Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Bruker ikke F@H som stabilitetstest, men når systemet har vært stabilt i månedsvis, og så plutselig krasjer.. Har ikke foldet så utrolig mye på kortet, så burde ikke være "slitt" eller degradert. Spesielt ikke med den undervoltingen på den temperaturen. 

Du ender nok opp med å kjøre på stock når du blir litt eldre (og klokere). Eller kanskje ikke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bruker ikke F@H som stabilitetstest, men når systemet har vært stabilt i månedsvis, og så plutselig krasjer.. Har ikke foldet så utrolig mye på kortet, så burde ikke være "slitt" eller degradert. Spesielt ikke med den undervoltingen på den temperaturen. 

Du ender nok opp med å kjøre på stock når du blir litt eldre (og klokere). Eller kanskje ikke. :)

 

 

Kjører du alt på stock TL1000S? Hva har du av hardware forresten? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

 

Bruker ikke F@H som stabilitetstest, men når systemet har vært stabilt i månedsvis, og så plutselig krasjer.. Har ikke foldet så utrolig mye på kortet, så burde ikke være "slitt" eller degradert. Spesielt ikke med den undervoltingen på den temperaturen. 

Du ender nok opp med å kjøre på stock når du blir litt eldre (og klokere). Eller kanskje ikke. :)

 

 

Kjører du alt på stock TL1000S? Hva har du av hardware forresten? :)

 

hehe... jeg kjører alt på stock. Tror jeg har ca 15-20 maskiner/rigger i to hus.

Har ikke kjøpt så mye nytt de siste åra pga prio på MC/motorskruing (dyrere hobby).

MEN:

Hver gang jeg får tak i noe nytt (sikler på noe Intel-greier nå), så blir det jo klokking og benching seffers.

Men når jeg er "ferdig" så blir det stock.

Er ikke verdt å finne 24/7 "stabilt" da det som Nizzen helt korrekt påpeker.. Det kan kjøre "stabilt" i FH, BF1..., men så plutselig gi en BSOD på en helt tilfeldig operation/instruksjon ved annet bruk.

Det blir du lei av etterhvert.

 

Når det er sagt... Jeg kjørte jo en Q9650 på 4.0Ghz (stock 3.0) i langt over ett år uten ett "feilslag" :)

Den gamle riggen har jeg enda... men det brukes lite for å si det sånn. 

Lenke til kommentar

Knap da er det problem. Alltid mest problem for dem som IKKE har produktene. Rart det der :p

Vet ikke hvem du sikter til, disse utfordringene fortelles av de som HAR testet dem.

 

Mumriken har vel vifte over VRM'n sin har han ikke det?

Ikke alle som ønsker å gjøre det og da er disse testene et god pekepinn på hva du får og hvilke potensielle utfordringer du får.

Lenke til kommentar

 

Knap da er det problem. Alltid mest problem for dem som IKKE har produktene. Rart det der :p

Vet ikke hvem du sikter til, disse utfordringene fortelles av de som HAR testet dem.

 

Mumriken har vel vifte over VRM'n sin har han ikke det?

Ikke alle som ønsker å gjøre det og da er disse testene et god pekepinn på hva du får og hvilke potensielle utfordringer du får.

 

Ingen vifte direkte på vrm. kun vifter på radiatorene, to i front og tre på topp

Lenke til kommentar

Skjønner ikke "hysteriet". Hadde vifte selv når jeg hadde X99. Der slo mitt X99-S (ASUS) seg av under heavy load med mye spenning. Husker at maskinen insta-shutta i BF4. Når jeg fikk X99-E WS så var problemet løst. Antar det har noe med spenningsregulering modulene å gjøre.

 

Hadde vifte på når jeg overklokket min 5960X. VRMs ble grådig varmt.

Og samme med x58 og 980x i gamledager...

 

Men siden "ingen" overklokker, så er det jo ikkje vits å nevne.. :p

Lenke til kommentar

Nizzen og CT : Det kommer litt an på hvilken load man har på CPU og dermed VRM da. Du presser ikke VRM like mye med en spilleøkt i BF1 som man gjør med en jobb i Blender eller Handbrake med AVX da :p

 

Virker som ingen av dere hørte på det Steve fra Gamersnexus og Der8auer snakket om i den videoen. Jeg er nok alene her om å mene at dataene de samlet inn er interessant   :wee:  Kan se ut som watt forbruket øker en del hvis man overstiger 1.20 VCORE med 12+ utgavene av Skylake-X, for ikke å snakke da om VRM temps (uten god nok kjøling vel å merke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...