoverblokk fra bitspower på cpu/mosfet.

 

Hynix 4 x 8 GB 2400Mhz ram @ 2933Mhz CL16-16-16 1T 1.375v. Digger maskin + hovedkort.. kuleste jeg har hatt på en stund :)

post-88790-0-86461000-1513418416_thumb.png

Endret av **dp**
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som er så opptatt av viftestøy, er det helt putt stille ellers i huset deres siden det betyr så mye? :p

Hjemme her står det stort sett alltid en vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin eller tv på + gnål fra kjærringa.

 

Joda, samme her. Men i vårt nye hus har jeg eget rom til hobby og dilldall og da merkes det godt bare viftene trapper opp litt.  :thumbdown:

Lenke til kommentar

har ikke stabilitetstestet dette i det hele tatt.. jeg gamer kun PUBG 

 

PUBG som er såååå bra optimalisert :p

En 8600K eller 8700K @ 5+ Ghz hadde vært raskere og et bedre valg.

 

kjørte 7900X på 4500Mhz, men slet med opptil 85C load på cpu under PUBG. (1.15v). Kjører nå delidded 7920X på 4.7Ghz på 1.175v og har maks 70-75C load i PUBG so far.

 

Shit det er hotte temps for PUBG! Nyeste Realbench hadde vel gjort at din CPU throttlet tenker jeg. Med min "utdaterte og gamle" 6900K @ 4200 så ligger jeg som regel under 50C når jeg spiller PUBG, og det med en Kraken X62 + 2 stk ML140 PRO vifter på ~900 rpm  :wee:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Dere som er så opptatt av viftestøy, er det helt putt stille ellers i huset deres siden det betyr så mye? :p

Hjemme her står det stort sett alltid en vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin eller tv på + gnål fra kjærringa.

 

Jeg bor alene og har alle mine maskiner i stua der jeg sitter 2-4 meter unna dem, så da orker jeg ikke unødvendig viftestøy. Litt "whoosh" lyd tåler jeg, men ikke sånn type nVidia Founders Edition kjøler lyd   :confused:  

Lenke til kommentar

 

Dere som er så opptatt av viftestøy, er det helt putt stille ellers i huset deres siden det betyr så mye? :p

Hjemme her står det stort sett alltid en vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin eller tv på + gnål fra kjærringa.

Jeg bor alene og har alle mine maskiner i stua der jeg sitter 2-4 meter unna dem, så da orker jeg ikke unødvendig viftestøy. Litt "whoosh" lyd tåler jeg, men ikke sånn type nVidia Founders Edition kjøler lyd :confused:

Ja skjønner jo om man er aleine i huset så er det vel stille nok :p kunne sikkert ha bytte ut noen vifter jeg, for der overdøver datan vaskemaskinen sin sentrifuge xD

Lenke til kommentar

virker som i9 7920X er best for oss som er glad i mye value/perf.

 

byttet akkurat fra en i9 7900X unlidded, men temps var helt hinsides i min lille loop med kun 280mm radiator og litt dårlig luftflyt i Shift X.. derfor ble det en i9 7920 med større core. deliddet denne og den kjører på  4700Mhz 1.175v.

 

har ikke stabilitetstestet dette i det hele tatt.. jeg gamer kun PUBG og sliter med at gpu varmer opp loopen mens jeg spiller. (og drar med seg cpu). Vardar viftene kjører vel nå på 1180rpm elns standard og dette bråker litt for mye for min del, men tenker at jeg evt setter inn en aquaero eller temp sensor på vannet etter hvert for enda bedre viftestyring.

 

kjørte 7900X på 4500Mhz, men slet med opptil 85C load på cpu under PUBG. (1.15v). Kjører nå delidded 7920X på 4.7Ghz på 1.175v og har maks 70-75C load i PUBG so far.

 

kjørte maksrun i går CB på 4900Mhz (1.3v).. ITX kortet klarer med litt tuning i bios å holde frekvensen på alle kjernene. imponerende! (sette opp current limit i BIOS). kjører fullcoverblokk fra bitspower på cpu/mosfet.

 

Hynix 4 x 8 GB 2400Mhz ram @ 2933Mhz CL16-16-16 1T 1.375v. Digger maskin + hovedkort.. kuleste jeg har hatt på en stund :)

Är ju knappt 30% cpu-belastning i det spelet på det mesta. 70 grader är i det varmaste laget om du finner ett spel som kör cpu ordentligt. PUBG tjänar en del på att ta bort HT när det är sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...