Gå til innhold

Nintendo Switch - forhåndsbestillinger, levering og tilgjengelighet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Ifølge eposten fra platekompaniet er den sendt som vanlig a-post, switch-esken er vel akkurat lett og liten nok til at det går. Men det blir selvsagt hentelapp i postkassen. Om det er tilfelle er det siste gang jeg kjøper hardware fra platekompaniet. Hvordan er det mulig å sende varer for 5000 kroner uten sporing....

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noe ikke passer i postkassa blir det levert til postkontoret/post i butikk. Det tas en avgjørelse på brevterminalen før utkjøring om hvorvidt det er vits å ta med "brevet" på en postombæringsrunde eller om den skal rett til hentekontoret. Dersom de er i tvil sendes det ut med postbudet som fysisk forsøker. Dersom han/hun ikke lykkes kommer brevet til nærmeste hentekontor neste virkedag.

Greit nok. Men den er ikke sporbar! Helt koko.

Lenke til kommentar

 

Noen som har bestilt fra Komplett her? Når ble din pakke sendt og har PostNord hentet pakken?

De har ikke sendt min ennå. Så kommer vel ikke før mandag :(

 

 

Min er vel sånn sett heller ikke sendt, PostNord har bare mottatt melding om at den skal sendes (kl 14:22). Komplett viste grønn lager status igår, så synes det er litt merkelig de ikke var bedre forbredt på å håndtere en større forsendelse som dette sannsynligvis var.

Lenke til kommentar

En kompis som har bestilt fra elkjøp fortalte at chatten på nettsiden sa at pakken var på vei og er forventet å komme frem til Trondheim i morgen. Den hadde visst blitt sendt på en "rar måte" slik at den skulle komme raskt fram, og at dette var grunnen til at han ikke hadde mottatt noen sendingsbekreftelse selv om den visstnok ble sendt fra hovedlager i går. Høres veldig merkelig ut. 

 

Fra platekompaniet har jeg personlig kun mottatt sendingsbekreftelse + sporingsnummer uten mullighet for sporing på en pakke med pro-controller++, men ingen sendingsbekreftelse for konsollen + Zelda (Bestilte tidlig januar). Bestilte av en eller annen grunn i 2 omganger. Begynner å se dårlig ut her altså...

Lenke til kommentar

Lite anelse om hva some skjer med min i hvert fall, ringte Elkjøp på mandag og da sa de at min allerede var på vei ut (enten da eller på tirsdag), jeg har sporingsnummer som jeg får opp når jeg går inn på bestillingen min hos Elkjøp sine sider, nummeret står kun oppført ved Zelda og ikke på Switchen, det ble registrert den 28. hos posten. Har ikke hat noe bevegelse siden og vekten er oppført some 1kg, noe some virker litt lett for å være konsoll + spill. Får se om jeg får ringt de opp igjen snart og hørt hva i alle dager som foregår :p

Lenke til kommentar

 

Hvis noe ikke passer i postkassa blir det levert til postkontoret/post i butikk. Det tas en avgjørelse på brevterminalen før utkjøring om hvorvidt det er vits å ta med "brevet" på en postombæringsrunde eller om den skal rett til hentekontoret. Dersom de er i tvil sendes det ut med postbudet som fysisk forsøker. Dersom han/hun ikke lykkes kommer brevet til nærmeste hentekontor neste virkedag.

Greit nok. Men den er ikke sporbar! Helt koko.

 

Hæ?

Lenke til kommentar

Lite anelse om hva some skjer med min i hvert fall, ringte Elkjøp på mandag og da sa de at min allerede var på vei ut (enten da eller på tirsdag), jeg har sporingsnummer som jeg får opp når jeg går inn på bestillingen min hos Elkjøp sine sider, nummeret står kun oppført ved Zelda og ikke på Switchen, det ble registrert den 28. hos posten. Har ikke hat noe bevegelse siden og vekten er oppført some 1kg, noe some virker litt lett for å være konsoll + spill. Får se om jeg får ringt de opp igjen snart og hørt hva i alle dager som foregår :p

Akkurat det samme som i mitt tilfelle. Pakken registrert med posten 28. og har enda ikke skjedd noe. Chat opplyste i går om at varen var på vei ut. I dag opplyste de igjen om at varen var på vei ut fra de nå. (Dette var kl 09:00 i dag tidlig)

Hadde forventet sporingsinfo og i tillegg tyngre vekt enn 1kg...

 

Får vel snart oppringning fra bud om levering uten at noe som helst har skjedd på posteninfoen...

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Akkurat det samme som i mitt tilfelle. Pakken registrert med posten 28. og har enda ikke skjedd noe. Chat opplyste i går om at varen var på vei ut. I dag opplyste de igjen om at varen var på vei ut fra de nå. (Dette var kl 09:00 i dag tidlig)

Hadde forventet sporingsinfo og i tillegg tyngre vekt enn 1kg...

 

Får vel snart oppringning fra bud om levering uten at noe som helst har skjedd på posteninfoen...

 

 

Har ikke noe problem med å vente til tidlig neste uke med å få min egentlig, men bare utrolig irriterende når det er umulig å vite hvor pakken er eller om den i det hele tatt er sendt ut. Frister å dra ut og se om jeg kan få tak i den i butikk i morgen og heller bare sende tilbake den fra Elkjøp når den, eventuelt, dukker opp.

Lenke til kommentar

Pakker fra Platekompaniet som som veier under 2kg blir sendt som A-post. Etter å ha sjekket litt rundt så ser det ut som Nintendo Switch esken veier rundt 1.5kg, noe som betyr at den ikke blir sendt som servicepakke og dermed ikke noe sporingsnummer. Verdi har ikke noe å si, kun vekt.

 

Jeg fikk også melding på posten-appen at det ikke er noen sporing. Hadde jeg visst dette hadde jeg bestilt konsollen sammen med pro kontrolleren, da hadde den veid over 2kg, mest trolig. Har enda ikke fått kontrolleren som ble sendt igår, i postkassa, noe som betyr at den ikke passet  :hm:

Endret av Athen
Lenke til kommentar

Da har jeg fått mail fra Elkjøp med sporingsnummer. Foreløpig ikke noen hendelser på det sporingsnummeret. Forhåpentligvis er den i Oslo i kveld og kommer med morgenleveringen eller på ettermiddagsrunden (sendes ut fra Godssenteret rundt 13:00). Jeg er ikke optimistisk. 

Lenke til kommentar

 

 

Hvis noe ikke passer i postkassa blir det levert til postkontoret/post i butikk. Det tas en avgjørelse på brevterminalen før utkjøring om hvorvidt det er vits å ta med "brevet" på en postombæringsrunde eller om den skal rett til hentekontoret. Dersom de er i tvil sendes det ut med postbudet som fysisk forsøker. Dersom han/hun ikke lykkes kommer brevet til nærmeste hentekontor neste virkedag.

Greit nok. Men den er ikke sporbar! Helt koko.

 

Hæ?

 

Når pakken ikke er sporbar, er det umulig å ha skikkelig sikkerhet, og det for en pakke verdt flere tusen kroner.
Lenke til kommentar

Pakker fra Platekompaniet som som veier under 2kg blir sendt som A-post. Etter å ha sjekket litt rundt så ser det ut som Nintendo Switch esken veier rundt 1.5kg, noe som betyr at den ikke blir sendt som servicepakke og dermed ikke noe sporingsnummer. Verdi har ikke noe å si, kun vekt.

 

 

Det forteller jo egentlig bare om hvor lite førstehåndserfaring Platekompaniet har på å utsendelse av pakker av høy verdi. Platekompaniet selger vel for det mest musikk, film og spill. Er vel ikke allverdens av varer med høy verdi som veier under 2kg der. Så når det nå plutselig kommer en konsoll på under 2kg med en verdi på over 3000kr så følger de bare eksisterende rutiner.

 

Hadde de solgt ting som mobiltelefoner så hadde de jo aldri sendt de som A-post selv om de er under 2kg. Akkurat som de ikke burde sende Nintendo Switch som A-post.

 

 

Ikke fordi det er så fryktelig viktig med "sporing", men fordi de som avsender sitter uten forsikring og garanti når varene sendes som A-post. De har overhode ingen bevis for at en vare kommer frem til kjøper og enhver som kjøper en Nintendo Switch kan bare nekte for å ha mottatt varen og Platekompaniet vil bare være pent nødt til å sende ut ny og det helt uten å få noe kompensasjon fra Posten. En utrolig naiv tilnærming å ha, men igjen det skyldes nok fordi de rett og slett har rutiner som dekker cd, spill og film til noen hundrelapper så dette har havnet litt utenfor rutinene.

Lenke til kommentar

En kompis som har bestilt fra elkjøp fortalte at chatten på nettsiden sa at pakken var på vei og er forventet å komme frem til Trondheim i morgen. Den hadde visst blitt sendt på en "rar måte" slik at den skulle komme raskt fram, og at dette var grunnen til at han ikke hadde mottatt noen sendingsbekreftelse selv om den visstnok ble sendt fra hovedlager i går. Høres veldig merkelig ut. 

 

Høres ut som ønsketenkning fra elkjøpchattens side. . . Vi er tydeligvis mange med lite info fra elkjøp, gjetter at litt klabb og babb førte til at mange konsoller ble igjen i Sverige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...