Gå til innhold

Expert bytter navn til Power


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er ofte innom den lokale Expertbutikken som er relativt ny (noen år gammel). De har svært god plass, men den er så rotete og dårlig priset. Særlig Tv-avdelingen er horribel dårlig. Masser av TV'er stående rundt omkring, gjerne uten merking av noe slag - det blir helt håpløst å sammenligne både størrelser, modeller og prisklasser.

 

Ved siden av ligger en Elkjøpbutikk. Den har mye mer orden i sakene og det veldig mye lettere og sammenligne i Tv-avdelingen.

 

Beholdningen som finnes på nett stemmer ofte ikke overrens med den faktiske beholdningen, og prisene likeså.

Lenke til kommentar

Var da fælt til klaging. 

Burde vi ikkje være glad for at det finnes to store forskjellige konkurenter stort sett i alle de store byene ?

 

Fana i Bergen har 3 stk store merker, Lefdal, Expert og Elkjøp. 

 

Elkjøp og Lefdal er no samme ulla, og hos elkjøp er det både rotete, og knagger, hyller ofte ganske så slanke. 

Lefdal er en rimelig flott butikk synst eg. Bra organisert, masse ting, og fulle hyller. 

 

Expert derimot, de er veldig bra her synst eg. MASSE i hyllene, alt fra dubbeditter til store merker, STOR avdeling for hvitevarer. 

Ja, de har sine egne merkenavn, akkurat som de fleste andre, men det betyr ikkje at produktet er dårlig!

Ofte er det samme produkt som ett annet annerkjent merke, men med en annen farge, eller en ørliten forskjell som gjør at de kan bytte navn. 

 

Og ja, de kjører andre merker/modeller enn elkjøp, og hvorfor spør du ? Jo fordi alle andre kjeder gjør det også ( gmax vs xxl osv) fordi de har prisgaranti! Finner du en lavere pris så får du det til den prisen. 

Sier seg selv at de tar inn en annen modell da. 

 

Pris forskjell på noen få ting eg skal ha fremover :

 

S8:

Elkjøp 7590

expret 7590

lefdal 7590

komplett 7590

 

Fitbit charge 2

Elkjøp 1290

Expert 1289

Lefdal 1290

 

Microsoft surface 4 pro

Elkjøp : 11446

Expert  11445

lefdal : 11446

 

Noen få ting, og eg har spart hele to kroner hos expert. 

Hvor er de skyhøye prisene folk snakker om ? 

 

Søk opp det du vil ha, og se på prisjakt/prisguide. Rimelig likt på de tingene eg har funnet til no. 

 

Satser på Power blir ett solid merke etterhvert, som kan konkurere med elkjøp/lefdal på samme type produkter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Expert/Power er jo allerede i dag en konkurrent så dette er det ingen som klager på ville jeg tro. Det er tydelig at NOE er galt hos Expert siden de har de samme produktene og samme prisene, men selger dårlig siden de går med underskudd over lang tid. Innkjøpsprisene kan jo være dårligere, men jeg tror noe av forklaringen ligger andre steder da selve forretningskonseptet er likt overfor kundene.

 

Når det gjelder TVer er de svært vanskelig å sammenligne hos mange av kjedene siden de kjører forskjellig promo-sendinger på dem. Det blir umulig å sammenligne, dessuten burde man vise standard fjernsynssending så folk kan kjenne igjen bildene fra fjernsynet hjemme og lettere kunne se forskjell på de i butikken. Reklamesendinger og tegneserier ser likt ut på etthvert Tv. Men siden de velger å operere på denne måten så er det bra med returretten!

Lenke til kommentar

Er ofte innom den lokale Expertbutikken som er relativt ny (noen år gammel). De har svært god plass, men den er så rotete og dårlig priset. Særlig Tv-avdelingen er horribel dårlig. Masser av TV'er stående rundt omkring, gjerne uten merking av noe slag - det blir helt håpløst å sammenligne både størrelser, modeller og prisklasser.

 

Ved siden av ligger en Elkjøpbutikk. Den har mye mer orden i sakene og det veldig mye lettere og sammenligne i Tv-avdelingen.

 

Beholdningen som finnes på nett stemmer ofte ikke overrens med den faktiske beholdningen, og prisene likeså.

 

TV-avdelingen er den verste på kundeservice der jeg bor. Må jo vente i evigheter for at det blir en ledig kundeveileder.

 

Jeg synes også at EL-kjeder bør tenke nytt. F.eks. vedrørende det å ta inn nye TV og monitormodeller. Hva med å spør kundene om hva man vil ha, framfor bare å ta inn noe vilkårlig ræl?

Endret av G
Lenke til kommentar

Var da fælt til klaging. 

Burde vi ikkje være glad for at det finnes to store forskjellige konkurenter stort sett i alle de store byene ?

 

Hva var det nå igjen som gjorde at Media Markt trakk tanken om å starte opp i Norge? Elektronikkhungrige nordmenn med kjøpelyst må jo være tingen.

Lenke til kommentar

 

Var da fælt til klaging. 

Burde vi ikkje være glad for at det finnes to store forskjellige konkurenter stort sett i alle de store byene ?

 

Hva var det nå igjen som gjorde at Media Markt trakk tanken om å starte opp i Norge? Elektronikkhungrige nordmenn med kjøpelyst må jo være tingen.

De trakk seg grunnet for store kostnader knyttet til logistikk og leveringskostnader i vårt vidstrakte land.

 

Nordmenn er også ekstremt prisbevisste og kjøper der de kan spare 1 kr, noe som tydeliggjør at "enda" en konkurrent ville vært marginalt med fortjeneste innen de nærmeste 10 årene før de kunne fått et utbytte. Norge er også et "lite" land i antall mennesker, kontra de større landene i resten av Europa.

Lenke til kommentar

Expert sliter ikke med vekst, slik artikkelen kan gi inntrykk av. De hadde milliardunderskudd for noen år siden, har gjennomgått store restruktureringer og massiv overhaling av konsept for å få til en ny satsning på å være billigst - fordi nordmenn vil ha billigst ("og best")!

 

Problemet ligger i at Expert har mye negativ omtale og vond smak i mange sin munn fordi de har en lang historie med å være "dyere" enn konkurrenter. De har vært på offensiven med å lage reklame for å si sannheten, ved å sparke 1300 ansatte har de nå råd til å senke prisene til det folket vil ha. Dette ble ikke godt mottatt og henger igjen hos mange.

 

Ved å bytte navn kan de fokusere på alle nyvinningene som Expert - nå Power har skapt for markedet i Norge, nemlig "Lik pris på nett og i butikk", flotte nye butikk-konsepter og enda større satsing på opplæring av de som jobber i butikkene og fokus på kundens behov. :)

 

De av dere som har negativ opplevelse av Expert og ikke har vært innom de siste årene, gi de en ny sjanse. Er utrolig mye bra jeg har sett i butikkene deres. Prisene er det heller ingenting å si på.

Siste punkt; Uten Power/Expert i Norge ville dere hatt enda høyere priser. Det er en viktig motpol til den store og etablerte Elkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Expert/Power er jo allerede i dag en konkurrent så dette er det ingen som klager på ville jeg tro. Det er tydelig at NOE er galt hos Expert siden de har de samme produktene og samme prisene, men selger dårlig siden de går med underskudd over lang tid. Innkjøpsprisene kan jo være dårligere, men jeg tror noe av forklaringen ligger andre steder da selve forretningskonseptet er likt overfor kundene.

 

Når det gjelder TVer er de svært vanskelig å sammenligne hos mange av kjedene siden de kjører forskjellig promo-sendinger på dem. Det blir umulig å sammenligne, dessuten burde man vise standard fjernsynssending så folk kan kjenne igjen bildene fra fjernsynet hjemme og lettere kunne se forskjell på de i butikken. Reklamesendinger og tegneserier ser likt ut på etthvert Tv. Men siden de velger å operere på denne måten så er det bra med returretten!

Hehe, hva som er galt ? Vel, du kan jo begynne med folkene her inne. 

"expert suger, expert er så jevlig dårlig, expert er så jevlig jalla.. 

Om du forteller til en person nok ganger om at noe suger balle så blir det sånn!

 

De selger for  for pokker samme ulla til samme pris på mye av det. At de har avanse på enkelte ting er jo en selvfølge. 

 

Hvorfor du blander inn hvordan kjedene viser frem tv`ene sine aner eg ikkje, men slik er det jo som du nevner hos alle.

Lenke til kommentar

 

Var da fælt til klaging. 

Burde vi ikkje være glad for at det finnes to store forskjellige konkurenter stort sett i alle de store byene ?

 

Hva var det nå igjen som gjorde at Media Markt trakk tanken om å starte opp i Norge? Elektronikkhungrige nordmenn med kjøpelyst må jo være tingen.

 

Mye bedre om du kommer til poenget ditt. 

 

Men uten å gidder å begynne å lese meg opp på Meida Markt så tipper eg det er pga en allerede HARDT presset elektronikkbransje . 

 

Det er ufattelig mange produkter bransjene idag taper penger på når de selger de. 

 

Vil tippe innen en 7 års periode så er det ikkje lenger noe som heter elkjøp/expert butikk. 

Synd synst eg , for eg liker å se produktet før eg kjøper det.

Lenke til kommentar

I det hele og store bildet så er power det merket flest kjenner til, dog ikke i Norge. Ettersom de heter Power i Danmark og Finland. Synes det gir mer mening at alle heter det samme. 

 

Tviler på at de endrer sortimentet sitt, men vil nok fortsette med å øke antallet egne merkevarer. 

*host*

https://www.expert-technomarkt.de/

*host*

 

Jeg kom over en reklameplakat der det stod at de hadde 600 filialer i Tyskland. Lahdidah.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Expert er så bedritent at hele kjeden bør tvangsnedlegges som en tjeneste til menneskeheten. Makan til udugelige ansatte og bedritent sortiment.

Lenke til kommentar

Expert er så bedritent at hele kjeden bør tvangsnedlegges som en tjeneste til menneskeheten. Makan til udugelige ansatte og bedritent sortiment.

Hvordan kan du skrive noe slikt og faktisk trykke "post"? Skjønner du ikke hvor dumt det faktisk er å ta alle Expert-ansatte under en kam? Selv på hver enkelt butikk så er det garantert stor variasjon blant ansatte. Akkurat som det er på Elkjøp og alle andre kjeder. Du forstår ikke at det er opp til hver enkelt individ hvor (u)dugelige de er?

 

Blir så oppgitt hver gang jeg ser noen klager over en kjede fordi noen få i lokalbutikken deres ikke kan jobben ifølge dem. Må jo også ta høyde for at mange i Facebook-kommentarfelt som klager over "De i butikken kan jo ingenting" faktisk tar feil også. Det hender ofte at kundene klager og tror de har rett når de er helt på villspor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herlig.

 

Jeg synes en del av de som jobber på Lefdal er delvis udugelige jeg. Alt etter hvem man møter på. Elkjøp overrasket meg veldig positivt sist jeg var innom nylig. Traff 3 forskjellige bra ansatte der. Expert der jeg bor er sånn midt på treet, hverken for eller i mot. Med unntak av når det danner seg 4 mil lang kø på TV-avdelingen deres  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

blablablabla

Etter det jeg har sett hos Expert står jeg 110% bak det jeg skrev. Det er butikker, kjeder jeg misliker og ikke handler hos fordi det har vært enkelttilfeller av dårlig kundeservice, men Expert er ikke det - Expert er kjeden hvor den ene hendelsen har overgått den andre. Folk som jobber hos Expert er enten udugelige eller ekstremt naive når det kommer til hva de vet om hva som gjøres i den kjedens navn. Kjeder har aldri hatt og vil aldri ha den frihet å dømmes etter hva de beste gjør.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Ja er enig i at det er en del selgere som er mer opptatt av salget enn å informere. Slik at de da fort kan framstå som veldig lite kompetente på det de så skal selge. Vi vil ha specs. og ordentlig nerdeinformasjon om alle produkter selvsagt  :wee:

 

Om en selger blir overfladisk så har han undervurdert meg som kundetype, det er sikkert.

Lenke til kommentar

Det er noen rare påstander og synsing om at Power er så kjent i Danmark m.m.

 

Kort sagt Expert er i alle Skandinaviske land i dag. I Danmark begynte noen butikker å skifte navn til Power, det er ikke så lenge siden. Det samme skjer i de andre landene.

Poenget med navnebytte kan man jo lure på.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...