Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Mest useriøse anmeldelsen jeg noen gang har lest. Dere har mistet meg som leser. Alle kan ha sin mening, men 6/10 blir rett og slett for dumt.

 

de mistet meg enkelig for lenge siden, med blant annet tlou, dark souls anemldelsene og kanskje persona 4 , sjelden scoren demmes om i det hele tatt treffer meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt overrasket over karakteren men av det jeg har spilt så kan jeg kjenne meg igjen noe av kritikken. Men for tidlig for min del å si om det negative vil overskygge det positive. Så langt så hater jeg inventory og våpen som er laget av glass. Men trangen til å utforske videre er stor.

 

Er første Zelda spillet jeg spiller så nostalgi faktoren er ikke tilstede. Jeg er dog litt redd for at alt for mange anmeldere muligens har hatt på nostalgi brillene når dem har skrevet anmeldelsen av Breath of The Wild. Det skal jeg ta stilling til når jeg er 20-30 timer ut i spillet.

 

For engangskyld etter 20-25 timer spilling er jeg enig med krittikerne som gir det 10, solid spill som gjør mye jeg ikke har sett før og jeg har bare runnet ww og tp i serien.... nei, kan hende de før høye score pga nintendo , men , nei jeg er ikke helt enig at jeg støtter nnostaliga, kanskje, men da har jeg samme problem med the last of us at det fikk høye score fordi det prøvd på noe nytt i en tung spill periode.

Lenke til kommentar

Alle spillanmeldelser er subjektive, ingen vil ha objektive spillanmeldelser. 

 

nei, men jeg syns enten at anmelder er for snille eller for kritisk noen ganger, følger sjelden det er noe midt i mellom, men ja, da meninger, men å si dette er over gjennomsnittlig bra, syns jeg ikke passer inn, jeg for det ikke til å stemm ved tanke på at det gjøre så mye bra etter min mening

Lenke til kommentar

6 av 10 syntes jeg var i overkant kritisk. Men må ærlig innrømme at 10 av 10 virker litt i overkant. Spillet er fantastisk og det ser fantastisk ut og jeg har vel spilt i 20+ timer nå og det føles som jeg har spilt bare noen få timer. For min del er det ganske unikt da jeg i nyere tid har en tendens til å gå lei spill i løpet av 2-6 timer.

 

Men spillet fortjener jo endel kritikk for dårlig frame rate og lav oppløsning. De burde klart å hvertfall holde det stabilt på 30 FPS, spesielt når oppløsningen og grafikkstilen er såpass stylized som den er. Selv om det ikke plager meg nevneverdig, så syntes jeg dette alene burde gjøre det tilnærmet umulig å gi spillet toppscore.

 

Og selv om gameplayet er bunnsolid og sjarmerende så er det jo ikke til å skyve under en stol at det blir litt vel repeterende i lengden, spesielt utenfor main story missions.

 

nå har jeg spilt 20-25 timer å jeg sjelden kost meg så mye føler jeg, hittil har jeg hatt det veldig morsomt for all del kan hende jeg bytter mening, men akkurat nå er jeg enig i krittikerne genrelt. for engang skyld

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

 

6 - "Nokså godt"

Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden. En god del momenter kunne vært gjort bedre, men ikke i en slik grad at spilleren ikke lett kan bli sittende ved spakene. Definitivt verdt en titt, men vær oppmerksom på at dette ikke er problemfrie spill.

 

Hvor fant du denne? Endret av Slettet-sDLjFF
Lenke til kommentar

Lav/ustabil fps og lav oppløsing er god nok grunn til slakt.

 

ja, det er ikek bra, men jeg har ikke hatt ustabil fps, så vi støtter ikek det ,men vi støtter at et spil er så forutsigbart at man skjønner hva som skjer før det skjer eller elendig ai i forhold til trailere, jaja for engangskyld krittkere er spot on , dette spillet er for meg bare magisk

Lenke til kommentar

Tipper dette er et spill som får 10/10 på grunn av navnet. Hadde det samme spillet vært utgitt med et annet navn og figur, så hadde karakteren sannsynligvis blitt akseptert av de fleste.

 

ja, men det kan vel diskuteres med mange spill at de for scoren sine pga utvikleren, nei vet du hva, jeg har det kos, jeg er for engang skyld enig i krittkerene flest

Lenke til kommentar

En fantastisk godt skrevet anmeldelse som begrunner godt hvorfor spillet har fått den "karakteren" det fikk. Jeg forstår godt at dette er en anmeldelse som baserer seg på hva en enkelt person synes om spillet. Allikevel opplever jeg at når en anmeldelse har en såpass stor avstand i sin poenggivning fra de fleste andre spillmedier svekker det ikke bare anmelders troverdighet, men også hele nettstedet. Personlig er jeg omtrentlig 50 timer inn i spillet, og vil si at mye av anmelders kritikk mot det er rett på spikeren. På samme tid opplever jeg at flere av spillets store positive sider blir utelatt fullstendig. Og enkelte av det som vil kunne virke som spillets svakheter åpner seg etterhvert som store styrker. Mange tilsynelatende tommere steder inneholder mange puzzles i form av koroks, og gjemte skatter. Det er plassert bøker rundt omkring i bebodde, mens også forlatte hus som hinter om hvor spesifikke karakterer for sidequests kan oppholde seg. Dessuten byr spillet på utrolig mye innhold gjennom sidequests, shrinequests og korokpuzzles og de gir som oftest verdifulle belønninger. Spillet har så mye å by på for de som er nysgjerrige, og utforsking lønner seg for de som tar seg tida. Musikken spiller mye på nostalgi, men med nye vridninger på gamle sanger og også mye nytt og bra. (Hateno Village?) Spillet er langt fra perfekt, men gjør mye veldig bra. Så håper ikke folk som sitter på gjerdet og lurer på hva de skal gjøre unnlater å kjøpe spillet på bakgrunn av en relativt spesiell anmeldelse. Da vil du risikere å gå glipp av en stor og unik spillopplevelse. Her må en bare ta en sjekk på hva folk i det større bildet sier om spillet. Sjarmen er der, og den er sterk, men hvis skylappende er så stramme blir fort anmeldelse like blinde som det man ser her. Dårlig smak på trykk er lov. Anmeldelsen er som sagt allikevel godt begrunna og skrevet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

6/10 var altfor strengt, spesielt når anmelder trekker for småting som andre spill ikke blir trukket for, og da mener jeg at småpirk har hatt for mye å si for totalkarakteren.

 

Nå er Zelda, med 6/10, i nesten samme selskap som Steep og Infinite Warfare (begge fikk 5/10), så dette var altfor strengt ja.

 

På tide at Gamer.no tar et redaksjonsmøte før de publiserer, for å få mer "consistency" i anmeldelsene. Kanskje det er på tide å ha to anmeldere som spiller hver sine utgaver når det kommer til slike store anmeldelser?

 

Disclaimer: Dette er det første Zelda spillet jeg har spilt i mitt liv, og jeg er sterkt imponert av BoW, mye pga hvor gode spillmekanikkene er. Hvis man tenker at noe burde være mulig å gjøre i spillet, så er det som regel det i BoW. 9/10.

 

consistency er jeg helt enig, har mistet generelt mye troen til de fleste anmelder. Spesielt gamer.no , men meninger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så må minne folk at 6 er ikkje en dårlig karakter egentlig selv om er meir ros å ville git det rundt 8.

 

Å seie dette er 10/10 er nok veldig uenig i siden har spillt bedre open world spill. men kan være dei ikkje spiller så mye :)

 

Synest lastetiden var ganske grei, med tanke på hva hardware man har  :wee:

 

jeg vet ikke helt jeg, syns det er en av de beste open verden spillene jeg har spilt witcher 3 er det eneste i nærheten, og jeg har fullført fallout 2 , 3 , new vegas, morrowind også solid, gta v, skyrim osv, men meninger, jeg liker spillet å det er det

Lenke til kommentar

Var en som fikk sparken i game...noe, review sites, fordi personen ga for dårlig anmeldelse :)

 

Neste uke står vel Andreas på NAV.no register.

 

Neida, dette er egentlig ment for clickbait, og ganske åpenbart at det fungerer. Jeg klikker bare fordi jeg har sett 10/10 av dette spillet og plutselig gir en norsk anmelder 6/10 - hallo, sier seg selv at noen spør om clicks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

6 - "Nokså godt"

Et spill som får denne karakteren, er et ganske godt spill som mange vil kunne finne glede i. Her er det imidlertid vesentlige problemer som gjør at spillopplevelsen ikke nødvendigvis er like morsom hele tiden. En god del momenter kunne vært gjort bedre, men ikke i en slik grad at spilleren ikke lett kan bli sittende ved spakene. Definitivt verdt en titt, men vær oppmerksom på at dette ikke er problemfrie spill.

 

Hvor fant du denne?

Du finner karakterbeskrivelsene våre ved å trykke på karakterer i anmeldelser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg elsker musikk og har hørt på mye forskjellig. Men hvis jeg jobbet med plateanmeldelser, så det nok vært dumt av redaktøren å sende meg...la oss si....en ny plate av Jay Z. Jeg kjenner ikke historien hans, jeg kjenner ikke sjangeren, og hadde hengt meg opp i ting som kanskje gamle fans gir beng i.

Jeg føler det er noe av det samme som man finner igjen i denne anmeldelsen. "Jeg har aldri vært et fan av Zelda og har aldri eid en Nintendo-konsoll". Vel, det har de fleste, og kanskje det på en måte er viktig. En kan jo si at en som er en "utenforstående" ikke er påvirket av nostalgi og en slags lojalitet til serien eller Nintendo selv som kan påvirke opplevelsen, men det betyr fremdeles at anmelderen ikke kommer til å få samme opplevelsen som majoriteten av leserne. Jeg har ingenting i mot anmelderen, og kommer til å lese fremtidige artikler av han, slik som den om Naughty Dog sin historie, men så fremt ikke gamer.no ville ha et helt ferskt blikk fra en som har holdt seg unna Zelda/Nintendo frem til nå, så tror jeg de valgte feil mann til oppgaven.

Endret av tankbug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...