Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er litt merkelig at den default er satt til 1080p når den kan kjøre på 1440p.

Hvilken oppløsning kjører dere på og har dere merket noen forskjell på batteritiden?

Blir feil å si det, 1080p og 1440p er betegnelser for andre oppløsninger.

default står den på 2220x1080, personlig har jeg satt den til 2960x1440, merker ingen forskjell i batteriftrekk.

Lenke til kommentar

Synes det er litt merkelig at den default er satt til 1080p når den kan kjøre på 1440p.

Hvilken oppløsning kjører dere på og har dere merket noen forskjell på batteritiden?

Jeg kjører 1080, fordi jeg ikke ser noen grunn til høyere normalt sett forutenom kanskje gear vr, men siden s8+ ikke passer i den gear vr'en jeg har blir det ikke noe av det.

Lenke til kommentar

Har forresten disse coverene fra samsung;

 

attachicon.gifsamsung-clear-view-standing-cover-samsung-galaxy-s8-plus-svart.jpg

attachicon.gifsamsung-clear-cover-samsung-galaxy-s8-plus-svart.jpg

 

 

Det øverste var litt tykkere enn jeg hadde forestilt meg, så vet ikke helt om jeg kommer til å bruke det eller det nederste enda, men noe som slo meg da jeg lekte litt med dem i går var at jeg faktisk syntes fingeravtrykksensoren ble bedre og lettere å bruke desto tykkere coveret var, noe som forsåvidt kanskje er litt merkelig, men det er iaf min oppfatning  :shrug:

Jeg har det nederste dekselet på min nå og jeg bommer aldri på fingeravtrykksensoren. =) Har vendt meg til den allerede. Eneste som er litt kinkig er at jeg rekker den ikke med pekefingeren når jeg holder den i hånden, så må justere grepet litt, men det er bare en vanesak. 

Lenke til kommentar

Selv med S8s 2220x1080 har den merkbart bedre bildekvalitet enn på min gamle LG G5 med sine 1440x2560. Ser ikke vitsen med å skru det opp for min del, men hver sin smak.

 

Har brukt min siden i går, og må si at jeg er veldig fornøyd. Installerte vel å merke Action Launcher 3 ganske kjapt, men det gjør jeg på alle telefoner. Nå fungerer den akkurat slik jeg vil, uten noe krøll. Smertefri overgang, med andre ord.

 

Veldig fornøyd med kameraet, hvordan den ligger i hånden og ytelsen. Batteritiden er heller ikke så verst, men det er vanskelig å vurdere det på grunnlag av et så kort tidsrom.

 

_______

 

Litt utenfor emnet (men tar gjerne imot råd om funksjoner som man kun får ved bruk av samsungs launcher):

Hvorfor jeg foretrekker Action Launcher 3 over Samsungs Experience:

  • Alfabetisk appliste som minner om Windows Phone/Mobile når man sveiper dit Bixby ville vært
  • Bedre løsning på mapper (trykk på mappen, så åpnes første app, sveip opp, så åpnes selve mappen)
  • Sveip opp på ikoner for å åpne widgets

Støtter gester (med mine preferanser):

  • Dobbelklikk for å slå av skjermen
  • Sveip ned midt på skjerm, så kommer notifikasjonsskuffen ned (langt opp med én hånd!)
  • To fingrer opp: Spotify
  • To fingrer ned: innstillinger
Lenke til kommentar

Når jeg får SMS får jeg et varsel helt oppe på toppen av skjermen, der det står hvem SMS er fra og teksten på SMS. Utfordringen er at denne popupen kun varer et lite sekund eller så, og er borte lenge før jeg får lest noe som helst. Har ikke funnet noen innstillinger som lar meg øke/minske varighet på denne visningen. Er det noen som har peiling her?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å ha et prøveprosjekt over de neste ukene, der jeg skal bytte ut min iPhone 7 Plus med en S8 Plus. Det er mange år siden jeg har vært borti Android, så trenger noen tips til apper som man må ha, tweaks osv.

 

Har klart å lese meg opp til rooting og legge inn custom rom, er dette noe å anbefale?

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å ha et prøveprosjekt over de neste ukene, der jeg skal bytte ut min iPhone 7 Plus med en S8 Plus. Det er mange år siden jeg har vært borti Android, så trenger noen tips til apper som man må ha, tweaks osv.

 

Har klart å lese meg opp til rooting og legge inn custom rom, er dette noe å anbefale?

Med mindre du har noen svært spesielle krav og ønsker, så nei.

Du kommer svært langt med en custom launcher, som f.eks. Nova Launcher.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har startet bruke fingeravtrykk til å låse opp mobilen. Den er sykt kjapp og god, bare synd den er dårlig tilgjengelig

Brukt den mye i dag, s8 pluss med veldig middels/små hender, og det funker fint når man blir vant til grepet.

Satte opp to avtrykk fra høyre pekefinger når jeg holder mobilen i en hånd, ett på venstre når jeg holder den i kun venstre hånd, og en til fra høyre når jeg holder mobilen i landskapsmodus.

 

Tror dette er min foretrukne metode av alle mulighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...