Gå til innhold

Nintendo Switch - forhåndsbestillinger, levering og tilgjengelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden jeg var usikker på om bestillingen fra Elkjøp ville bli levert, så stakk jeg innom den lokale butikken på tirsdag for å høre om det var noe ledig. De trodde de hadde én ledig, men pga dårlig erfaring med mini-NESen, så ville de ikke love meg 100%. 
Var innom igjen i kveld, og da bekrefta de at de hadde fått akkurat nok konsoller til at jeg skulle få en i morra. Da er det bare å glede seg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Snip

Hadde jeg vært deg ville jeg ha kjøpt konsollen og evt. spill i fysisk butikk i morgen, dersom du har mulighet. Gjerne da på Expert, dersom du har DNB-mastercard, for å få 20% rabatt på det hele. Deretter ville jeg benyttet meg av angreretten ovenfor Platekompaniet. Klart, det koster noen kroner i frakt, men da får du konsollen i morgen, samt får vist PK hvem som er sjefen.. :)

Endret av d'espresso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var innom Expert og Elkjøp i Sandefjord akkurat. Expert hadde 5stk som alle var reservert mens Elkjøp hadde fått inn 6stk (glemte å spørre om de var reservert, da jeg var her først).

 

Elkjøp hadde satt ut utstyret og en fyr viste meg coveret til Zelda :love:

Selv om jeg har bestilt fra Platekompaniet kommer jeg til å dra til et visst sted i morgen for å se om jeg får tak i en Switch før jeg stikker på jobb. Bruker angreretten om jeg lykkes, PK har ikke gitt meg noen trygghet på levering i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte switchen min på elkjøp uten å logge inn så jeg har null anelse hvordan det ligger an i løypa. Jeg ba om utlevering på postkontor da jeg har ufattelig dårlig erfaring på å få levert ting på døra.

 

Så jeg loga meg inn på posten for å sjekke. Måtte registrere meg via mobil nr og logget meg inn for å finne noen pakke. Der står det at en pakke fra Play Nöjesdistribution AB er på vei forventet levering 3 mars. Krysser fingrene på at det går bra og at helgen går med på å tøyse irundt i Hyrule.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Her er spesifikasjonene på pakken (kun konsollen) sendt av Komplett via PostNord.

Min bestilling var ikke klargjort for sending før litt over 17:00, og det står fortsatt "EDI informasjon om forsendelsen er mottatt". Pratet med en i kundeservice i PostNord som mente at pakken da ikke ville bli sendt fra Komplett før i morgen tidlig, noe som gjør at jeg ikke får pakken før på mandag. Ikke kan jeg hente den på PostNord i Oslo heller, da den må gjennom en scanner i butikken der jeg kan hente ut varen når den kommer.

 

Det lille håpet jeg har er at han på kundeservice i PostNord ikke vet hva han snakker om, og at pakken er på vei til PostNord sitt lager i Oslo i kveld. :ninja:

Endret av Psycho Mantis
Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering for de som har bestilt fra Lefdal. Det er jo samme butikken som Elkjøp og de skrev samme regla på chat her for 2 minutter siden.

Til info så bestilte jeg Switch samme dag som Lefdal åpnet for forhåndsbestillingen (18. januar). Når jeg logger inn for å sjekke status på min ordre står det bare "reservert".  Han kameraten på chat skrev nettopp følgende:

 

Det har vært en feil i systemet, som har ført til at alle konsollene som har blitt sendt ut på første forsendelse fortsatt står som reservert i systemet. Hvis du har bestilt 18. januar, så skal du få den i morgen utifra det jeg kan se.

Så alt skal være i skjønneste orden, bortsett fra sporingen da.

 

copy/paste ferdig

 

Så da får jeg vel bare se i morgen om den dukker opp. De skrev samtidig at jeg kan la være å hente pakken til uka hvis den ikke dukker opp i morgen. Hvis jeg gir de beskjed på chat så ordner de tilbakebetaling og gir beskjed til posten om retur, uten noen fraktutlegg til meg. 

Hvis den ikke dukker opp i morgen blir det tur til Expert (20% /m DNB-Mastercard) eller Coop Obs for å se om jeg får tak i maskinen. Zelda skal være på vei fra CDON fikk jeg melding om i dag. 

 

Time will tell!

Lenke til kommentar

Bestilte fra CDON for en evighet siden. Fikk sendingsbekreftelse igår med 3.mars garanti.

Ikke noe registrert på sporingsnummer enda. Så da er det som det pleier fra de folka. 4 dager for sene alltid.

Så kan bare glemme å spille Zelda i helga. Men det skal vel gå greit det vel.

 

Men hva er vitsen med å garantere en levering når du ikke får det til liksom. Assholes.

 

Fått pro-controller fra Elkjøp da iallefall.

Lenke til kommentar

Bare en liten oppdatering for de som har bestilt fra Lefdal. Det er jo samme butikken som Elkjøp og de skrev samme regla på chat her for 2 minutter siden.

Til info så bestilte jeg Switch samme dag som Lefdal åpnet for forhåndsbestillingen (18. januar). Når jeg logger inn for å sjekke status på min ordre står det bare "reservert".  Han kameraten på chat skrev nettopp følgende:

 

Det har vært en feil i systemet, som har ført til at alle konsollene som har blitt sendt ut på første forsendelse fortsatt står som reservert i systemet. Hvis du har bestilt 18. januar, så skal du få den i morgen utifra det jeg kan se.

Så alt skal være i skjønneste orden, bortsett fra sporingen da.

 

copy/paste ferdig

 

Så da får jeg vel bare se i morgen om den dukker opp. De skrev samtidig at jeg kan la være å hente pakken til uka hvis den ikke dukker opp i morgen. Hvis jeg gir de beskjed på chat så ordner de tilbakebetaling og gir beskjed til posten om retur, uten noen fraktutlegg til meg. 

Hvis den ikke dukker opp i morgen blir det tur til Expert (20% /m DNB-Mastercard) eller Coop Obs for å se om jeg får tak i maskinen. Zelda skal være på vei fra CDON fikk jeg melding om i dag. 

 

Time will tell!

 

Prøv å søk på telefonnummer på posten.no. Funket for en kompis som virker å ha samme problem. 

Lenke til kommentar

 

 Her er spesifikasjonene på pakken (kun konsollen) sendt av Komplett via PostNord.

Min bestilling var ikke klargjort for sending før litt over 17:00, og det står fortsatt "EDI informasjon om forsendelsen er mottatt". Pratet med en i kundeservice i PostNord som mente at pakken da ikke ville bli sendt fra Komplett før i morgen tidlig, noe som gjør at jeg ikke får pakken før på mandag. Ikke kan jeg hente den på PostNord i Oslo heller, da den må gjennom en scanner i butikken der jeg kan hente ut varen når den kommer.

 

Det lille håpet jeg har er at han på kundeservice i PostNord ikke vet hva han snakker om, og at pakken er på vei til PostNord sitt lager i Oslo i kveld. :ninja:

 

 

Det jeg har lagt merke til med PostNord pakker fra Komplett, er at de ikke blir scannet før de er i Oslo. Slik at hvis du sjekker sporingen imorgen, vil du se at den har kommet til Oslo i løpet av natta.

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. Elkjøp har påstått de har sendt pakken(både konsoll og spill) tidligere i dag og jeg har hatt info om en pakke på vei til meg på posten-appen med info fra 28.02.2017...

Nå kom sendingsbekreftelsen med nytt kollinummer (ikke samme kollinr som tidligere)med sendingsdato i dag kl 21:08.

Så enten surrer systemet til Elkjøp noe voldsomt ellers har de faktisk løyet og sender først pakken nå...

Håper ikke det er maskinen som er sendt ut nå mens Zelda er første pakken...Rart i så fall siden begge er bestilt samtidig...

Lenke til kommentar

 

 

 Her er spesifikasjonene på pakken (kun konsollen) sendt av Komplett via PostNord.

Min bestilling var ikke klargjort for sending før litt over 17:00, og det står fortsatt "EDI informasjon om forsendelsen er mottatt". Pratet med en i kundeservice i PostNord som mente at pakken da ikke ville bli sendt fra Komplett før i morgen tidlig, noe som gjør at jeg ikke får pakken før på mandag. Ikke kan jeg hente den på PostNord i Oslo heller, da den må gjennom en scanner i butikken der jeg kan hente ut varen når den kommer.

 

Det lille håpet jeg har er at han på kundeservice i PostNord ikke vet hva han snakker om, og at pakken er på vei til PostNord sitt lager i Oslo i kveld. :ninja:

 

 

Det jeg har lagt merke til med PostNord pakker fra Komplett, er at de ikke blir scannet før de er i Oslo. Slik at hvis du sjekker sporingen imorgen, vil du se at den har kommet til Oslo i løpet av natta.

 

Det er det jeg håper på, men det betyr jo at PostNord må ha hentet pakken hos Komplett etter 17:00.

 

Litt usikker på når siste transport fra Komplett sitt lager er. Når jeg pratet med en på kundeservice nevnte han at siste utsending av pakker er 18:00, men han var ikke sikker.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Spillsjappa.no å hadde 2 ordre inne, en for maskin og en for Zelda spillet. Spillet har blitt sendt ut i dag men maskinen står fortsatt som "processing" selv om jeg bestilt innen fristen for å få maskinen på release.

Kjøpte den grå versjonen å hører rykter om at de fikk flere fargede enn grå så det har blitt en del surr så begynner å tvile litt på om jeg får spilt noe Switch i helga  :hm:

Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting. Elkjøp har påstått de har sendt pakken(både konsoll og spill) tidligere i dag og jeg har hatt info om en pakke på vei til meg på posten-appen med info fra 28.02.2017...

Nå kom sendingsbekreftelsen med nytt kollinummer (ikke samme kollinr som tidligere)med sendingsdato i dag kl 21:08.

Så enten surrer systemet til Elkjøp noe voldsomt ellers har de faktisk løyet og sender først pakken nå...

Håper ikke det er maskinen som er sendt ut nå mens Zelda er første pakken...Rart i så fall siden begge er bestilt samtidig...

Jepp, fikk akkurat samme mail nå jeg også. Utrolig dårlig kundeservice i så fall, direkte løgn for kundene hvis maskinene våre først ble sendt nå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...