Gå til innhold

Korrupsjonssaken mot Jensen - Er han skyldig?

Korrupsjonssaken mot Jensen  

65 stemmer

1. 1. Er Jensen skyldig etter korrupsjonstiltale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norske fengsler har en drøss psykisk syke innsatte som aldri burde vært der, men det er ingen nåde for dem. En tidligere politimann, derimot... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Skrevet
frohmage skrev (På 8.5.2025 den 14.08):

Spikeren i kista på denne saken er altså at Jensen får sone resten av straffen på 21 år med fotlenke..

Sorry, det var visst ikke spikeren i kista likevel. Jensen har ikke lyst til å gå med fotlenke heller.

https://www.nettavisen.no/nyheter/eirik-jensen-nekter-a-ga-med-fotlenke/s/5-95-2557804

Sitat

– Hva skjer hvis Jensen nekter å gå med fotlenken?

– Han er ikke soningsdyktig, så det er ikke et alternativ å putte ham i fengsel eller sette ham i en anstalt. Det er ikke noen måte å løse det på. Fotlenkesoning var et tilbud til ham, alternativet er at han blir benådet, sier Elden.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis en 15 år gammel buss brenner kan gå med fotlenke, så kan Jensen. Helt utrolig hva den mannen kan stelle i stand, nå er han visstnok psykotisk også, en veldig godt tilpasset en også, merkelig det der.
Klarer han å grine seg til benådning?

Skrevet

Herregud. Sjukt at den megadrittsekken der skal slippe unna med alt. En av de verste korrupsjonssakene i landet og det fortsetter både før under og etter soning. Verste jeg har sett. Håper karma kan ta han og løgnene om dårlig helse faktisk blir sanne og han har et elendig liv de årene han har igjen. 

Skrevet (endret)

Jeg tror enkelt og greit at noen er bekymret for at andre svin på skogen skal konme frem i lyset og dermed har dette skjedd.  Aslørende ovenfor hele justissektoren denne saken, i likhet med alle varslersakene som kaldkveles. 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Skrevet

Får en uggen følelse rundt hvor rettferdig rettsstaten er. Mitt inntrykk er at Eirik Jensen nærmest blir sluppet fri fordi han virkelig ikke vil sitte i fengsel. Og nå vet man ikke hva man skal gjøre for han har virkelig ikke lyst til å bruke fotlenke heller? Kan ikke forestille meg noe annet land hvor personer til dømt til lovens strengeste straff skulle få en sånn behandling av kriminalomsorgen. Nå er vel begrepet kriminalomsorg ganske begrenset til Skandinavia, men uansett. Hvor mange psykisk syke er det ikke i norske fengsler. De sykeste blir jevnt og trutt spent fast i reimer når de blir for utagerende eller for suicidale. Har vondt for å tro at Eirik Jensen har fått lik behandling som andre straffedømte, har inntrykk av at han har fått en ekstraordinært god behandling.

• Liker 1
Skrevet
Mr.M skrev (38 minutter siden):

kronisk psykose? ikke hørt om før

Jeg har hørt om begrepet, men det brukes vanligvis i forbindelse med alvorlige psykiske lidelser som ubehandlet schizofreni og lignende. Jeg får ikke inntrykk av at dette er en mann med vedvarende psykose.

Skrevet (endret)

Alle som har opplevd karakterdrap, maktmisbruk eller justismord av dette enorme apparatet vil bli syke i en eller annen utstrekning. Det er rent logisk om man i det hele tatt er frisk i topplokket når det skjer. Derfor er det rimelig opplagt at selv om Erik Jensen har urent mel i posen så er det mange forhold som skjules i hele denne saken som ville rammet hele sektoren. Hele saken lukter betent.

Det som forundrer meg er at folk flest kun er villige til å se på de som blir syndebukkene eller kastet under bussen. Det er trist og tragisk hvor enkelt dette er. Erik Jensen har selvsagt forhold hvor han er straffeskyldig, men ikke alene og saken stopper ikke der - den druknes der med en syndebukk. Av et apparat og en sektor som har lang og utbredt historie for 
å konstruere opp syndebukker.

Det finnes utallige saker hvor det inngås kompromisser for å unngå at andre forhold blir belyst.
Men dessverre lar utenforstående seg lure gang på gang til
å hoppe inn i syndebukk mentaliteten.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

"Du må dessverre gå med fotlenke herr Jensen!" "Jammen jeg vil ikke, jeg nekter.." "OK, da så.."

For et nisseland.

Endret av Sovna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...