Gå til innhold

Celeron får grisebank hos AnandTech.com


Simen1

Anbefalte innlegg

Snekker`n: Så du føler deg ikke litt kjip over at du faktisk kjøpte en PC til dem som kostet mer enn den hadde trengt å gjøre?

 

By the way: Selv om folk flest ikke vet hvilken PC de har, så hadde ALLE svart ja til lavere pris OG mer ytelse.

 

Og, duh, er det virkelig Duronen du refererer til her når du sier "ektrem ytelse?" :lol: Det er iallefall den alle vi andre her snakker om. Du må da være den første som i det hele tatt har TENKT ektrem ytelse her i tråden? Vi snakker om MER ytelse for MINDRE penger!

J#vla godt spm... venter på svar....

Men, men.... akkurat det samme gjør disse store kjedene også,

mest mulig salg uten å ta hensyn til behovet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Vel jeg har faktisk bygget flere maskiner med denne prosessorn , det er til folk som greit har sagt " vi bruker maskinen til å betale regninger og av og til surfer vi på nett og sender noen mailer" så derfor skall vi ha en billig og stabil maskin fra Intel. De som har et sånt bruk av maskinen ( og det er det utrolig mange av) de gir blaffen i hvor mye maskinen yter det som er inntresangt er at maskinen er stabil og starter hver gang de trykker på startknappen.

Har pr dags dato ikke fått tilbakemelding om feil/problemer på en eneste av disse maskinene, og kunden er storfornøyd . Det er vel det som er poenget.

 

At folk som bruker maskinen sin til nettbank er veldig opptatt av at det er en intel maskin har jeg liten tro på. Folk utenfor forum som dette har ikke snøring.

Det er jo igrunn litt råttent av deg å ikke opplyse dem om at de får en _like stabil_ maskin som yter bedre for en billigere penge.

 

Eller er ikke maskiner med AMD-cpuer istand til å være stabil?

Som tidligere nevnt

"As we've seen through our extensive benchmarking, the Celeron's performance is truly dismal; so while Intel is quite competitive in the mid-range and high-end segments, their value processors are inexcusably slow compared to AMD."

 

Men for de som argumenterer for at enkelte ikke trenger mer ytelse en det celeron tilbyr så skjønner jeg jo det argumentet, nått.

Lenke til kommentar
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Vel jeg har faktisk bygget flere maskiner med denne prosessorn , det er til folk som greit har sagt " vi bruker maskinen til å betale regninger og av og til surfer vi på nett og sender noen mailer" så derfor skall vi ha en billig og stabil maskin fra Intel.

Ja, selvfølgelig. Hvis de sier explisitt av de vil ha en intel-basert PC, må man jo selvfølgelig følge kundens ønske. Hvis ikke, ser jeg ingen grunn til å velge Celeron for dem.

 

Stabilitet er ikke noe argument, selv om du kanskje har har vært uheldig med en AMD-PC. Både Intel og AMD har sine svin på skogen ang stabilitet, og den ene er er ikke bedre enn den andre. Synes det er tullete å bruke dette som argument i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Snekker`n: Så du føler deg ikke litt kjip over at du faktisk kjøpte en PC til dem som kostet mer enn den hadde trengt å gjøre?

 

By the way: Selv om folk flest ikke vet hvilken PC de har, så hadde ALLE svart ja til lavere pris OG mer ytelse.

 

Og, duh, er det virkelig Duronen du refererer til her når du sier "ektrem ytelse?" :lol: Det er iallefall den alle vi andre her snakker om. Du er iallefall den første til å nevne "ekstrem ytelse" her i tråden? Vi snakker om MER ytelse for MINDRE penger!

Nei det gjør jeg ikke da jeg her sier de skulle ha den billigste Intel baserte maskinen , og om du gidder å lese innlegget mitt så ser du også hva disse maskinene skulle brukes til, att en amd maskin er billigere og bedre er da uinntresangt da kundeneSKULLE ha Intel.

Vidre ser jeg at du prøver å vri det til att jeg sier att Duron er ekstrem ytelse, enten er du uviten eller så er du lysten på å kverulere, for hvor mange her på forumet sitter med Duron :wow::wow: .

Når jeg snakker om folk flest her på forumet og ekstrem ytelse er det vel innlysene for alle som er nogenlunde oppegående att da mener jeg P4 800 mhz og amd Athlon/FX og XP, det tror jeg faktisk du også forstod :thumbup: men mulig jeg tok feil der og overvurderte deg litt :scared:

Om noen tror jeg tjener store penger på å montere maskiner til andre så må jeg nok skuffe dere, da jeg som regel tar 3-400 kr for å montere sammen hele maskinen ,innstalere alt av programmvare, kjøre maskinen hjem til vedkommende og montere den opp og koble den til nettet.

 

Til sist , jeg er /blir ikke uvenner med noen her pga dette :xmas::xmas:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Enig med snekker'n her. Mange bruker kun pc'en til skriving/epost/surfing, og da holder celeron. Pappa bruekr p4 2,8ghz med radeon 9700pro, 512mb rd ram til stort sett det samme. En smule irriterende....

Og hvis han hadde betalt mer for en dårligere maskin, det hadde vært ok?

Er jo det som er poenget her.

Lenke til kommentar
Enig med snekker'n her. Mange bruker kun pc'en til skriving/epost/surfing, og da holder celeron. Pappa bruekr p4 2,8ghz med  radeon 9700pro, 512mb rd ram til stort sett det samme. En smule irriterende....

Og hvis han hadde betalt mer for en dårligere maskin, det hadde vært ok?

Er jo det som er poenget her.

Tror du kverulerer litt her.

Hvilken dårlig maskin (cpu) er dyrere enn en P4 2,8) med unntak av xp 3200

 

Att du mener att det er råttent av meg å ikke opplyse at de får en bedre maskin til en billigere penge skjønner jeg ikke helt.

Hvor har du det fra att jeg ikke opplyser om dette, dessuten har de selv valgt vilken prosessor de vil ha, selv om ikke du tror det :wow::wow:

 

Og den prisforskjellen vi da snakker om er i beste fall hele 300 kr :wow::wow::wow:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Nei det gjør jeg ikke da jeg her sier de skulle ha den billigste Intel baserte maskinen , og om du gidder å lese innlegget mitt så ser du også hva disse maskinene skulle brukes til, att en amd maskin er billigere og bedre er da uinntresangt da kundeneSKULLE ha Intel

 

Som jeg da nevnte i min post oppforbi burde du da ha forklart dem at de ikke burde gjøre et slikt kjøp. Men men :) Og vi antar at du ikke nevnte dette pga du ikke sa noe annet og fordi vi regnet da med aat du burde klart å overtale dem til et bedre kjøp! :)

 

Vidre ser jeg at du prøver å vri det til att jeg sier att Duron er ekstrem ytelse, enten er du uviten eller så er du lysten på å kverulere, for hvor mange her på forumet sitter med Duron :wow:  :wow:

 

Tingen var bare at out of the blue begynte du å snakke om ekstrem ytelse og hvordan flesteparten av oss var interresert i dette. Siden vi snakket om Duron og alle her visste GODT at den ikke hadde ekstrem ytelse syntes jeg det var litt pussig at du dro det inn. Saken er, igjen, MER ytelse og viktigst av alt: MINDRE kostander!

 

Når jeg snakker om folk flest her på forumet og ekstrem ytelse er det vel innlysene for alle som er nogenlunde oppegående att da mener jeg P4 800 mhz og amd Athlon/FX og XP, det tror jeg faktisk du også forstod :thumbup: men mulig jeg tok feil der og overvurderte deg litt :scared:

 

Den der er for dum til at jeg i det hele tatt gidder svare på. Småtragisk. Men men: :xmas:

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Poenget her er vel at det ikke finnes noen gode argumenter for å velge Celeron foran Duron. Celeron er en dyrere prosessor med dårligere ytelse, og stabilitetsmessig er det bare kverrulanter som kan påstå at det er forskjeller.

 

Synes faktisk ikke det finnes et eneste argument for å kjøpe Celeron. Hvis man kjøper en Celeron fordi man ikke sitter med nok penger for øyeblikket til å kjøpe en P4, og man velger å utsette kjøpet så bør man tenke seg om en gang til - dette er vanvittig dårlig bruk av penger, og da bør man heller utsette kjøpet av PC, eller velge en AMD-løsning siden man tydelig har en pengeproblem.

 

Jeg synes uansett Intel er vanvittig smarte her. De lager en dårlig prosessor, priser den høyt og tjener masse penger. Hadde jeg vært intel og kunne gjort det samme så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger før jeg hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Poenget her er vel at det ikke finnes noen gode argumenter for å velge Celeron foran Duron. Celeron er en dyrere prosessor med dårligere ytelse, og stabilitetsmessig er det bare kverrulanter som kan påstå at det er forskjeller.

 

Synes faktisk ikke det finnes et eneste argument for å kjøpe Celeron. Hvis man kjøper en Celeron fordi man ikke sitter med nok penger for øyeblikket til å kjøpe en P4, og man velger å utsette kjøpet så bør man tenke seg om en gang til - dette er vanvittig dårlig bruk av penger, og da bør man heller utsette kjøpet av PC, eller velge en AMD-løsning siden man tydelig har en pengeproblem.

 

Jeg synes uansett Intel er vanvittig smarte her. De lager en dårlig prosessor, priser den høyt og tjener masse penger. Hadde jeg vært intel og kunne gjort det samme så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger før jeg hadde gjort det.

Helt enig her, men i mitt innlegg tok jeg heller ikke stilling til hva som var best eller ikke, jeg sa at det var folk som var mest fortrolig med Intel som kjøpte disse og samtidig var de ute etter en billig maskin for å surfe på nett.

At Intel her har lagt et gullegg med tanke på fortjeneste er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Poenget her er vel at det ikke finnes noen gode argumenter for å velge Celeron foran Duron. Celeron er en dyrere prosessor med dårligere ytelse, og stabilitetsmessig er det bare kverrulanter som kan påstå at det er forskjeller.

 

Synes faktisk ikke det finnes et eneste argument for å kjøpe Celeron. Hvis man kjøper en Celeron fordi man ikke sitter med nok penger for øyeblikket til å kjøpe en P4, og man velger å utsette kjøpet så bør man tenke seg om en gang til - dette er vanvittig dårlig bruk av penger, og da bør man heller utsette kjøpet av PC, eller velge en AMD-løsning siden man tydelig har en pengeproblem.

 

Jeg synes uansett Intel er vanvittig smarte her. De lager en dårlig prosessor, priser den høyt og tjener masse penger. Hadde jeg vært intel og kunne gjort det samme så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger før jeg hadde gjort det.

Så enig, så enig med deg, Simen1 og mange andre her nå ....

Lenke til kommentar
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Ja det ville eg gjort? Husk en celeron er billig i forhold til p4, så kan og vedkommende som vil ha en billig data oppgradere til p4 senere om hun/han vil.

 

Men ellers har snekker'n rett, har mangen som eg har hjulpet med ny pc som skal bruke pc til akkuratt det formålet han nevner, og til det er en celeron mer en god nok.

Lenke til kommentar
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Ja det ville eg gjort? Husk en celeron er billig i forhold til p4, så kan og vedkommende som vil ha en billig data oppgradere til p4 senere om hun/han vil.

 

Men ellers har snekker'n rett, har mangen som eg har hjulpet med ny pc som skal bruke pc til akkuratt det formålet han nevner, og til det er en celeron mer en god nok.

Mer enn godt nok kanskje, men fortsatt et vanvittig dårlig valg med tanke på at man kan få noe til halve prisen som er bedre...

Lenke til kommentar
Nei det gjør jeg ikke da jeg her sier de skulle ha den billigste Intel baserte maskinen , og om du gidder å lese innlegget mitt så ser du også hva disse maskinene skulle brukes til, att en amd maskin er billigere og bedre er da uinntresangt da kundeneSKULLE ha Intel

 

Som jeg da nevnte i min post oppforbi burde du da ha forklart dem at de ikke burde gjøre et slikt kjøp. Men men :) Og vi antar at du ikke nevnte dette pga du ikke sa noe annet og fordi vi regnet da med aat du burde klart å overtale dem til et bedre kjøp! :)

 

Vidre ser jeg at du prøver å vri det til att jeg sier att Duron er ekstrem ytelse, enten er du uviten eller så er du lysten på å kverulere, for hvor mange her på forumet sitter med Duron :wow:  :wow:

 

Tingen var bare at out of the blue begynte du å snakke om ekstrem ytelse og hvordan flesteparten av oss var interresert i dette. Siden vi snakket om Duron og alle her visste GODT at den ikke hadde ekstrem ytelse syntes jeg det var litt pussig at du dro det inn. Saken er, igjen, MER ytelse og viktigst av alt: MINDRE kostander!

 

Når jeg snakker om folk flest her på forumet og ekstrem ytelse er det vel innlysene for alle som er nogenlunde oppegående att da mener jeg P4 800 mhz og amd Athlon/FX og XP, det tror jeg faktisk du også forstod :thumbup: men mulig jeg tok feil der og overvurderte deg litt :scared:

 

Den der er for dum til at jeg i det hele tatt gidder svare på. Småtragisk. Men men: :xmas:

Har du prøvd å forklare noen som egentlig ikke har det minste peiling på data og i tillegg har hørt at en amd maskin er det samm som å kjøpe en brukt skoda i sovjet., at de da skall kjøpe dette.

Denne holdningen er det desverre mange som har og det er ikke min oppgave å sitte å frelse folk, jeg mener da det kun er snakk om en prisforskjell på ca 300 kr og maskinen er kurrant til deres bruk så greit nok.

Hadde det derimot kommet en til meg og sagt, sett sammen en rimelig og god maskin ja da hadde valgene blitt anderledes innenfor den prisrammen jeg fikk.

 

Att du så synest at tingene kom out of the blue som du sier er greit nok, men erlig talt det er da ingen som nevner denne prosessorn som en med ekstrem ytelse.

At du synest dette er for dumt/småtragisk å svare på er jo opp til deg da.

Men som sagt tidligere, utifra de erfaringer jeg har med folk flest her på forumet tok jeg det som en selvfølge att alle forstod at ekstremytelse her dreier seg on alt annet enn Celron/ duron

Lenke til kommentar

Når begge er like treige (internett, winamp bruk) og begge koster det samme (om en CPU er 75 eller 218kroner billigere så har det lite noe å si på hele PC prisen) vil det for mange falle helt naturlig og ta det de har hørt om (når den har masse GHz skader ikke det heller).

 

 

Stresset med å selge nabo'en en PC er ikke å bygge den (tar jo 20min) men all mulig support og hjelp - da velger jeg naturligvis det jeg har mest tillit til at funker -uansett-, det er hverken nforce eller VIA

 

 

For at dette ikke skal høres ut som noen forsvarstale for "cellery" - hadde jeg ikke hatt mer enn 5000 kroner å bruke på en PC, så hadde jeg naturligvis tatt en Duron ;)

Lenke til kommentar
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Ja det ville eg gjort? Husk en celeron er billig i forhold til p4, så kan og vedkommende som vil ha en billig data oppgradere til p4 senere om hun/han vil.

 

Men ellers har snekker'n rett, har mangen som eg har hjulpet med ny pc som skal bruke pc til akkuratt det formålet han nevner, og til det er en celeron mer en god nok.

Mer enn godt nok kanskje, men fortsatt et vanvittig dårlig valg med tanke på at man kan få noe til halve prisen som er bedre...

Joda, men her snakker vi om ca 300.- kr og for dem som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet tror jeg neppe de merker forskjell.

Lenke til kommentar
Tror ikke dem som kjøper maskin med den prosessorn er opptatt av spilling , det er vel heller folk som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet og til det er den god nok.

Du ville anbefalt en Celeron maskin til noen du kjenner?

Ja det ville eg gjort? Husk en celeron er billig i forhold til p4, så kan og vedkommende som vil ha en billig data oppgradere til p4 senere om hun/han vil.

 

Men ellers har snekker'n rett, har mangen som eg har hjulpet med ny pc som skal bruke pc til akkuratt det formålet han nevner, og til det er en celeron mer en god nok.

Mer enn godt nok kanskje, men fortsatt et vanvittig dårlig valg med tanke på at man kan få noe til halve prisen som er bedre...

Joda, men her snakker vi om ca 300.- kr og for dem som bruker maskinen til nettbank og litt surfing på nettet tror jeg neppe de merker forskjell.

Nja, tror du får billigere hovedkort for Duron også. Men hvorfor betale 300 kroner mer for et dårligere produkt? Det går rett og slett ikke ann å forsvare dette på en god måte annet enn "gamle følelser" som strengt tatt ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

Som topic sier, fikk Celeron grisebank i denne testen, mens Duron leverte bedre resultat til ca. halve prisen. Er det da mer å si om hva som er best i denne budsjettklassen? Hvis du skal bygge en billig PC til noen som bare trenger den til nettbank og vanlig kontorbruk, si da en god grunn til hvorfor å velge Celly foran Duron :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...