Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Imponerende og ambisiøst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig artig gameplay de har lagt opp til, men innholdet er dessverre like begredelig som inspirasjonskildene. Det er tydelig at utforsking av tårn, slik som Assasins Creed, spiller en stor rolle. Det er utrolig kjedelig spillmekanikk, og det er også de forskjellige templene som man må farme. Jeg tilbringer det meste av spillet til fots gjennom tomme landskap på vei til neste farm-spot.

 

Jeg synes Zelda har lånt det kjedeligste fra Skyrim og Assassins Creed spillene. Nemlig totalt generiske bandit camps, og utkikkstårn som må farmes.

 

Questene er få, og storyen er fraværende, eller i det minste kjedelig. Den blir også fortalt på en sær, japansk måte, med japansk kroppspråk som ikke ser særlig troverdig ut med norske øyne.

 

Jeg er likevel smått hekta. Det er artig, men jeg kjenner også samtidig at jeg allerede er lei copy-paste spillmekanikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer»."

 

Sukk...ble litt roligere etter tilbakemeldingene i Switch tråden, men så leser jeg igjen det jeg hele veien har fryktet ut i fra de grusomme trailerene :p

Lenke til kommentar

"Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer»."

 

Sukk...ble litt roligere etter tilbakemeldingene i Switch tråden, men så leser jeg igjen det jeg hele veien har fryktet ut i fra de grusomme trailerene :p

 

Synes selv at det er langt fra så blast som i trailerne, men jeg skjønner hva Andreas mener.

Lenke til kommentar

"Synsrekkevidden er til tider tvilsom, og selv om det ikke er noe galt med de individuelle fargene i spillet, føler jeg at hele bildet er blast og ute av stand til å levere de ordentlige fargene man er ment å se. Kanskje det aller verste på grafikksiden er den fullstendige mangelen på kantutjevning, som gjør at bildet til enhver tid «knitrer»."

 

Sukk...ble litt roligere etter tilbakemeldingene i Switch tråden, men så leser jeg igjen det jeg hele veien har fryktet ut i fra de grusomme trailerene :p

 

Tilbakemeldinene i Switch tråden forsto jeg virkelig ikke. Det er litt blasst. Husker ikke trailerne helt. Men grafikken ellers er dårlig. Masse aliasing, stygge kantete linjer. Dårlige textures.Kort draw distance på det lille som er av detaljer. Og hakkete, frame rate sliter ofte..900p når tilkoblet TV!.

 

Fansen kaller alt dette en flott art style osv... men jeg frykter for Switch fremtid hvis dette er beskrivende for hva maskina kan yte.

Lenke til kommentar

Spillet er bra, grafikken er svært skuffende. Man kan si hva man vil om at gameplay trumfer grafikk, jo, det er jeg forsåvidt enig i, men når man blir sår i øynene av alle kantene, null AA, dårlig oppløsning, og vanvittig varierende frame rate er det problematisk. Blir trist også, kommer fra Horizon på PS4 som bare er helt vanvittig nydelig i 4K og med HDR, drømmer omtrent om natta om hvor magisk Zelda ville sett ut med samme specs.

 

Får vente på Cemu, Wii U emulatoren, også satser vi på å kjøre Zelda i 4K på PC :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet er bra, grafikken er svært skuffende. Man kan si hva man vil om at gameplay trumfer grafikk, jo, det er jeg forsåvidt enig i, men når man blir sår i øynene av alle kantene, null AA, dårlig oppløsning, og vanvittig varierende frame rate er det problematisk. Blir trist også, kommer fra Horizon på PS4 som bare er helt vanvittig nydelig i 4K og med HDR, drømmer omtrent om natta om hvor magisk Zelda ville sett ut med samme specs.

 

Får vente på Cemu, Wii U emulatoren, også satser vi på å kjøre Zelda i 4K på PC :) 

 

Helt enig. Forskjellen på HZD og Zelda er ekstrem for å si det mildt, og det er nesten vanskelig å gå frem og tilbake mellom dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord dette spillet er The Legend of Zelda Ocarina of Time kombinert med Majora's Mask, Twilight Princess, Skyward Sword, Pokemon X og Y og masse Elder Scrolls Nintendo style. Altså kombinerer man ALT i spillet og tiden det tar, vil det ta MYE tid å fullføre det, snakker vi 400 timer minimum inkludert alle sidequests?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har styrt unna mesteparten av hypen rundt spillet og lanseringen av Switch. Ble positivt overasket på fredag da jeg startet spillet.

 

Switch håper og forventer jeg en del oppdateringer til fremover da den mangler funksjon for å kopiere savegames etc. Ellers har jeg problemer med venstre joy con som fulgte med, men det andre paret jeg kjøpte fungerer bra. Skal høre om det er reklamasjon eller om Nintendo kan løse dette med en firmwareoppdatering(?).

 

Har ikke spilt så mye Zelda som jeg håpet da jeg hadde en del andre ting å gjøre denne helgen. Men jeg har klokket rundt 15 timer siden fredag og føler jeg har begynt å komme skikkelig inn i Hyrule.

Grafisk liker jeg spillet da det minner meg mer om Windwaker enn Skyward Sword. Har heller ikke merket noe til dårlig fps, men dette kommer jeg sikkert til å erfare når noen store bossfights melder seg.

Ellers gleder jeg meg til det kommer flere titler - kanskje Mario Party 11isj og joy cons i flere farger. Skal ha Maria Kart 8 Deluxe ettersom WiiU går inn i konsollarkivet snart. Switch ser så langt ut til en langt bedre maskin å dra med seg til kompiser da den tar langt mindre plass og trenger mindre duppeditter med kabler og annet fjas :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillet er bra, grafikken er svært skuffende. Man kan si hva man vil om at gameplay trumfer grafikk, jo, det er jeg forsåvidt enig i, men når man blir sår i øynene av alle kantene, null AA, dårlig oppløsning, og vanvittig varierende frame rate er det problematisk. Blir trist også, kommer fra Horizon på PS4 som bare er helt vanvittig nydelig i 4K og med HDR, drømmer omtrent om natta om hvor magisk Zelda ville sett ut med samme specs.

 

Får vente på Cemu, Wii U emulatoren, også satser vi på å kjøre Zelda i 4K på PC :) 

 

Cemu 1.7.3 kan få Breath of the Wild ingame, but fpsn er langt fra optimal. Den versjonen kommer ut nu på fredag 10 mars for de som støtter cemu teamet via patreon og 17 mars tilgjengelig for alle.

 

Er selv spent om at nyeste versjon støtter bruk av spillpatcher og dlc.

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om alle på Metacritic driver med salgsteknikker eller om dette spillet er bedre en alle de andre Zelda spillene.

 

Fordi det skal helvetes mye til for og toppe de, og Open world collector simulator høres veldig repeterende ut.

 

Tror nok spillet er bra men folk hyper opp open world spill alt for mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om alle på Metacritic driver med salgsteknikker eller om dette spillet er bedre en alle de andre Zelda spillene.

 

Fordi det skal helvetes mye til for og toppe de, og Open world collector simulator høres veldig repeterende ut.

 

Tror nok spillet er bra men folk hyper opp open world spill alt for mye.

 

Hvorfor ikke teste det selv, gjøre deg opp en egen mening?!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bare fatter ikke denne bekymringen for framedrops, grafikk også videre. Nei, grafikken er ikke like teknisk "bra" som i The Witcher 3 eller Battlefield 1. Og ja, det er noen framedrops. Det ødelegger derimot ikke spillopplevelsen i det hele tatt. Folk kritiserer uten å ha prøvd selv, og uten å ha sett spillet i bevegelse. 

 

For å komme med en brannfakkel: jeg synes dette spillet ser bedre ut visuelt enn Horizon. 

 

Nintendo har laget et mesterverk her. Er uenig med artikkelen som mener det er stort og tomt. Verden er proppfull av ting å gjøre og overraskelser, noe få open world-spill klarer. For min del topper dette spillet foreløpig (vil tro jeg er halvveis i storyen) alle de andre tidligere Zelda-spillene, inkludert Ocarina of Time. Og dermed - ja, faktisk er Breath of the Wild tidenes beste spill. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nintendo har laget et mesterverk her. Er uenig med artikkelen som mener det er stort og tomt. Verden er proppfull av ting å gjøre og overraskelser, noe få open world-spill klarer.

 

Du kan prøve det gamle spillet Gothic for å sammenligne et knakende godt open world spill uten nymotens tidtrøyte som utkikkstårn, samle-simulator, og achievements som story driver.

 

Den bittelille verdenen er hånddesignet og alle monsterne er plassert med omhu. Det samme er menneskene. Begrensninene i data anno 2001 gjorde at verdenen er knøttliten, men man blir sendt på oppdrag hit og dit slik at verdenen føles mye større enn den egentlig er.

 

Jeg føler Zelda er 70% løping i tomt landskap. For all del, det er noe jeg bedriver på fritiden. Lange gåturer med telt på ryggen i norske fjell. Men hvis spillene også skal bestå av det, så kan jeg like gjerne kjøpe flyreiser i stedet for Switch og spill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nintendo har laget et mesterverk her. Er uenig med artikkelen som mener det er stort og tomt. Verden er proppfull av ting å gjøre og overraskelser, noe få open world-spill klarer.

Du kan prøve det gamle spillet Gothic for å sammenligne et knakende godt open world spill uten nymotens tidtrøyte som utkikkstårn, samle-simulator, og achievements som story driver.

 

Den bittelille verdenen er hånddesignet og alle monsterne er plassert med omhu. Det samme er menneskene. Begrensninene i data anno 2001 gjorde at verdenen er knøttliten, men man blir sendt på oppdrag hit og dit slik at verdenen føles mye større enn den egentlig er.

 

Jeg føler Zelda er 70% løping i tomt landskap. For all del, det er noe jeg bedriver på fritiden. Lange gåturer med telt på ryggen i norske fjell. Men hvis spillene også skal bestå av det, så kan jeg like gjerne kjøpe flyreiser i stedet for Switch og spill?

 

Da kritiserer du jo en hel spillsjanger, ikke bare dette Zelda-spillet. The Elder Scrolls-serien, Witcher-serien, GTA osv fra nyere tid. Det er helt greit å ikke like open world-spill, men da er det jo også rart å kritisere Zelda for å være nettopp det det prøver å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...