Gå til innhold

Celeron får grisebank hos AnandTech.com


Simen1

Anbefalte innlegg

Her er artikkelen. De har testet økonomi-klassen (>100 US$) Les og le!

 

Celeron 2,6 GHz bankes av selv Duron 1,6 GHz i nesten alle benchmarkene. Jeg visste det sto ille til med Celeron, men at det var SÅ ikke kan jo gi hvem som helst hakeslepp. Kan ikke huske sist jeg så noen produkter bli gruset så til de grader som Celeron gjør her.

 

Final Words

It is very obvious from these tests which line of budget processors is worth the money. When we can find a 1.6GHz Duron for just over half the price of a 2.6GHz Celeron and get better performance consistently in almost every test we ran, the choice is clear.

 

Edit 18 mai 2004: Her er oppfølgeren Celeron får grisebank hos Xbitlabs.com også.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste den just, aner ikke hva Intel tenker på når de lager Celeron. Husker før i tiden da de klarte å yte opp mot P2/P3, men nå..... Jaja, ville ikke kjøpt Duron heller. Mener alle de økonomi-cpuene er noe b-herp. De burde klare å lage en CPU som yter som en XP2500 til 400kr. Er jo ikke langt unna..

Lenke til kommentar
Leste den just, aner ikke hva Intel tenker på når de lager Celeron. Husker før i tiden da de klarte å yte opp mot P2/P3, men nå..... Jaja, ville ikke kjøpt Duron heller. Mener alle de økonomi-cpuene er noe b-herp. De burde klare å lage en CPU som yter som en XP2500 til 400kr. Er jo ikke langt unna..

De klarer nok fint å lage den til 400kr, men noe skal de jo leve av også. ;)

 

Det værste er jo at det selges enormt med celeron-baserte maskiner som like billig lett kunne hatt den doble ytelsen. Greit nok at det er lavbudsjett og alt det der, men hallo.

 

Venner og frender, ligg unna celeron!

Lenke til kommentar
Leste den just, aner ikke hva Intel tenker på når de lager Celeron. Husker før i tiden da de klarte å yte opp mot P2/P3, men nå..... Jaja, ville ikke kjøpt Duron heller. Mener alle de økonomi-cpuene er noe b-herp. De burde klare å lage en CPU som yter som en XP2500 til 400kr. Er jo ikke langt unna..

De klarer nok fint å lage den til 400kr, men noe skal de jo leve av også. ;)

 

Det værste er jo at det selges enormt med celeron-baserte maskiner som like billig lett kunne hatt den doble ytelsen. Greit nok at det er lavbudsjett og alt det der, men hallo.

 

Venner og frender, ligg unna celeron!

Til Lefdal og Elkjøp ja:P og det er jo bare n00bs som kjøper en ferid pc der og da, og når de ser at den har 2,6 GHZ som de har hørt av en kopis er bra så kjøper de jo den når den sikkert ikke koster mere enn 6000.

 

:p:P

Lenke til kommentar
Folk kjøper Celeron fordi de har så mange Mhz.....

 

"Sææærlig at en 1600Mhz prosessor er raskere enn en 2600Mhz... Dummæste jeg har hørt !! "

Å? har du noen argumenter på det der ?

Tror det var ironisk :)

 

Vet jeg brukte noen minutter med Pappa før han tok Pentium-M (Centrino) over en P4-laptop, nettopp det med MHz.

Lenke til kommentar
Spillet handler jo om å tjene mest mulig penger. Intel driter i om folk blir lurt til å tro at Celeron 2600 er raskere enn Duron 1600 Mhz! Its all about the money.

Veldig sant! Synd så mange går på det... Skal jeg være ærlig ble jeg overraska over at Celeron blei banka noe så inn i granskauen også. Hadde trodd at det var mer futt i'n... Jaja, da veit jeg iallefall helt sikkert hva jeg skal svare når spør meg om billige bærbare basert på Celeron... Duger til litt skriving, men stopper der. Interessant den ene testen der hvor de nevnte at P3 1Ghz fikk 10 poeng mens Celeron 2Ghz fikk 12,etterellerannet,,,,

Lenke til kommentar
Nå kan vil vel legge til at både Celeron og Duron leverer ganske dårlig ytelse over hele fjøla. I praksis tror jeg ingen merker forskjell på de to til de fleste oppgaver, begge er treige, that's it.

Men... Celly 2,6 koster mer enn en XP2500 (Komplett), Duron 1.6 som yter bedre enn Cellyen ifg. testen koster under halvparten.

 

Ingen tvil om hvem som er best i budsjettsegmentet nei. :)

Lenke til kommentar
Litt artig at Duron 1.4/1.6 har såpass "bra" ytelse...

Tror nok AMD kommer til å ta en del fra Celeron markeder der....

Tviler jeg sterkt på. AMD er ikke store nok i OEM-markedet der Celly selger.

Tjaa.. hvem vet ? tidene og markeder forandrer seg hele tiden så det så...

Vi har blitt mye mer bevisste på pris/ytelse f.eks i skolesektoren.

Neste uke skal vi bestille noen Duron 1.4 og se hva de duger til.

Celeron er helt utelukket/uaktuelt for oss !

Lenke til kommentar

Lest gjennom hele saken, og den konklusjonen er noe av det mest knusende jeg har lest noen gang:

 

"The Pentium III based Celerons offered, at one time, acceptable performance. However, it is clear that in the value segment today, Intel has nothing to offer but a high clock speed. AnandTech readers will know to stay away from the Celeron at all costs; however, what is troublesome are the number of retail customers who are faced with the decision between a higher priced 2.6GHz Celeron system and an Athlon XP 2200+. We would highly encourage system vendors like Compaq and eMachines to shift their low-end focus to AMD if their customers are of any importance at all. As we've seen through our extensive benchmarking, the Celeron's performance is truly dismal; so while Intel is quite competitive in the mid-range and high-end segments, their value processors are inexcusably slow compared to AMD."

Lenke til kommentar

Jesus... Er det mulig å lage en så dårlig prosessor og i tillegg prise den så høyt?

 

Når man så tenker på at Duronen kan moddes til AthlonXP, klokkes til 2.2Ghz+ og moddes til AthlonMP hvis en vil er det et SINNSVAKT bra kjøp til 350kr!

 

Men jeg ble virkelig skuffet over Celeron altså. Skuffet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...