Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentarfelt som dette får meg til å miste troen på gamere. Det virker som om det er mye mer akseptabelt å komme med en filmanmeldelse som går litt mot strømmen enn en spillanmeldelse. Kanskje det har noe med tiden man investerer i et spill som gjør at enkelte føler seg personlig angrepet når noen kommer med et annet synspunkt enn flertallet av spillpressen? Det bør være rom for ulike meninger også blant gamere.

 

Sakener den at selv om snittalderen for gamere øker og vi blir eldre for hvert år så er det ingen mangel på rekruttering... Antall umodne drittunger virker av og til uuttømmelig...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mange gode poeng, men hvor mange spill i tungvektsklassen skal det direkte sammenliknes med? Blir i overkant kritisk etter min mening.

 

Er selv kun omlag halvveis inn i spillet, men har fortsatt ikke følelse av at områdene er store og tomme. Ser også liten grunn til å ri fra A til B, da det alltid er de Koko frø gutta skjult rundt om, ressurser å plukke eller et fjell man kan bestige, men man må jo være åpen for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke all hylingen til folk her... Jeg har ikke spilt spillet, men ville av prinsipp ikke gitt 10/10 når et spill ser så utdatert ut, og ikke makter å holde 30 FPS stabilt i usle 900p. Draw distance er horribel i de klippene jeg har sett, hvor brostein tegnes opp rett foran nesen din. Det er for dårlig i 2017. Andre spill som ikke har kjente og kjære figurer slaktes for slikt.

 

Jeg elsker blant annet Donkey Kong Country-serien, men Donkey Kong Country Returns motion control-tvang alene drar spillet ned to poeng. Grafikken var helt OK da det kom, så det lander på rundt 7/10 for min del. Dette er et eksempel på hvor mye enkelte deler har å si for meg personlig, selv om jeg er glad i Nintendo-titler. At andre ikke er enige i dette endrer ikke min mening om manglene som betyr mye for min opplevelse av dette spillet.

 

Det er etter min mening mindre seriøst å gi et spill med såpass graverende mangler som the Legend of Zelda: Breath of the Wild full pott. Et spill med lav oppløsning som har problemer med å holde 30 FPS blir slaktet på Steam, selv enkle spill, så hvorfor skal det være anderledes for Nintendo? 6/10 er kanskje litt vel strengt, men hvis en anmelder mener at det ikke fortjener mer, så skal ikke han/hun føle seg tvunget til å gi det høyere skåre for å tilfredsstille fanboys...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke all hylingen til folk her... Jeg har ikke spilt spillet, men ville av prinsipp ikke gitt 10/10 når et spill ser så utdatert ut, og ikke makter å holde 30 FPS stabilt i usle 900p. Draw distance er horribel i de klippene jeg har sett, hvor brostein tegnes opp rett foran nesen din. Det er for dårlig i 2017. Andre spill som ikke har kjente og kjære figurer slaktes for slikt.

 

Jeg elsker blant annet Donkey Kong Country-serien, men Donkey Kong Country Returns motion control-tvang alene drar spillet ned to poeng. Grafikken var helt OK da det kom, så det lander på rundt 7/10 for min del. Dette er et eksempel på hvor mye enkelte deler har å si for meg personlig, selv om jeg er glad i Nintendo-titler. At andre ikke er enige i dette endrer ikke min mening om manglene som betyr mye for min opplevelse av dette spillet.

 

Det er etter min mening mindre seriøst å gi et spill med såpass graverende mangler som the Legend of Zelda: Breath of the Wild full pott. Et spill med lav oppløsning som har problemer med å holde 30 FPS blir slaktet på Steam, selv enkle spill, så hvorfor skal det være anderledes for Nintendo? 6/10 er kanskje litt vel strengt, men hvis en anmelder mener at det ikke fortjener mer, så skal ikke han/hun føle seg tvunget til å gi det høyere skåre for å tilfredsstille fanboys...

7/10 uten engang å ha spilt det? Hmm

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke all hylingen til folk her... Jeg har ikke spilt spillet, men ville av prinsipp ikke gitt 10/10 når et spill ser så utdatert ut, og ikke makter å holde 30 FPS stabilt i usle 900p. Draw distance er horribel i de klippene jeg har sett, hvor brostein tegnes opp rett foran nesen din. Det er for dårlig i 2017. Andre spill som ikke har kjente og kjære figurer slaktes for slikt.

 

Jeg elsker blant annet Donkey Kong Country-serien, men Donkey Kong Country Returns motion control-tvang alene drar spillet ned to poeng. Grafikken var helt OK da det kom, så det lander på rundt 7/10 for min del. Dette er et eksempel på hvor mye enkelte deler har å si for meg personlig, selv om jeg er glad i Nintendo-titler. At andre ikke er enige i dette endrer ikke min mening om manglene som betyr mye for min opplevelse av dette spillet.

 

Det er etter min mening mindre seriøst å gi et spill med såpass graverende mangler som the Legend of Zelda: Breath of the Wild full pott. Et spill med lav oppløsning som har problemer med å holde 30 FPS blir slaktet på Steam, selv enkle spill, så hvorfor skal det være anderledes for Nintendo? 6/10 er kanskje litt vel strengt, men hvis en anmelder mener at det ikke fortjener mer, så skal ikke han/hun føle seg tvunget til å gi det høyere skåre for å tilfredsstille fanboys...

7/10 uten engang å ha spilt det? Hmm

 

Jeg tror du må lese en gang til ;) Jeg brukte mine synspunkter om Donkey Kong Returns som eksempel: selv om jeg elsker DKC-serien, kan jeg ikke gi det mer enn 7/10 grunnet manglene. Jeg tror mange lar deres kjærlighet for Zelda komme i veien for en mer nøytral tilnærming. Jeg har sett mange anmeldelser som starter meget nøytralt og analyserende, og tar opp mangler, men disse blir glemt og 9 og 10 regner ned fra himmelen. Slike anmeldelser forstår jeg ikke. Frame drops og dårlig grafikk er ikke noe som går bort selv om et spill er morsomt og bra laget. Det gjør heller ikke andre aspekter som kan oppleves som mangler, slik som de store åpne områdene uten særlig mye innhold. Dette oppleves selvfølgelig forskjellig fra person til person, men store sletter med lite innhold er sjeldent positivt.

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

 

 

Jeg forstår ikke all hylingen til folk her... Jeg har ikke spilt spillet, men ville av prinsipp ikke gitt 10/10 når et spill ser så utdatert ut, og ikke makter å holde 30 FPS stabilt i usle 900p. Draw distance er horribel i de klippene jeg har sett, hvor brostein tegnes opp rett foran nesen din. Det er for dårlig i 2017. Andre spill som ikke har kjente og kjære figurer slaktes for slikt.

 

Jeg elsker blant annet Donkey Kong Country-serien, men Donkey Kong Country Returns motion control-tvang alene drar spillet ned to poeng. Grafikken var helt OK da det kom, så det lander på rundt 7/10 for min del. Dette er et eksempel på hvor mye enkelte deler har å si for meg personlig, selv om jeg er glad i Nintendo-titler. At andre ikke er enige i dette endrer ikke min mening om manglene som betyr mye for min opplevelse av dette spillet.

 

Det er etter min mening mindre seriøst å gi et spill med såpass graverende mangler som the Legend of Zelda: Breath of the Wild full pott. Et spill med lav oppløsning som har problemer med å holde 30 FPS blir slaktet på Steam, selv enkle spill, så hvorfor skal det være anderledes for Nintendo? 6/10 er kanskje litt vel strengt, men hvis en anmelder mener at det ikke fortjener mer, så skal ikke han/hun føle seg tvunget til å gi det høyere skåre for å tilfredsstille fanboys...

 

7/10 uten engang å ha spilt det? Hmm

Jeg tror du må lese en gang til ;) Jeg brukte mine synspunkter om Donkey Kong Returns som eksempel: selv om jeg elsker DKC-serien, kan jeg ikke gi det mer enn 7/10 grunnet manglene. Jeg tror mange lar deres kjærlighet for Zelda komme i veien for en mer nøytral tilnærming. Jeg har sett mange anmeldelser som starter meget nøytralt og analyserende, og tar opp mangler, men disse blir glemt og 9 og 10 regner ned fra himmelen. Slike anmeldelser forstår jeg ikke. Frame drops og dårlig grafikk er ikke noe som går bort selv om et spill er morsomt og bra laget.

Bedømmer du om en ny type sjokolade er god bare ved å se på innpakningen eller smaker du på den før du uttaler deg om den var god?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg forstår ikke all hylingen til folk her... Jeg har ikke spilt spillet, men ville av prinsipp ikke gitt 10/10 når et spill ser så utdatert ut, og ikke makter å holde 30 FPS stabilt i usle 900p. Draw distance er horribel i de klippene jeg har sett, hvor brostein tegnes opp rett foran nesen din. Det er for dårlig i 2017. Andre spill som ikke har kjente og kjære figurer slaktes for slikt.

 

Jeg elsker blant annet Donkey Kong Country-serien, men Donkey Kong Country Returns motion control-tvang alene drar spillet ned to poeng. Grafikken var helt OK da det kom, så det lander på rundt 7/10 for min del. Dette er et eksempel på hvor mye enkelte deler har å si for meg personlig, selv om jeg er glad i Nintendo-titler. At andre ikke er enige i dette endrer ikke min mening om manglene som betyr mye for min opplevelse av dette spillet.

 

Det er etter min mening mindre seriøst å gi et spill med såpass graverende mangler som the Legend of Zelda: Breath of the Wild full pott. Et spill med lav oppløsning som har problemer med å holde 30 FPS blir slaktet på Steam, selv enkle spill, så hvorfor skal det være anderledes for Nintendo? 6/10 er kanskje litt vel strengt, men hvis en anmelder mener at det ikke fortjener mer, så skal ikke han/hun føle seg tvunget til å gi det høyere skåre for å tilfredsstille fanboys...

7/10 uten engang å ha spilt det? Hmm
Jeg tror du må lese en gang til ;) Jeg brukte mine synspunkter om Donkey Kong Returns som eksempel: selv om jeg elsker DKC-serien, kan jeg ikke gi det mer enn 7/10 grunnet manglene. Jeg tror mange lar deres kjærlighet for Zelda komme i veien for en mer nøytral tilnærming. Jeg har sett mange anmeldelser som starter meget nøytralt og analyserende, og tar opp mangler, men disse blir glemt og 9 og 10 regner ned fra himmelen. Slike anmeldelser forstår jeg ikke. Frame drops og dårlig grafikk er ikke noe som går bort selv om et spill er morsomt og bra laget.
Bedømmer du om en ny type sjokolade er god bare ved å se på innpakningen eller smaker du på den før du uttaler deg om den var god?
Det var en dårlig sammenligning. Vi vet allerede at spillet har problemer, så det blir det samme som å være skeptisk til en sjokolade med problemer. Jeg prøver bare å få folk til å forså at ikke alle har samme smak og opplever derfor ikke spillet likt. Det blir for dumt å angripe en anmelder fordi man ikke er enig. Begrunnelsene for karaktergivningen står jo rimelig klart i teksten.

 

Du er mer interessert i å angripe meg enn å forstå meg. Les posten en tredje gang er du snill. Jeg har ikke gitt BotW en karakter uten å spille det, jeg skrev bare at JEG personlig aldri ville gitt et spill med frame drops og utdatert grafikk 10/10 i 2017, uansett hvor bra gameplay det har. En karaktergivning representerer en helhet, så om selve gameplayet og hovedhistorien er bra, kan grafikk, ytelse, og andre ting å foreta seg i spillet ha mangler som naturligvis påvirker den endelige karakteren. Jeg må selvfølgelig spille det selv for å anmelde det, det sier seg selv, men hvis det ikke har forbedret seg når jeg kjøper Switch på slutten av året (hvis jeg i det hele tatt gjør det) - får spillet ikke 10/10.

Endret av StigtriX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye artig lesing her, mange som triggered og salty. Bare at det ikke er 60 fps er nok til å gi det 6/10 :nei:

 

Nei dessverre ... de får lansere spillet på pc med uncapped fps 1440p / 4k =) hadde blitt 8/10 med en gang :dribble:

Du misforstår. Din kommentar bærer preg av at du kun har lest kommentarene på forumet, og ikke anmeldelsen. Det er mange punkter som dras frem som svake i anmeldelsen.

 

For meg personlig drar det ned at det ikke en gang klarer 30 FPS stabilt, og det i kun 900p i docked mode. Av det jeg har sett er den utdaterte grafikken med alle kantene, misbruk av bloom og tåke, og de matte fargene sammen med de tekniske problemene nok til at det i hvert fall ikke fortjener 10/10. Hvis det virkelig oppleves så tomt og kjedelig som anmelderen mener, kan jeg forså en skåre under 8/10. Jeg må spille spillet før jeg kan uttale meg om mer enn det grafiske og tekniske, som i hvert fall skuffer meg stort.

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

 

Useriøs anmeldelse. Greit at en mener at det ikke er 10/10 eller 9/10, 8/10 kan jeg tro på, 7/10 synes jeg er helt på grensen av troverdig, men 6/10 er rett å slett useriøst.

Hva mener du er useriøst ved anmeldelsen? Du har ikke nevnt annet enn tallkarakteren, som her på huset betyr "nokså godt". 

Jeg mener at det er useriøst å gi 6/10 ettersom Gamer sin oppgave bør også være å gi et realistisk inntrykk av spillet (til folk som aldri har prøvd dette spillet), og en kan være temmelig sikker på at 99% av befolkningen vil synes dette spillet er bedre enn 6/10.

Fra nå av tør jeg ikke å stole på anmeldelsene her på Gamer. Greit at smaken er som baken, men en bør også prøve å forstå materialet, og respektere kvaliteten til produktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes anmeldelsen er helt grei, jeg, men den kunne jo like gjerne handlet om Skyrim og Twitcher 3, og de er jo av en eller annen merkelig grunn to av anmelderens favorittspill. Det får anmeldelsen til å virke useriøs, og da kan det fort lages teorier som om at anmelderen har en agenda, noe som er trist. Alt det det klages over i teksten er jo det absolutt verste med Skyrim og Twitcher 3 også, bortsett fra at Zelda tydeligvis har den grusomme Assassin's Creed-tårngreia i tillegg, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Witcher 3, Skyrim og Zelda BoTW er 3 vidt forskjellige spill etter min humble mening, jeg skjønner godt at det går helt fint and å like det ene av de men ikke det andre. Eneste de har til felles er at alle 3 er at de er Open world og satt i en fantasy verden. Spillmekanikken er så forskjellige at de virkelig ikke kan sammenlignes, historiene er så forskjellige at de ikke kan sammenlignes og ut fra disse 3 er det helt klart BoTW som skille seg mest ut.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...