Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Tror ikke Chris Roberts gjør dette for pengene sin skyld for det har han nok av allerede. Det handler vel om å levere et fantastisk spill som ingen kunne tenke seg var mulig.

 

Det er godt mulig - det er til og med sannsynlig. Men det gir desverre ikke noe større håp om at vi en gang får se SC noe i nærheten av ferdig. Heller tvert om, om en ser på Roberts track-record. Han har visjoner og drømmer, men mangler realisme i prosjektene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt mulig - det er til og med sannsynlig. Men det gir desverre ikke noe større håp om at vi en gang får se SC noe i nærheten av ferdig. Heller tvert om, om en ser på Roberts track-record. Han har visjoner og drømmer, men mangler realisme i prosjektene sine.

 

Om man feiler en gang så betyr det jo ikke at man ikke lykkes neste gang, og tror mange av skeptikerne blir veldig skuffet denne gang.

Skulle ønske at de hadde kommet lengre men når man ser hva de ønsker å oppnå så har man en viss forståelse at ting tar tid.

Vi spiller hver kveld i min org og koser oss med det vi har og gleder oss for hver ny patch som kommer :)

Lenke til kommentar

når man ser hva de ønsker å oppnå så har man en viss forståelse at ting tar tid.

 

Jo, men dette er jo mye av, om ikke hele, problemet.

 

Om jeg kjører en kickstarter for forskning på hvordan mennesker kan fly uten noen hjelpemiddler, så vil nok de fleste ha forståelse for at det vil ta lang tid å finne ut av det, men det blir ikke noe mer realistisk av den grunn.

 

Naturligvis vil det ta langt tid å få realisert den visjonen Roberts selger - det er det som gjør at de kan fortsatt selge den. Det er ikke i seg selv noe godt argument for at prosjektet er sunt.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Heller tvert om, om en ser på Roberts track-record. Han har visjoner og drømmer, men mangler realisme i prosjektene sine.

 

Du sier dette som om det skulle være opplest og vedtatt at det er sant, uten noen som helst forbehold eller underbygging. Ikke bare tar du feil, men som vanlig oser du av hat i alt du skriver om Star Citizen / Chris Roberts. La spillet være og gå heller og skrive noe i tråden til et annet spill som du liker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Star Citizen/Chris Roberts har nå inngått avtale med to investorer for $46million, de er tidligere kompiser av Chris Robert ut ifra det jeg skumleste så det er fortsatt en familie bedrift han kjører, som er greit nok. Ikke noe i kickstarteren/payal som tilsa at han ikke kunne styre skipet som han selv vil.

 

Jeg håper dette medfører mer press på å få ferdig spillet til skikkelig spillbar alpha, på lik linje Rust hadde en morsom alpha i flere år. Driter i om det er evig early access så lenge der er samme frihet som i Rust bare på den skalaen de har vist at de klarer bygge med procedural generation.

 

Driter i quests, jeg vil kjempe mot andre spillere og sanke ressurser og stjele ressurser. Om det ikke eksisterer 1000 forskjellige fully voice npc quest givers gir jeg fullstendig blaffen i.

 

https://www.neowin.net/news/star-citizens-singleplayer-squadron-42-gets-a-roadmap-cig-raises-46m-from-investors

Lenke til kommentar

Må si at det er imponerende at CIG har klart å samle inn en rekordsum på 37.7 millioner dollar fra pledge skip i 2018. Selv om utviklingen har holdt på i 6 år. Dette er ikke medregnet med abbonementer eller andre inntekter.

 

Forrige rekord ble gjort i 2016 med 36.1 millioner dollar, og 34.9 millioner dollar i 2017 var heller ikke altfor dårlig.

 

I tillegg så har de solgt aksjer fo 46 millioner dollar, og jeg har ser at de skal ansette ca.100 nye.

https://cloudimperiumgames.com/jobs

 

For meg ser det ut som de prøver å cashe inn mest mulig slik at de kan hyre inn flest mulig for at utviklingen skal enda raskere. I de første årene brukte de enorme ressurser på å finne løsninger og utvilkle utviklervertkøy. I likhet med Tesla så har det gått tregt, men sånn er det ofte når man starter fra scratch. I 2018 opplevde vi et kjempebyks når det kommer til utvikling. Det har skjedd veldig mye 2018 og, 2019 burde bli enda bedre.

Endret av Heradon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ekstremt mye som skjedde slutten av 2018. Ytelse, planeter med innhold, FOIP og VOIP.... veldig mye kult. Man kan lett hoppe inn i spillet nå og ha det morro. Føler de er ferdig med det vanskeligste, de har bevist at teknologien faktisk er mulig og fungerer. Nå blir vel fokuset mer og mer innhold framover, gleder meg :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apropos hva de mener er de viktigste tingene fremover, før lansering, kan man se det i talen på slutten av CitizenCon i fjor: https://youtu.be/hqxmonfCwvM?t=680

 

I korthet er dette de viktigste tingene som gjenstår nå:

1. Organisasjonssystemet (Organization System)
2. Full bestandighet (Full Persistence)
3. Tjenernetting (Server Meshing)

 

MvYCKyS.jpg

 

I tillegg er det mange små og store ting, som f.eks. utforsking og en mengde planeter med landingsmuligheter.

 

Her er et par lenker til offisielle veikart:

Star Citizen MMO: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citizen
Star Citizen Squadron 42: https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/2-Squadron-42#features

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En gang, for fryktelig lenge siden, da jeg var ung og akk så naiv, så støttet jeg kickstarteren til SC. Dengang lovet de leveranse innenfor noen få år - 2014 om man skal være nøyaktig.

 

Nå fikk jeg nettopp en mail hvor de skryter av "alpha 3.6 patch". Nå altså. I midten av 2019. Her går det tydeigvis i "black market boogie" og "design a badass bumper sticker to tell tailgaters to back off your Ballista" og når man har slike morsomme ting å ta seg til, så bryr man seg vel ikke om hvorvidt det faktisk finnes et spill eller ikke?

 

Kickstarteren som lovet et spill i 2014 er altså nå i 'alpha 3.6'... Hurra..? Viktig at alle kjøper flere konseptskip til noen hundre dollar her om vi skal få fortgang på dette prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...