Gå til innhold

Er gardermoen åpen 24/7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke åpningstidene på gardermoen, men de fleste flyplasser har mulighet for "overnatting" selv om det stenges av på natten.. dette må selvsagt avtales med avinor på forhånd med hensyn til branninstrukser.

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

Takk for svar, dere ;)

Jeg skal jobbe på Gardermoen, så kommer til å ha ansatt-kort osv. Skal jobbe i en forretning som holder stengt på natten, så kan ikke vente i forretningens lokaler. Skal ha noen tidlige vakter, så de dagene jeg skal jobbe tidlig, må jeg "overnatte" på flyplassen noen timer :/

(Jeg er desperat etter jobb!)

Lenke til kommentar

Hmmm, kanskje jeg bare skal vente utenfor da? Er jo bare snakk om ca. 4 timer... Og det er jo sommer nå så...

 

Noen som har jobbet på OSL og vet om det finnes "personalrom" for ansatte, dvs. rom man kan oppholde seg i når bedriften ikke er åpen/man ikke har oppholdsrom for egen bedrift?

Lenke til kommentar

Hehe, ja, dere har nok rett.

Får vente til jeg starter der, så får jeg gå litt rundt grøten og stille indirekte spørsmål som gir svar på spørsmålene mine; ønsker ikke at arbeidsgiver skal vite at jeg venter "utenfor" i flere timer før vaktstart. De tror nok jeg er helt f****d i hodet....

Går nok fint...

Lenke til kommentar

Altså...

Når det gjelder jobber på Gardermoen, står det at det omtrent er et krav at man har egen bil, fordi man ofte begynner og slutter utenfor de tidene det går kollektivtransport. Er altså bare nysgjerrig på hvordan du fikk jobben uten å ha tilgang til det?

 

 

Er det også lov å spørre hvor du bor (hvor langt unna Gardermoen)?

Lenke til kommentar

Tja flytoget går jo (nesten) hele døgnet

 

Praktisk hvis man bor i gangavstand til en av stasjonene det går fra.

 

Jeg bor selv en liten halvtimes kjøring fra Gardermoen, men på en helgedag kunne jeg ikke begynt på jobb før klokken 11 om jeg skulle vært avhengig av buss (om jeg hadde jobbet på Gardermoen)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :)

 

Altså, jeg var veldig godt kvalifisert til jobben; det sa også arbeidsgiveren, var imponert over CV'en min, og synes jeg var oppegående og ville gjerne ha meg med på laget. Den eneste grunnen til at de ikke ga meg jobben var at jeg ikke hadde førerkort, og derfor ikke kunne ta de tidligste vaktene når jeg var helt avhengig av offentlig transport. Det var eneste grunnen til at de ikke kunne gi meg stillingen nå. En kjent sak her, for de som har fulgt meg på forumet, jeg har vært arbeidsledig en stund, og desperat etter jobb. Så da vurderte jeg dette litt nærmere, og kom frem til at denne jobben er ikke av slik karakter at jeg skal kjøre bil i tjenesteøyemed. Førerkort er ikke et KRAV for selve jobben, fordi den ikke har noe som helst å gjøre med kjøring. Jeg tenkte da at jeg skal ikke la dette være i veien for at jeg skal få jobben (les igjen; desperat), når det ikke har noe som helst å gjøre med jobben. Så jeg rett og slett "løy" om at jeg nå har tatt lappen. Samme dag som jeg sendte e-post med denne opplysningen, så ble jeg ringt opp og sagt at jeg kunne begynne når som helst jeg  ønsker. Så dette bekrefter at jobben "var min" hele tiden, og at de bare ventet på førerkortet.

 

Så du som lurte på hvordan jeg i det hele tatt fikk jobben uten førerkort; jeg løy rett og slett. Jeg har ikke råd til å miste en jobb som er garantert meg for et krav som ikke er relevant i forhold til stillingen. Så det at jeg må vente ca. fire timer på flyplassen de dagene jeg skal ha tidlig vakt, er en veldig liten pris for meg å betale mot det å være sikret en jobb og en inntekt :) Jeg får vurdere det når jeg begynner der, hvordan jeg skal gjøre det rent praktisk med venting - hvor jeg skal vente... De har helt sikkert et eller annet område for ansatte å oppholde seg i pauser og lignende, som jeg kan oppholde meg når jeg kommer for tidlig til vakt. Uansett så kommer jeg jo til å ha ansattbevis, så tviler på at vekterne "kaster" meg ut dersom jeg bare vanker rundt på flyplassen. De kommer sikkert til å tro at jeg er helt retard, men so what :p Så lenge ikke arbeidsgiver finner det ut ... :/

 

Dette ble et langt innlegg... Men nå har jeg i hvert fall jobb :)

 

 

Redigert: skrivefeil og tilleggsopplysninger.

Endret av IHaveADream
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...