Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ble visst en Drake Vulture på meg også ja. Jeg er et svakt, svakt menneske.

 

Bestemte meg for ikke å kjøpe men 20 min etter var plutselig i hangaren min :)  Har funnet ut at jeg må ha 200 medlemmer til hvis vi skal få bruke de skipene vi har kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestemte meg for ikke å kjøpe men 20 min etter var plutselig i hangaren min :)  Har funnet ut at jeg må ha 200 medlemmer til hvis vi skal få bruke de skipene vi har kjøpt.

Jeg konsentrerer meg om skip som enten er single-player, eller ikke krever så mye mannskap.

 

Foruten solo-play ships har jeg disse:

 

  • 600i Exploration (2 crew)
  • Cutlass Black (2 crew)
  • C2 Hercules (2 crew)
  • Orion (4-7 crew)
  • Merchantman (4-8 crew)

I følge planen skal jeg imidlertid også skaffe meg en Carrack og en Endavour, så vi får se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er imponerende. Fyren har ødelagt landingsboosterne og får ikke tatt av. Reallokererer energi og slår av en del system for å komme seg opp.

 

 

Har prøvd med Caterpillar full av varer fra Daymar, og kun høyre motor å jobbe med, det er artig :-)   Turen tilbake til Olisar gikk ellers greit.
 
Det lønner seg å ta system-sjekk FØR man tar av så man vet om evt problemer tidlig, noe disse streamerne oftest ikke gjør. 

 

Så fort vi får Vulcan og tilhørende gameplay, blir dette ekstra artig. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg ikke spilt dette på en stund, til tross for at jeg har investert ganske tung i SC. Grunnen er at jeg opplever at det 1) er et pes å sette opp kontrollene (jeg bruker to TM16000 joysticks) og 2) kontrollene endres ganske ofte, slik at det ikke bare er å sette dem opp en gang for alle.

 

Det beste hadde dermed vært om man hadde profiler for diverse oppsett ferdig lagret på et sentralt sted, og så kunne brukere laste dem ned og implementere dem, evt tilpasse sitt behov, for hver gang. Men så vidt jeg vet finnes ikke noe slikt - og jeg vet ikke engang om det for øyeblikket er teknisk mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guide for å importere joystickprofiler. Du finner enkelte community-utviklede profiler til spesifikke sticks linket direkte i guiden, og flere i hardware-kategorien i Spectrum. Om du ikke finner noe som passer din setup kan du vurdere å lage en profil selv og dele med andre brukere der.

Nå vil jeg tro det er lettere å finne profiler til en vanilla stick/HOTAS setup, men samtidig er T16000M en av de mest populære stikkene, og ikke minst er den ambidekstriell som gjør den desto bedre egnet til en HOSAS setup, så det burde være den letteste HOSAS-setupen å finne profiler til.

edit: Fant denne guiden fra PathogenUK som viser hvordan en setter up T16000M HOSAS i TARGET. Nå går jeg ut ifra at du allerede har brukt stikkene dine ingame og er kjent med dette, men legger den ved likevel.

 

Jeg har også tatt opp dette med andre aktive helpdeskere så kanskje vi etterhvert får på plass en oversikt over community made profiler i google docs som vi kan vedlikeholde aktivt. Sender deg link hvis og når - og om du ender opp med å lage og publisere en egen profil vil jeg svært gjerne ha en link :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det er fortsatt et pes å sette opp kontroller. Jeg har sluttet helt å spille nettopp av grunnene Aetius nevner. At man nærmeste må kunne programmering for å klare å fly er latterlig. For mine oppsett forsvinner fra hver gang jeg har startet spillet. Godt mulig jeg kan lagre profilene eller importere andre, men i 2018 føler jeg at det er noen steg tilbake å gjøre ting på samme måte som jeg gjorde i år 2000. Problemet med at kontroller til stadighet blir endret på forsvinner selvfølgelig etterhvert, men inntil da venter jeg heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Free Fly event startet nettopp, og varer ut helgen. Hvem som helst kan prøve ut spillet uten å betale mens eventen pågår. Man må registrere en konto hos dem for å delta. Bruker man en refkode når man registrerer seg får man litt ekstra ingame currency. Spør en venn etter deres refkode, eller plukk en herfra: https://randomizer.transversetheverse.com/

 

Man må også plotte inn en coupon code på denne siden etter registrering for å aktivere Free Fly: https://robertsspaceindustries.com/promotions/Gamescom-Free-Fly

 

Koden er GETINTOTHEVERSE

 

Når dette er gjort kan man laste ned launcheren fra https://robertsspaceindustries.com/download

 

Såvidt jeg husker er nedlastingen drøyt 30 GB, og spillet tar ca. 40 GB på disk. Det er svært sterkt anbefalt å kjøre spillet fra SSD.

 

Spillet er veldig krevende. Minimumskrav er som følger:

Windows 7 (64bit) with Service Pack 1, Windows 8 (64bit), Windows 10 – Anniversary Update (64bit)

DirectX 11 Graphics Card with 2GB RAM (4GB strongly recommended)

Quad Core CPU and 16GB+ RAM

SSD strongly recommended

 

I tillegg må page file ikke være avskrudd, selv om du evt. har mer enn nok RAM.

 

Forøvrig er rabatterte starter packages tilgjengelig ifm. Free Fly. $35 for SC og $55 for SC + Squadron 42 (fremtidig singleplayer campaign), mot normalt $45 og $65, respektivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Håper spillet er bedre enn RTX. Vi husker alle spill som har texturer som ikke eksisterer. Gi meg realistisk grafikk fremfor HDR pisset som formørker verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Skal si du hopper inn i "alle" tråder for å være negativ? Drikk en øl, så kanskje du blir litt mere possitiv :D

Er positiv til alt som er sant og ikke skrøyt. Rasjonell heter det på norsk. :) Det med texturer kan jeg henvise til Operation Flashpoint Red River ,men det visste du eller? ;) Menigheten tåler ikke kritikk sies det.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...