Gå til innhold

FEATURE: Nintendo Switch er strålende, men har barnesykdommer som må fikses


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg venter og ser om Nintendo klarer å fikse feilene:

 

Det virker like rotete som Xbox 360-lanseringen :S De må også få på plass back-up av lagringsfiler, Virtual Console og andre nettjenester før konsollen er fristende nok. Den elendige FPS-en i BotW gjør at jeg nesten har mistet lysten til å kjøpe konsollen i det hele tatt... Detter ned til 20 FPS i docking mode (helt ned til 10 FPS på WiiU) :S Det regnes som uspillbart på PC, så hvorfor slipper Nintendo unna med det og får 40/40 og 10/10 for BotW? Hvorfor skal det være andre standarder for anmeldelser av Nintendo-spill?

 

Nintendo følte seg sikkert presset til å levere positive tall før skatteåret er omme og presset derfor en uferdig konsoll frem. Jeg tror de hadde gjort lurt i å vente til november, så hadde de hatt Mario Kart 8 Deluxe og andre titler i tillegg, samtidig som konsollen også kunne vært bedre. Litt kjipt at den har en billig plastikkskjerm som ripes opp av den offisielle dockingstasjonen.

 

HUSK at "bekymringsverdig" ikke er et ord. Du mener "bekymringsfullt" eller "foruroligende".

Endret av StigtriX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg venter og ser om Nintendo klarer å fikse feilene:

https://www.youtube.com/watch?v=Cb-srOfRqNc

 

Det virker like rotete som Xbox 360-lanseringen :S De må også få på plass back-up av lagringsfiler, Virtual Console og andre nettjenester før konsollen er fristende nok. Den elendige FPS-en i BotW gjør at jeg nesten har mistet lysten til å kjøpe konsollen i det hele tatt... Detter ned til 20 FPS i docking mode (helt ned til 10 FPS på WiiU) :S Det regnes som uspillbart på PC, så hvorfor slipper Nintendo unna med det og får 40/40 og 10/10 for BotW? Hvorfor skal det være andre standarder for anmeldelser av Nintendo-spill?

 

Nintendo følte seg sikkert presset til å levere positive tall før skatteåret er omme og presset derfor en uferdig konsoll frem. Jeg tror de hadde gjort lurt i å vente til november, så hadde de hatt Mario Kart 8 Deluxe og andre titler i tillegg, samtidig som konsollen også kunne vært bedre. Litt kjipt at den har en billig plastikkskjerm som ripes opp av den offisielle dockingstasjonen.

 

HUSK at "bekymringsverdig" ikke er et ord. Du mener "bekymringsfullt" eller "foruroligende".

 

Riktig. :) Takk! Jeg erstatter ordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker formfaktoren uten kontrollerne på siden, men da for et annet formål. Har noen tips til android minibrett (7-8") med Tegra X1 eller bedre, 1080p IPS (eller OLED) skjerm med smale kanter, og evt. med HDMI inngang (signal inn, ikke bare ut)?

Tiltenkt bruk er monitor for videorigg, drone etc.

Vet det finnes utstyr designet for det formålet, men et godt mini android-brett dekker mitt behov til en langt lavere pris.

Lenke til kommentar

Har hatt den i et par dager nå. Beste konsollen jeg har eid, det er helt sikkert. For meg har alt riktignok vært knirkefritt også.

Når det kommer litt flere spill så snakker vi, men for nå er Zelda det eneste man trenger, som forsåvidt også er et av de beste open world spillene jeg har spilt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hurra for 30fps (ish). Står veldig fint over denne og.

Enig. Hvorfor klarer ingen å forstå at bildefrekvens betyr mye mer enn "fancy grafikk". Kunne gjerne levd med dårligere kvalitet og 60 fps.

 

 

Fast RMX kjører silkemykt i 60fps på min Switch....Fin grafikk er det også.

 

Selv har jeg vært heldig nok til å få en konsoll helt problemfri og uten noe tilkoblingsproblemer med den venstre joy-conen så jeg er strålende fornøyd.

 

Gikk også til innkjøp av en Pro-kontroller. Denne er absolutt den beste måten å nyte Zelda på. Som forøvrig er noe av det beste jeg har spilt på lenge.

 

Og en liten kommentar til videoen over her av defekte enheter. Ja... Det vil alltid være defekte enheter uavhengig av konsoll. Man kan google hvilken som helst enhet og se det samme.... 

 

Publisert samme dag som Xbox One kom ut.

 

Her er en som kjøpte 2stk. PS4 på release og begge er defekte... Poenget mitt er at ja. Defekte enheter vil det alltid være :-p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-sDLjFF

Den elendige FPS-en i BotW gjør at jeg nesten har mistet lysten til å kjøpe konsollen i det hele tatt... Detter ned til 20 FPS i docking mode (helt ned til 10 FPS på WiiU) :S Det regnes som uspillbart på PC, så hvorfor slipper Nintendo unna med det og får 40/40 og 10/10 for BotW? Hvorfor skal det være andre standarder for anmeldelser av Nintendo-spill?

 

Unnskyld meg, men dette er det dummeste jeg har hørt. Andre standarder? Du tenker at alle anmeldere i hele verden bare gir toppkarakter fordi det er Nintendo? Hvorfor hikke Majora's Mask, Wind Waker, Twilight Princess eller Skyward Sword fått like gode anmeldelser, da? Har du tenkt tanken på at spillet faktisk kan være så bra, selv om det i blant har frame drops?

Lenke til kommentar

Dette var det jeg forventet når Wii v1 kom, så det er jo ikke mye å servere hverken meg eller 13 åringen her.. Desverre men jeg tor dette var Nintendos siste flopp, og ja bokstavelig siste, for dette blir en Samsung afffære, men de har ikke økonomien å rydde opp slik Samsung hadde.

Lenke til kommentar

Innrøm det: Hadde det ikke vært for Zelda hadde denne konsollen blitt dømt nedenom og hjem. Er så glad for at det spillet kommer til Wii U også. Og så blir det kanskje å plukke opp denne (eller Switch U som sikkert kommer om 2 år) for 1/4 av prisen på Finn eng gang i meget fjern fremtid. At folk kjøper dette på release er uforståelig.

Endret av Tullefanten
Lenke til kommentar

Dette var det jeg forventet når Wii v1 kom, så det er jo ikke mye å servere hverken meg eller 13 åringen her.. Desverre men jeg tor dette var Nintendos siste flopp, og ja bokstavelig siste, for dette blir en Samsung afffære, men de har ikke økonomien å rydde opp slik Samsung hadde.

 

Det er veldig tidlig å si at dette er en flopp, foreløpig så ser det ut til at konsollen har solgt mer enn noen andre Nintendo-konsoller ved release tidligere, så sånn sett så ser ting lyst ut foreløpig.

 

Og hvordan er dette en Samsungaffære? Har ikke lest om mange konsoller som har eksplodert (hvis det er Note 7 batteriproblemene du sikter til). 

 

Innrøm det: Hadde det ikke vært for Zelda hadde denne konsollen blitt dømt nedenom og hjem. Er så glad for at det spillet kommer til Wii U også. Og så blir det kanskje å plukke opp denne (eller Switch U som sikkert kommer om 2 år) for 1/4 av prisen på Finn eng gang i meget fjern fremtid. At folk kjøper dette på release er uforståelig.

 

Absolutt. Uten det spillet hadde den nok neppe solgt like mye. Men forstår godt at folk ønsker det nyeste først. Er jo akkurat likt med andre produktgrupper hvor folk vil være først ut. Det være konsoller, mobiltelefoner og annen teknologi generelt. Det nyeste er dyrt om man skal ha det dag én.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

 

Det virker like rotete som Xbox 360-lanseringen :S De må også få på plass back-up av lagringsfiler, Virtual Console og andre nettjenester før konsollen er fristende nok. Den elendige FPS-en i BotW gjør at jeg nesten har mistet lysten til å kjøpe konsollen i det hele tatt... Detter ned til 20 FPS i docking mode (helt ned til 10 FPS på WiiU) :S Det regnes som uspillbart på PC, så hvorfor slipper Nintendo unna med det og får 40/40 og 10/10 for BotW? Hvorfor skal det være andre standarder for anmeldelser av Nintendo-spill?

 

Nintendo følte seg sikkert presset til å levere positive tall før skatteåret er omme og presset derfor en uferdig konsoll frem. Jeg tror de hadde gjort lurt i å vente til november, så hadde de hatt Mario Kart 8 Deluxe og andre titler i tillegg, samtidig som konsollen også kunne vært bedre. Litt kjipt at den har en billig plastikkskjerm som ripes opp av den offisielle dockingstasjonen.

 

HUSK at "bekymringsverdig" ikke er et ord. Du mener "bekymringsfullt" eller "foruroligende".

 

Kilder på 10 fps på Wii U? Grundige gjennomganger viser drops ned til 20, men hvis du sier 10, så.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

 

 

Hurra for 30fps (ish). Står veldig fint over denne og.

Enig. Hvorfor klarer ingen å forstå at bildefrekvens betyr mye mer enn "fancy grafikk". Kunne gjerne levd med dårligere kvalitet og 60 fps.

 

 

Alle som spiller PC gjør jo det :)

Litt av poenget med PC er vel at ein kan velje kva ein vil sjølv, i motsetning til det du seier. Eg tar biletekvalitet over biletefrekvens i spel som ikkje treng presis sikting, mens eg skrur ned grafikk for 144 fps i skytespel/bilspel osv. Det er er valmoglegheitene som er den fremste styrken til PC-plattformen, så det blir heilt feil å seie at biletefrekvens betyr meir enn grafikk. Det kjem heilt ann på spelsjanger, og subjektive meiningar. 

 

Eg skrur glatt ned grafikken viss eg ikkje treff 60, men i spel som til dømes The Witcher 3 kan eg fint spele med 40ish FPS i 4K, for å nyte av dei visuelle styrkene til spelet. Det er mitt val, og det er grunnen til at eg speler på ein PC. 

Endret av Br3AK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...