Gå til innhold

Kvinne ble hetset på grunn av Mass Effect: Andromeda-animasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi må vel bare konkludere at Andromeda ikke har hatt noen Lead Facial Animator, men hvis det ikke er tilfellet, så burde den personen finne seg noe annet å gjøre, kvinne eller ei.

 

Trusler derimot er bare usaklig og umoralsk, men faktumet består.

I de fleste tilfeller hviler ansvaret på den som beslutter at produktet er bra nok til å slippes på markedet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Små menn som er redd for kvinner. Ikke noe nytt det. Fremdeles like patetisk.

Hadde det vært en mann som hadde utgitt seg for og være lead animator hadde han fått samme behandling. Så tror det har veldig lite med om det er mann eller dame her. Uansett kritikken burde vært rettet mot bioware for ansettelsen.

 

Hadde dette skjedd om det var en mann:

 

Noen av dem antydet også at hun fikk jobben kun fordi hun var kvinne, og at hun burde får sparken umiddelbart.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er skummelt hvor mange som vegrer seg for å ta et standpunkt mot sjikane og hets her, og heller prøver å endre temaet i samtalen. Det er greit å diskutere en sak, men i dette tilfellet er det irrelevant om hun har vært med i prosjektet eller hvilken stilling hun hadde. Det er irrelevant om ansiktsuttrykkene faktisk er dårlige eller ikke. Det er irrelevant om det er enkeltpersoner eller utvikler som har ansvaret for kvalitetet på produktet. Det relevante er at det finnes en del rabiate mennesker blant gamere som mister det sosiale filteret når noe går mot dem. 

 

En ting som faktisk ikke er irrelevant er at hun er kvinne, for denne typen grov sjikane dukker mye oftere opp mot kvinner enn mot menn. Så får jeg heller tåle å få "SJW" stempla i panna denne gangen.

Endret av Vegard#
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det er skummelt hvor mange som vegrer seg for å ta et standpunkt mot sjikane og hets her, og heller prøver å endre temaet i samtalen. Det er greit å diskutere en sak, men i dette tilfellet er det irrelevant om hun har vært med i prosjektet eller hvilken stilling hun hadde. Det er irrelevant om ansiktsuttrykkene faktisk er dårlige eller ikke. Det er irrelevant om det er enkeltpersoner eller utvikler som har ansvaret for kvalitetet på produktet. Det relevante er at det finnes en del rabiate mennesker blant gamere som mister det sosiale filteret når noe går mot dem. 

 

En ting som faktisk ikke er irrelevant er at hun er kvinne, for denne typen grov sjikane dukker mye oftere opp mot kvinner enn mot menn. Så får jeg heller tåle å få "SJW" stempla i panna denne gangen.

 

Et hvert oppegående menneske burde være enig med deg. Kjønn er irrelevant når det kommer til kvalitet på arbeid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bioware har strengt tatt ikke så solide bein å stå på i slike saker når de plasserte en åpen rasist i en sentral rolle i utviklingen av dette spillet.

Sentral var han vel ikke, men han har mistet jobben nå hvis det er noen trøst. Vet ikke om han var bundet av kontrakt eller hva. 

Lenke til kommentar

Er ikke bekreftet at han uventet mistet jobben, bare at han ikke jobber der nå. Er vanlig i spillbransjen å jobbe midlertidig tilknyttet et prosjekt.

 

I alle tilfeller lot Bioware han jobbe der i over et år etter at de strengt tatt burde la han gå. Jeg har ikke lett for å si denne klisjeen, men "hadde det vært motsatt" (i betydningen "hvit person sa tilsvarende om fargede personer") ville Bioware reagert sporenstreks.

 

Når det er sagt, for å gå litt on topic, er det selvsagt alltid tragisk med hetsing. Er nok dessverre en større andel umodne mennesker som interesserer seg for spill sammenlignet med øvrige interesser. Det skader det alminnelige synet på spill og data.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bioware har strengt tatt ikke så solide bein å stå på i slike saker når de plasserte en åpen rasist i en sentral rolle i utviklingen av dette spillet.

Sentral var han vel ikke, men han har mistet jobben nå hvis det er noen trøst. Vet ikke om han var bundet av kontrakt eller hva. 

 

 

"Gameplay designer" er vel ganske høyt oppe i hierarkiet er det ikke det da? Og det har påpekt i lang tid at han er en rasist uten at Bioware har gjort noe som helst med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Apropos netthets, Jim Sterling mottok (og mottar sikkert fremdeles) drapstrusler over Zelda review'en hans fordi han ikke var ensidig positiv...

 

Er rimelig sikker på at disse menneskene som sitter å angriper folk som dette bryr seg mindre om kjønnet på vedkommende men vil garantert bruke det mot han eller hun.

At det nevnes i artikkelen at personen som omtales er en kvinne er da fullstendig uproblematisk og ville vært merkelig om det ikke ble nevnt i det hele tatt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden er på villspor så det holder. Saken var ganske klar, en person fikk fullstendig uakseptable meldinger sendt til denne personen pga at noen trodde denne personen hadde noe med noe å gjøre. Det fins ingen unnskyldninger for det denne personen måtte gjennomgå.

 

At personen er en kvinne, gjør om mulig - saken verre. Man kan så mye man vil påkalle PK-gudene eller SJW (jeg måtte google det, jeg var ikke klar over at meningsytring hadde gått så langt at om man er "til venstre"(noe jeg ikke er), så må man forklare det gjennom enda flere nedsettende uttrykk).

 

Dette bør være en ikke-sak, men det er en sak, noe som bør bekymre oss alle, spesielt siden så mange syns det er greit å forulempe en helt uskyldig person på det groveste.

 

At en "åpenbar rasist" var gameplay designer, i et Bioware spill. Vel det er en nyhet som må skrives mye om, jeg har spilt bortimot alle Bioware-spill - og hvis en åpenbar rasist er gameplay designer der så må vi begynne å se på Bioware-spill som rent ironiske, og så får vi ta det derfra......

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jo ikke noe nyhet at EA pusher produsentene så de aldri blir ferdige med spillene sine. Ansiktsuttrykkene plager meg overhode ikke. Synes bare det er morsomt. Storkoser meg med spillet. Spill er jo for å ha det gøy. 

 

Helt enig med dette, man legger merke til fjesa men who cares!

 

Og det blir jo sikkert patcha før eller siden også

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I alle tilfeller lot Bioware han jobbe der i over et år etter at de strengt tatt burde la han gå.

Hvorfor skulle de "la han gå"?

Gjorde han en dårlig jobb?

Nå vet ikke jeg hvem det er snakk om her, men å påstå at noen bør få sparken utelukkende pga meninger som strengt tatt ikke har noe som helst med jobben å gjøre er en skremmende dårlig holdning.

Spesielt med tanke på at ordet "rasist" i disse dager blir misbrukt om alt mulig som ofte ikke engang har noe med rasisme å gjøre. (f.eks. religion)

Lenke til kommentar

Det er jo selfølgelig ikke bra det som har skjedd. Men en mann hadde fått like mye hets her, enkelt og greit.

 

Det her ble blåst opp pga det er en attraktiv kvinne som i tillegg var lead animator. Hvis du ser kommentarene så er det mange som sier det var pga utseendet hun fikk jobben. Så tviler en mann hadde fått like mye oppmerksomhet gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...