Gå til innhold

Expert bytter navn til Power


Anbefalte innlegg

Folk kan si mye negativt om Power (er stort sett enig), men likevel føler jeg de er nødvendige i markedet.

Elkjøp har vokst seg for store, og bortsett fra Power er det ikke lenger noen reelle konkurrenter på pris og utvalg.

Uten Power ville Elkjøp hatt mer eller mindre monopol blant de fysiske butikkene, og prisene hadde økt betraktelig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har jo komplett, digitalimpuls jeg handler mere der.

Vertfall pc utstyr. Elkjøp og power blir mere filmer og spill kanskje hvis jeg ikke handler det på steam\orgin etc.

 

Power har ikke særlig mye tilbud lengere vil jeg si var mest på nyåpningen.

Da hadde de ryzen\intel deler ganske billig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Elkjøp har vokst seg for store, og bortsett fra Power er det ikke lenger noen reelle konkurrenter på pris og utvalg.

Uten Power ville Elkjøp hatt mer eller mindre monopol blant de fysiske butikkene

 

Man har jo komplett, digitalimpuls jeg handler mere der.

Vertfall pc utstyr.

 

Kanskje hvis du bor i Oslo, men ingen av de du nevner har utsalg andre steder.

Jeg snakker heller ikke om butikker som spesialiserer seg på nisjer som pc-komponenter, men derimot store varehus som selger litt av alt. Elkjøp og Power har store varehus over hele landet.

 

Det finnes noen alternativer som f.eks NetonNet, Euronics, Kjell&kompani, Schousen etc. Men førstnevnte har bare noen få utsalgssteder, og de andre har svært begrenset utvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bor ikke i oslo, men har månedskort på det meste så er ikke vanskelig å reise dit hvis jeg skal ha noe.

 

Syns det er få store varehus egentlig. Ting har blitt mye mindre vil jeg si. Elkjøp Marketplace og Elkjøp outlett har blitt større en butikkene. Problemet det selger mest fra internett brukt eller fra tjendjepart.

 

Det har vel blitt mindre megastore butikker eller?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

kjøleskap og fryser kan man kjøpe fra ikea.

Spørs hvor langt du må reise om man har bil\varebil.

Enkelte varer må bestilles uansett da slipper man neppe unna frakt.

 

Må du ha det inn med teskje? Jeg sier ikke at det ikke finnes andre butikker som selger elektronikk, men ingen konkurrenter har samme vareutvalg og tilgjengelighet av fysiske butikkutsalg som de to store kjedene!

Ikea har 7 varehus i Norge. Utvalget i hvitevarer er svært begrenset.

Til sammenligning har Elkjøp 141 butikker, og Power 120.

 

Med stasjonsvogn eller tilhenger får man med seg det meste av varer fra butikken, uten å måtte betale ekstra for frakt. Bestilling frem til varehus koster ingenting. Post eller levering hjem koster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spesielt kjøleskap hadde jeg aldri verden kjøpt fra ikea. Såpass store forskjeller i praktisk bruk. En fryser er det ikke like krise om temperaturdifferansen er stor.

 

Men på kjøleskap blir maten ødelagt om du går under 0 grader, og vil mugne mye raskere om tempen går over 3 grader. Aller best er gjerne å ha på 2 grader, og så la tempen gå fra 1-3 grader. (kun mulig med god sirkulasjon og en god elektronisk termostat)

 

Merka i alle fall en dobling, om ikke tredobling av vatigheten på mat generelt sett. For ikke å snakke om høyere luftfuktighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk kundeavisa i posten idag. Den er bare alt for stor. Når de ikke klarer å presentere mer enn tre-fire produkter på en A2 side, er det et tegn på at papir og distribusjon er for billig i dette landet.

 

Eller at det pressede grafiske yrket bidrar til mindre kompetanse når avisene først designes :)

 

https://karrierestart.no/arbeidsmarkedet/1065-yrkene-som-vil-forsvinne-

Endret av G
Lenke til kommentar

Folk kan si mye negativt om Power (er stort sett enig), men likevel føler jeg de er nødvendige i markedet.

Elkjøp har vokst seg for store, og bortsett fra Power er det ikke lenger noen reelle konkurrenter på pris og utvalg.

Uten Power ville Elkjøp hatt mer eller mindre monopol blant de fysiske butikkene, og prisene hadde økt betraktelig...

 

Synd vi ikke fikk Mediamarkt til Norge.

 

 

Spesielt kjøleskap hadde jeg aldri verden kjøpt fra ikea. Såpass store forskjeller i praktisk bruk. En fryser er det ikke like krise om temperaturdifferansen er stor.

 

Men på kjøleskap blir maten ødelagt om du går under 0 grader, og vil mugne mye raskere om tempen går over 3 grader. Aller best er gjerne å ha på 2 grader, og så la tempen gå fra 1-3 grader. (kun mulig med god sirkulasjon og en god elektronisk termostat)

 

Merka i alle fall en dobling, om ikke tredobling av vatigheten på mat generelt sett. For ikke å snakke om høyere luftfuktighet.

Enig i at luftsirkulasjon er en fordel. Har et simpelt tilleggskjøleskap som er greit å ha for festvarene. Nederst så fryser ting, og om en øker temperatur så blir det jo varmere øverst uten aktiv sirkulasjon.

Endret av G
Lenke til kommentar

Aner ikke hvordan det er med Power nå, men Euronics og tidligere expert var veldig flinke til å få levert produkter med litt andre modellnavn, så dem kunne selge dem til hvilken som helst pris og ingen kunne komme å kreve noe prisgaranti, selv om det egentlig var ett produkt som alle andre og solgte.

 

Man kan fort oppdage tver og lignende i prisguiden som har helt identiske spesifikasjoner som en annen likens tv, men med et annet siffer i modellnavnet og bare blir solgt av Euronics. Suspekt.

Lenke til kommentar

Standard strategi som i høyeste grad er aktuell. Funker dog ikke på de populære produktene hvor selve navnet og modellen er det som selger. Typ: Iphoner, samaungtelefoner og litt annet.

Strategien med minimale endringer i en bokstav eller tall ut i modellnavn startet for alvor for ca 15 år siden.

Dermed kan en butikk eller nettbutikk påstå man er billigst på "den modellen fra Panasonic"...

Før var det ingen forskjell på mange av disse ulike navnene på samme modell. Nå er mitt inntrykk at det er lagt inn forandringer for å ikke få ulike forbruker organisasjoner på nakken.

Forandringene på f.eks. bullsonic HD500 bdg hos en forhandler og bullsonic HD500 ghg hos annen kan i dag være:

En en inn eller utgang er tatt bort eller lagt til. Eller noen endringer i firmware som gir noe ekstra på den ene.

Altså ikke lenger identisk vare med ulik betegnelse, men med en modifikasjon.

På hvitevarer kan det være så enkelt som å endre litt på støydemping, slik at det er ulike utslag på støymåling. Nå har jeg ikke noen dokumentasjon på min siste påstand..

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tallet på støydemping er satt av fabrikk og har ingen rot i virkeligheten. To kjøleskap som bråker like på mye papiret kan ha et hav av forskjell i oppfattet støy. Hvor det ene knapt er hørbart og det andre høres ut som et diesellokomotiv.

Kjøper aldri noe uten returrett. Mobiler har ikke returrett hos Elkjøp, og Komplett har vist seg å være noe vrange på enkelte ting. Power har derimot den beste ordningen synes jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke returrett på mobiler? De har da begge nettbutikk, og der hat du krav på 14 dager. Så høres rart om de skulle endra noe for fysisk butikk? Var ikke tilfelle sist jeg handla der, eller da jeg jobbet der, sistnevnte er dog flere år siden...

 

Så noe usikker på hva du sikter til på akkurat den fronten?

 

Med tanke på kjøleskap så er det oftest uproblematisk å få returnert og bytta de. Så fremt man er klar over at kunden så klart må betale frakt, eller frakte det tilbake selv.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...