Gå til innhold

Expert bytter navn til Power


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker du på Alnabru? Er enig der var det mest tilbud.

Har ikke sjekket oslo S eller Nationaltheatret. Da de har 2 mindre butikker der. Men tror ikke de har åpnet power der ennå. Ved togstasjonen og like i nærheten av komplett sin pickuppoint.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har selv lite tro på power vil leve særlig lenge, særlig hvis de selger så billig som de gjorde på åpningen på alnabru.

Når de ikke fremdeles er billig lengere vil de fleste styre unna hva tror dere?

 

Selv tror jeg komplett\elkjøp er kanskje litt tryggere med tanke på konkurs.

Nå er jo power store på verdensbasis men hjelper vel lite i det store og hele.

 

Er vel en grunn for expert ble kjøpt opp av power.

Lenke til kommentar

http://e24.no/naeringsliv/elektronikk/power-aapner-paa-fredag-venter-omsetningsvekst-paa-500-millioner-i-aar/23988650

 

 

Kjeden skal også rulle ut en ny app, som gjør at kundene i større grad kan være selvbetjente og slippe å gå til kassen. Ifølge Nilsen sikter kjeden på å lansere appen før sommeren.

– Vi satser på å øke omsetningen med 500 millioner kroner i år. Det gjør at vi kan tåle lavere marginer. Vi vil være så aggressive på prisingen at det vil gå ut over lønnsomheten på kort sikt. Men vi skal sikre oss en posisjon i Norden, og vi er ikke avhengig av milliardoverskudd.

Vel de har store håp, er det virkerlig så overpriset prisene i butikkene? For vil tro de tapt 5 milioner kr på åpningen så er veldig overrasket de kan faktisk tjene så mye, kanskje folk handler mye mere en salgs varer i så fall?

Lenke til kommentar

De burde også ansette folk som kan eller ønsker og kunne noe om hva de selger. 98% av gangene jeg spør om et produkt, "øøhm, ja, joda, er bra dette" ..

De anbefaler også billige dritt merker til folk som ønsker et bra produkt, siden det er det de tjener penger på. Dette gjelder forøvrig også Elkjøp og de andre.. 

Lenke til kommentar

Kan skrive under på det Papirkurven skriver. Anbefaler dårlige produkter til "intetanende" personer (les eldre dame), selv om de også selger nyere utgaver. I tillegg begynte selgeren med "I Norge er gjennomsnittlig databruk på mobil nesten 5 GB...", og mente at det ville være fornuftig. Det var da helt til jeg brøt inn og spurte om det ikke hadde vært en ide å spørre om hvor mye hun faktisk brukte av data. Joda, under 100 MB i måneden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg fikk kundeavisa i posten idag. Den er bare alt for stor. Når de ikke klarer å presentere mer enn tre-fire produkter på en A2 side, er det et tegn på at papir og distribusjon er for billig i dette landet.

Lenke til kommentar

Service og ansattes kunnskap er klart variabel i både hos Lefdal, Elkjøp, Expert m.m.

Minner forøvrig om at man ofte kan gjøre best kjøp i butikk, bedre enn i nettbutikker. Ingen av butikkene i alle kjedene har lik pris hele tiden. Lokal konkurranse gir ulik pris i ulike byer.

 

Flere ganger har jeg handlet under laveste pris på prisjakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner forøvrig om at man ofte kan gjøre best kjøp i butikk, bedre enn i nettbutikker. Ingen av butikkene i alle kjedene har lik pris hele tiden. Lokal konkurranse gir ulik pris i ulike byer.

Er ikke selve poenget med denne Power-omleggingen at alle butikker har samme pris på alle varer hele tiden som på nett, og at prisene styres direkte fra hovedkontoret uten fiklemulighet for butikkene?

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Er ikke selve poenget med denne Power-omleggingen at alle butikker har samme pris på alle varer hele tiden som på nett, og at prisene styres direkte fra hovedkontoret uten fiklemulighet for butikkene?

Tror ikke det er slik i praksis, de sier har samme pris i butikk\nett.

Men hvis dette blir sjekket tror jeg neppe man kan stole helt på priskalkulator.

Særlig prisguide.no eller prisjakt.no hvis det baseres på det.

 

Så ville gjort research før et kjøp hos expert\lefdal\elkjøp i så fall.

For særlig fristende kampanjer eller tidbegrenset kjøp de tjener på da de ikke har det på lager, men har noe tilsvarende til 30% høyere pris.

https://www.power.no/kampanje/data/

 

Kjøper man noe der er store sansynlighet man kommer tomhent hjem.

For virker ikke som expert har solgt så mye.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Minner forøvrig om at man ofte kan gjøre best kjøp i butikk, bedre enn i nettbutikker. Ingen av butikkene i alle kjedene har lik pris hele tiden. Lokal konkurranse gir ulik pris i ulike byer.

Er ikke selve poenget med denne Power-omleggingen at alle butikker har samme pris på alle varer hele tiden som på nett, og at prisene styres direkte fra hovedkontoret uten fiklemulighet for butikkene?

Det er nok mange år til du eventuelt ser noe slikt skje. Det er for ofte feil, lokal konkurranse, pruting, gamle varer. b-varer, utstillinger osv... til at det er praktisk med låste sentrale priser. Det ert uansett bare negativt for kunder med låst pris, så ser ikke noen grunn til dette. For du får jo uansett som før samme pris på varer i butikken som på nettet (eller lavere). Om systemet viser høyere pris enn i butikken, så får du butikkpris. Viser den lavere, så får du systemet ("nettpris"). Altså laveste pris.

 

Men på butikker med papir-prislapper, så kan det hende selger ikke ser prislappen i butikk, og ikke oppdager at systemet har høyere pris når varen scannes inn. Da kan det lønne seg å være våken. Du får jo uansett laveste pris, men menneskelige feil kan skje.

 

På butikker med digitale prislapper (de fleste på østlandet med mange flere) så blir det selvsagt langt lettere, da både butikkprisene og systemet (nett) blir synkronisert. Nedsiden er jo at kunder kanskje ikke finner ekstra gode priser som er feil, gamle salgspriser osv... Fordelen er at du kan være mer trygg på at prisen på lappen er prisen du betaler.

Selv om det nok fysisk er mulig å overstyre (men det er da for å sette ned prisen lokalt, ikke mer). 

Lenke til kommentar

Til siste innlegg. Ingen fysiske butikker innen elektronikk har like pris i alle butikker. Slik har det vært i alle år og vil fortsette.

Elektronisk prising sentralt ødelegger litt på gode lokale tilbud. Men fortsatt kan dem prise med fysiske lapper eller gi lokale faste avslag på varegrupper. F.eks. et fast prosentavslag som står nevnt i butikk.

 

Jeg har handlet i nettbutikker siden 2002, den gang sparte man på det. I dag gjør man ofte like gode eller bedre kjøp på samme vare i fysisk butikk. Fordelen med fysisk butikk er stor ved service (feil på varene og reklamasjon).

Forøvrig er nettbutikker rå på å overdrive sine rabatter med kunstig høye førpriser, akkurat slik fysiske butikker gjorde for 20 år siden.

Småvarer (lagringsmedia m.m.) og deler til pc er nok netthandel mest gunstig.

Det er distriktene og småbyen som er tjent med elektronisk fellesprising.

Lokal konkurranse påvirker ekstra rabatter. I store byer ligger ofte alle de største El butikkene i samme område og kniver om kundene.

Desuten er det El butikker som ikke er med på prisjakt og prisguide..

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Altså, vi vet jo at det har vært slik. - På elkjøp og Lefdal f.eks så må du jo sjekke prisen på nett selv og kreve din rett.

 

men nå er det jo slik at Power er et helt nytt konsept. - Selve konseptet er jo at de SKAL ha samme pris i butikk som på nett, og alle som er omprofilert til Power skal ha digitale prislapper som styres sentralt fra "prisrobtoen"

 

Jeg ville derfor som kune blitt meget overrasket dersom ikke alle Power-butikker med elektroniske prislapper har samme priser, og de samme som ligger på nettsidene. - Det er jo som sagt hele konseptet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Altså, vi vet jo at det har vært slik. - På elkjøp og Lefdal f.eks så må du jo sjekke prisen på nett selv og kreve din rett.

Power ville jo gravd flere egne butikkers grav om dem ikke kunne konkurrere på pris lokalt.

 

men nå er det jo slik at Power er et helt nytt konsept. - Selve konseptet er jo at de SKAL ha samme pris i butikk som på nett, og alle som er omprofilert til Power skal ha digitale prislapper som styres sentralt fra "prisrobtoen"

 

Jeg ville derfor som kune blitt meget overrasket dersom ikke alle Power-butikker med elektroniske prislapper har samme priser, og de samme som ligger på nettsidene. - Det er jo som sagt hele konseptet.

Ta deg en tur innom ulike Power butikker å bli overrasket. Butikkene har lov til å bruke egne lapper og rabatter. En hver fysisk butikk må jo konkurrere lokalt også. Ingen av elktrobutikkene i de ulike kjedene har lik pris overalt.

Mange tror også at prisjakt gir billigt pris uansett. Ja ut fra nettpris, men ikke med lokale tilbud i fysiske butikker der du bor. Jeg har handlet det neste av ekektrovarer til godt under billigste prisguide pris på nett. Det er slutt på tiden der netthandel var billigst på det meste.

 

Det som har endret seg nå, er at du aldri skal betale OVER nettpris.

 

Allerede nå har jo Power hatt ulik pris i ulike regioner på sine tilbudsreklamer. Dette er nytt og overrasket meg mest.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det som har endret seg nå, er at du aldri skal betale OVER nettpris.

 

Allerede nå har jo Power hatt ulik pris i ulike regioner på sine tilbudsreklamer. Dette er nytt og overrasket meg mest.

Altså, jeg skjønner at butikkene kan ha egne tilbud og kampanjer med varer som er billigere enn den sentrale prisen, men de butikkene som er omprofilert og har fått digitale prisskilt som styres sentralt etter "prisroboten" kan jo ikke ha HØYERE priser enn den sentralt styrte prisen som skal være billig. - Isåfall vil det jo totalt underghrave konseptet de reklamerer med.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Selv om en gitt mengde avføring er pakket inn i sølvpapir, er det fortsatt avføring. Jeg har forsøkt å handle hos "Power" et par ganger og har blitt mast på om Donald forsikringer og blitt sett på som en idiot da jeg ikke har ønsket et hvitt eksemplar av et produkt de har for mye av, mens den grå/svarte versjonen de kun har en av, må letes etter pga. Dårlig logistikk kontroll osv. De på Power i Fredrikstad blir grinete når de må jobbe for lønna og gå 20 meter. Da er det sannelig ikke rart at kunder handler andre steder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...