Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig forsiktig med å kritisere utviklere som faktisk tar seg tid til å gjøre spillet sitt ferdig. For det motsatte irriterer meg veldig: Mass Effect Andromeda, Anthem et.al.

 

Satt de faktisk dato på spillet til en gang i 2014?

 

November 2014, ja. Naturligvis forventer en ikke levering da - aldri vært borti et kickstarter-spill som ikke har blitt (som regel kraftig) forsinket, så det må en jo bare regne med og det er heller ikke noe problem så lenge en ser at spillet jobbes med og at de faktisk ser ut til å kunne levere til slutt.

 

Problemet med SC er ikke at de tar seg tid - problemet er at de stadig utvider scopet og ikke engang forsøker å ferdigstille noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

November 2014, ja. Naturligvis forventer en ikke levering da - aldri vært borti et kickstarter-spill som ikke har blitt (som regel kraftig) forsinket, så det må en jo bare regne med og det er heller ikke noe problem så lenge en ser at spillet jobbes med og at de faktisk ser ut til å kunne levere til slutt.

 

Problemet med SC er ikke at de tar seg tid - problemet er at de stadig utvider scopet og ikke engang forsøker å ferdigstille noe. 

 

Jeg har ikke fulgt utviklingen så nøye, men de burde kanskje ha fokusert på å gjøre ferdig, og gi ut, et "mindre" spill, for så å utvide det med utvidelser senere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt utviklingen så nøye, men de burde kanskje ha fokusert på å gjøre ferdig, og gi ut, et "mindre" spill, for så å utvide det med utvidelser senere.

 

Mye av problemet er nok at de har skjønt at de tjener mer penger på å selge drømmer fremfor å faktisk gi ut spillet. 

 

De selger "skipspakker" til over 200 000 kroner - virtuelle romskip som ikke kan brukes utover de begrensede demoene de gir ut, og knapt nok der.

 

Det hele minner nå mer om en religiøs kult som selger en visjon og en drøm. De "troende" pøser på med penger fordi de blir fortalt at Nirvana venter dem en gang der fremme bare de er tålmodige nok, tror nok, betaler nok og venter lenge nok.

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe du overdriver litt nå zork.

Seff kommer det ut. Squadron 42 kommer vel ut i 2020 en gang.

Star citizen er vel ikke så alt for langt unna en persistent world.

Personelig syns jeg at de burde dele  star citizen i 3 univers p2w delen med lti skip kjøpt for ekte penger, en standard server uten lti skip

og hardcore med eve online type straff. 

Når folk er villig til og kaste så mye penger ut vinduet for noen digitale skip så lurer jeg på hvor mye jeg kan få solgt collectors edition forkanskje jeg blir rik

Lenke til kommentar

Mye av problemet er nok at de har skjønt at de tjener mer penger på å selge drømmer fremfor å faktisk gi ut spillet. 

 

De selger "skipspakker" til over 200 000 kroner - virtuelle romskip som ikke kan brukes utover de begrensede demoene de gir ut, og knapt nok der.

 

Det hele minner nå mer om en religiøs kult som selger en visjon og en drøm. De "troende" pøser på med penger fordi de blir fortalt at Nirvana venter dem en gang der fremme bare de er tålmodige nok, tror nok, betaler nok og venter lenge nok.

 

En drøm er det garantert for mange men å kalle det en religiøs kult er vel å overdrive litt :)

Har spilt siden commandore64 kom ut og må si at sc er vel det beste spillet jeg noen gang har spilt. Kommer de med halvparten av det de har lovet så kommer det til gruse alt av spill som er laget hittil 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe du overdriver litt nå zork.

Seff kommer det ut. Squadron 42 kommer vel ut i 2020 en gang.

Star citizen er vel ikke så alt for langt unna en persistent world.

Personelig syns jeg at de burde dele  star citizen i 3 univers p2w delen med lti skip kjøpt for ekte penger, en standard server uten lti skip

og hardcore med eve online type straff. 

Når folk er villig til og kaste så mye penger ut vinduet for noen digitale skip så lurer jeg på hvor mye jeg kan få solgt collectors edition forkanskje jeg blir rik

Kommer aldri til å skje at de deler univers i 3 og det er jeg veldig glad for :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En drøm er det garantert for mange men å kalle det en religiøs kult er vel å overdrive litt :)

Har spilt siden commandore64 kom ut og må si at sc er vel det beste spillet jeg noen gang har spilt. Kommer de med halvparten av det de har lovet så kommer det til gruse alt av spill som er laget hittil 

 

Sitter med samme følelsen selv. Star Citizen er definitivt det mest interessante jeg har spilt hittil i min spillkarriere. Spillet har nesten eksplodert i funksjonalitet siste måneden bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad jeg støttet SC fra kickstartern i 2012. Det gikk måneder og år mellom hver gang jeg sjekket i starten. Men, når sjekkes det hver uke

Samme her. det tok meg en stund etter 2012 å forstå hvor stort spillet kom til å bli. Dette kommer jeg til å spille som pensjonist om 20 år.

Lenke til kommentar

Svisj-lyder og peeow-peeow i vakuum. Jeee

 

Regner med at du hater urealistiske filmer som Star Wars av samme grunn? Eller er man der villig til å tilgi noen kreative valg til fordel for spenningen det skaper?

 

https://youtu.be/ayp1ALNxWZw?t=89

 

Jeg tror svært mange ville syntes spillet ville blitt lang kjedeligere uten lyd for eksplosjoner osv, selv om det riktignok skulle vært uten om det skal være 100% realistisk.

 

I serien The Expanse ble det gjort forsøk uten lyd, men de konkluderte fort med at den kunstneriske friheten med lyd ga et bedre resultat. Tilsvarende for Battlestar Galactica, hvor de gjort screening uten lyd - med svært negative tilbakemeldinger, og endte opp med heller å inkludere lyd tonet ned i verdensrommet. Det synes jeg ga en veldig god effekt.

 

Det er ikke musikk i verdensrommet heller, men jeg liker det for atmosfærens skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utviklerne har forklart at det er computern på skipet som "simulerer" lyd for å gjøre det lettere for piloten. Men de har gjort mye kult med lyd. F.eks når motorene går varm så hører du faktisk kjølesystemet på skipet gå for full effekt. Tillegg når du går fra zero gravity til rom med atmosfære så er det som du tar ut av øreplugger i øret. 

Men det kuleste må være fly-bys og når du entrer atmosfæren ovenfor en stor by, du hører hvordan lyden sprer seg utover et stort område. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes f.eks Gravity ble mer spennende av den grunn at de virkelig klarte å formidle den øredøvende stillheten rommet faktisk er.

 

Så nei, «kreative friheter» er ingen gyldig grunn for å lage lydeffekter til det som skjer i vakuum. Det virker heller som kreative utilstrekkeligheter.

Og det var omtrent det eneste som var realistisk med den filmen også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker når filmer og serier får frem den riktige måten ting skjer på, men har heller ingen problemer med kunstneriske friheter så lenge det ikke blir for fjernt. Hva gjelder lyd tror jeg kanskje mangelen på lyd i store deler av spillet ville gjort det kjedeligere i lengden, men vanskelig å uten å ha testet. For full innlevelse kan man jo bare sette på mute.  :dremel:  Evt kunne det jo kanskje vært et valg i innstillinger.

 

litt off-topic:

Gravity ligger fortsatt i backloggen, men jeg hadde et godt inntrykk av den frem til cirka 2 min siden...

 

Foreløpig er The Martian min favoritt hva gjelder nyere filmer satt til verdensrom og andre planeter, ihvertfall hva gjelder realisme. Med unntak av scenen hvor de foretar en "orbital rendezvous" mellom Hermes og MAV'en. Etter flere hundre timer i Kerbal Space Program var det litt vondt å se på. Det var flere ting som skurret litt der.

 

Interstellar begynte bra, men slutten trakk ned så mye at jeg neppe kommer til å se den igjen. Mulig det var all hypen i forkant som ga meg for høye forhåpninger, men budskapet om at kjærlighet er større enn tid og rom ødela mye for min del.

 

Også må jeg igjen nevne The Expanse som faktisk klarer å vise baner og det faktum at skipene må bremse ned ved ankomst til planeter, relative hastigheter osv. Selv om serien ellers er overnaturlig og tar seg store friheter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

dette lukter svinndel lang vei, med same fremgangsmaate og nivaa som theranos og Enron svinndelene. at man betaler og betaler men produktet blir aldri ferdig. 

 

kommentaren min kan vaere konspirasjon men med bakgrunn som tidligere svinndel etterforsker foeler jeg at jeg maa si ifra og redde mest mulig ut av denne svinndelen 

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...